Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Alvast heel veel succes 
Fish_n_Chips schreef:Is het misschien iets om nu eerst wiskunde en natuurkunde (en misschien biologie en scheikunde?) alvast op havo-niveau te gaan doen? Via de VAVO (het volwassenenonderwijs, maar dan moet je of laat instromen of tot september wachten) of via een zelfstudie?
bridgetF schreef:Dan heb je dus nog 5 maanden voordat de centrale examens zijn, en als je alleen de lesstof bestudeerd om er "in te komen" en niet de examens maakt, heb je nog 9 maanden. Dat je je inschrijft voor een studie betekent niet dat je tussen het inschrijven en het begin per se niks kan doen..Fish_n_Chips schreef:Is het misschien iets om nu eerst wiskunde en natuurkunde (en misschien biologie en scheikunde?) alvast op havo-niveau te gaan doen? Via de VAVO (het volwassenenonderwijs, maar dan moet je of laat instromen of tot september wachten) of via een zelfstudie?
Ja, maar als ik dat doe, gaat er weer een hele hoop tijd verloren. De opleiding die ik nu op het oog hebt start september, maar 15 januari sluit de inschrijving.
ik was de enige dame in de klas en de dames waren op 1 hand te tellen daar op school!
Fish_n_Chips schreef:Dan heb je dus nog 5 maanden voordat de centrale examens zijn, en als je alleen de lesstof bestudeerd om er "in te komen" en niet de examens maakt, heb je nog 9 maanden. Dat je je inschrijft voor een studie betekent niet dat je tussen het inschrijven en het begin per se niks kan doen..
Ik doe dan niet duaal, vind ik me nog te jong voor, maar de studie is voor mij echt alles wat ik wilde. Iets medisch wilde ik altijd al, iets met bèta vakken omdat ik daar goed in ben, en iets met mensen. Mijn eerste keus was verloskunde en hoewel ik daar niet ben toegelaten door selectie ben ik overtuigd dat het zo heeft moeten zijn. Je moet vooral echt de wil hebben, en weten dat je er echt de rust en de tijd voor kan vinden. Met een kind naast je lijkt het me moeilijk studeren voor tentamens. Maar waar een wil is is een weg.
Mocht je vragen aan me hebben stel ze gerust, ik zou eventueel kunnen rondvragen wie er duaal doet om je info te geven over duaal zelf, want daar heb ik dus geen ervaring mee. Weet alleen zo 123 niemand dus zou wel even zoeken zijn.
Sita_xx schreef:Ts is de opleiding hartfunctielaborant of longfunctieanalist niet iets voor jou. Wel is het naar mijn idee lastig tussen te komen. Maar als je bij een ziekenhuis in de buurt vraagt of je wat dagen mee mag lopen op de afdeling vergroot je je kansen. Je solliciteert dan bij een opleidingsplaats in het ziekenhuis. Het ziekenhuis leid je op en de theorie volg je bij de loi. Wat je doet is bijv hartfilmpjes maken bij mensen en de uitkomsten analyseren en vastleggