Inspirerende/motiverende plek om verslagen te schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Inspirerende/motiverende plek om verslagen te schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 11:35

Hallo allemaal,

ik zit op het moment in mijn laatste jaar aan de Stoas (nu Aeres Hogeschool), dit is studie tot docent in de groene sector. Ik ben aan het afstuderen op het moment.

Ik loop op het moment stage en moet daarbij alleen maar verslagen schrijven. Laat ik daar zou heel erg moeite mee hebben en hierdoor krijg ik uitstelgedrag. Ik weet dit van mezelf maar toch krijg ik mezelf er niet toe om iets te doen.

Nu dacht ik gisteravond opeens aan een studiegenootje die een poos terug op haar facebook het bericht had geplaatst dat ze in haar favoriete boekhandel was en met schoolwerk bezig was. Ik vroeg me af of dit ook een optie voor mij zou zijn, om op een rustieke plek te gaan werken, kijken of ik daar wel de inspiratie en vooral motivatie krijg om iets te gaan doen.

Maar dan nu de vraag. Waar vind ik zo'n mooie, rustgevende, inspirerende plek? Ik zat te denken aan bibliotheken of boekhandels maar mag je daar zomaar als buitenstaander gaan zitten?

Weet iemand zo'n plek? Heeft iemand ervaren dat dit voor jou werkt? Ik wil graag in juni klaar zijn met mijn studie maar dan moet ik wel echt nog flink aan de bak....

Graag hoor ik jullie reacties.

Groetjes Linda

Tink89

Re: Inspirerende/motiverende plek om verslagen te schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:44

In bibliotheken mag je sowieso gewoon terecht. Als je gebruik wilt maken van het wifinetwerk of een pc, moet je daar mogelijk voor betalen.

En in een boekhandel? Dat lijkt me een beetje vreemd (en bovendien behoorlijk druk en rumoerig). Is er geen leuk koffietentje ofzo waar je terecht kunt? Een Coffee Company of Bagels en Beans ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:49

Of gewoon op school !:-)

Een koffietentje is ook een goed idee, toch wat afleiding als je even een pauze inlast maar niet voldoende om je schoolwerk te vergeten :-)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:19

Nee op school zelf vind ik vreselijk en ook hier op stage vind ik het echt niet fijn, werkt niet mee haha.
Ik moet wel een beetje een rustige omgeving hebben denk ik zonder al te veel mensen want anders ga ik alleen maar de hele tijd mensen kijken, daar kan ik me altijd heerlijk mee vermaken haha.

Wat zijn mooie bibliotheken in de omgeving van Utrecht?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:02

Oke ik wil het inderdaad eens gaan proberen in een leuk koffietentje, iemand suggesties in Nieuwegein/Utrecht?? Wil het misschien morgen wel al gaan proberen.
Plek waar je gewoon lekker kan zitten met je laptop/met stroom wat ik mag gebruiken/liefst ook wifi gebruik.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:08

Met alleen een plek kom je er niet als je schrijven erg lastig vindt... zal best iets doen als het thuis niet lukt... maar zou ook een vriendin of studiegenoot vragen om de planning met je te bekijken en ook dan elke keer te zien of je dat gehaald hebt... en dat kan dan best in dat leuke koffietentje maar zou als je van het uitstellen bent meer dingen in je routine inbouwen die je op weg helpen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:10

Evelijn schreef:
Met alleen een plek kom je er niet als je schrijven erg lastig vindt... zal best iets doen als het thuis niet lukt... maar zou ook een vriendin of studiegenoot vragen om de planning met je te bekijken en ook dan elke keer te zien of je dat gehaald hebt... en dat kan dan best in dat leuke koffietentje maar zou als je van het uitstellen bent meer dingen in je routine inbouwen die je op weg helpen.

Ik heb voor deze week een doel waar ik naartoe moet werken want heb net een afspraak gemaakt voor volgende week maandag om iets door te spreken dus dat werkt voor mij ook. Ik heb geen idee of zo'n plek voor mij gaat werken maar wil het wel eens proberen. Gewoon alle leuke sites zoals dit ook blokken.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:12

De universiteitsbibliotheek? Mag gewoon, wel legitimatie mee. En een maatje zoeken en goede regels instellen : we praten alleen in de pauzes en als maatje langer dan 10 min in niet pauzes iets anders doet er iets van fluisteren (zeggen in de bieb). Hierdoor ben ik vroeger nog harder opgeschoten dan ik normaal doe en mijn studiemaatje ook. En leuke pauzes met lekkere koffie :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:12

Ik lees even mee :)
Ik ga sinds een aantal weken in de bieb zitten, dat helpt mij echt enorm... En verder maak ik inderdaad ook planningen, ik breek mijn verslagen dan ook op in kleine stukjes, daardoor lijkt het minder veel werk...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:24

daydream schreef:
De universiteitsbibliotheek? Mag gewoon, wel legitimatie mee. En een maatje zoeken en goede regels instellen : we praten alleen in de pauzes en als maatje langer dan 10 min in niet pauzes iets anders doet er iets van fluisteren (zeggen in de bieb). Hierdoor ben ik vroeger nog harder opgeschoten dan ik normaal doe en mijn studiemaatje ook. En leuke pauzes met lekkere koffie :)

Ja mag ik daar gewoon als buitenstaander in? Ik heb geen maatje om dit te doen maar dat hoeft van mij ook niet perse, ik werk denk sowieso beter alleen, raak denk ik sneller afgeleid van een vriendin bij mij.
En ze hebben er koffie? Zag dat je maximaal een half uur je werkplek mag verlaten, is die koffie dichtbij dan? En is alleen standaard koffie's? Of ook nog wat luxere keuzes zoals in een starbucks bijvoorbeeld? Dan is het wel even een fijne break inderdaad.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:47

Word je veel afgeleid door je telefoon? Er is een app voor je smartphone die een boom groeit zolang je 'm niet gebruikt, gebruik je je telefoon, moet je weer van voor af aan beginnen met je boom. Misschien zou je die kunnen gebruiken als het probleem daar ligt.

Edit: een app die het meeste lijkt op wat ik bedoel (in mijn herinneringen was het iets anders, dus de app die ik bedoelde bestaat niet meer of mijn herinnering klopt niet) is Forest.
Laatst bijgewerkt door Fish_n_Chips op 09-01-17 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:51

In de bieb, die is er voor iedereen.
In een boekhandel zou ik zelf niet zo gauw doen.

Maar misschien is er ook een café waar je graag komt, ik zie dat je in Nieuwegein woont, er zijn toch wel leuke rustige cafe's in Utrecht te vinden.

Als het straks wat mooier weer is, kun je misschien in Amelisweerd aan een van de picknicktafels op dat grote veld zitten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 17:59

Afgeleid door telefoon valt op zich nog wel mee, sommige sites op Internet wel maar die ga ik morgen blocken via cold turkey.
Ik ga het morgen eens proberen in de universiteitsbibliotheek in utrecht.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:08

Oké ik ben nu in de uni bieb in utrecht en ik ben dus echt verdwaald waar ik kan zitten hea haha. Ben nu maar even in een tussenruimte gaan zitten met van die zijtafeltjes maar alle meest fijne plekken zijn natuurlijk al weg. ..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:09

Dat probleem heb ik ook op school, daar zijn nooit fatsoenlijke plekken te vinden om gewoon zelfstandig te werken...

Succes!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:18

Oké toch verhuisd en zit nu in een ruimte welke heel stil is haha en waar veel mensen typen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:31

En nu bokt-ban en aan de gang!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:52

Oké ik heb twee mensen langs me die hard en veel typen, dat lijd me alleen maar af. Ik ga dus even naar de bieb bij mij in N'gein, daar zal het sowieso wel rustiger zijn.
Dit is een mooie plek maar mij net wat te druk.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:09

Oortjes in met fijne muziek?
Of misschien op een zaterdagochtend, dan zal het wel rustiger zijn.
Soms is het even zoeken naar een fijne plek.

En je hebt toch ook een gewone bieb in Utrecht, daar in de bocht van de Oudegracht, naast die boekwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:13

Als je drie keer per dag gaat verhuizen gebeurt er uiteindelijk alsnog niets he. In de UB zijn speciale stilteruimtes, maar er zijn ook ruimtes waar wel overlegd mag worden. In de stilteruimtes word je zelfs al giftig aangekeken als je een flesje drinken openschroeft of als je sneakers piepen als je aan komt lopen.. Ik zet sowieso altijd een koptelefoon op voor de ultieme concentratie.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:00

Nee ik ben zeker niet van plan om elke keer te verhuizen maar ik zit nu gewoon even een plek te vinden welke goed voor mij werkt. Ik wil echt proberen in juni klaar te zijn met mijn studie maar dan moet ik wel aan het werk. Thuis raak ik de hele tijd afgeleid van de hond die blaft of met me wilt knuffelen en ik merk dat ik mijn stage geen fijne plek vind om daar te werken. Dus wanneer ik geen afspraak daar heb of hulp nodig heb wil ik ergens anders gaan werken.
Ik zit nu in de bieb bij mij thuis in Nieuwegein. Hier is het lekker rustig, iets achtergrond geluid wat niet vervelend is. Plus hier mag ik ook gewoon eten wat ik bij de UB niet mocht, en als ik honger heb wil ik wat eten en niet eerst een plek zoeken waar dat mag haha.
Dus hup, ik blokkeer nu bokt en nog een site en ik zit hier een paar uur! Adios.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:30

Oke deze plek bevalt me wel! Het helpt me inderdaad om sites te blokkeren en ik heb net ook die boom laten bloeien op mijn telefoon (al ging die dood enkel toen ik wilde kijken hoe lang die eigenlijk nog moest....). En ik vind het fijn dat mocht ik literatuur nodig hebben ik dat zo hier kan zoeken en kan gebruiken en later weer terug zetten.
Zijn wel veel jongeren die hier hun tussenuur komen houden geloof ik maar daar heb ik gelukkig geen last van.
Dus ik denk dat als ik een dag aan verslagen moet werken ik wel hier heen ga voorlopig en dit niet thuis ga doen, daar raak ik sneller afgeleid.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:33

Zowel de universiteitsbibliotheek in de binnenstad als op de uithof in utrecht hebben een koffietentje langs de deur. Mocht je de bieb niks vinden kun je daar na toe verkassen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:36

Hee een mede-stoasser :D Ik zit in het tweede jaar :)
Ik vind het op school juist heel fijn om te werken! Maar in een koffietentje overdag ook zeker.
In Nieuwegein kan ik alleen niks bedenken.. :')
Een meisje uit mijn klas gaat vaak naar de WUR om daar te leren.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:09

@Linn, ja dat mag, als je op de computer wil heb je een gastencomputerpasje nodig , maar dat kan je gewoon aanvragen met een legitimatie. Zijn alleen wel beperkt plekken. Als je je laptop meeneemt, heb je dat probleem niet. Koffie is goed te doen, zowel in de binnenstad als de Uithof is het in het biebgebouw zef. Je hebt gewoon Latte macchiato, cappucino en dat soort dingen maar het is geen starbucks. Wel, met name in de Uithof, als je daar into bent, lekkere dingen erbij, zoals zelfs een brownie van witte chocola.

trouwens, ik vind persoonlijk hun latte machiatto / cafe latte lekkerder dan die van de Starbucks.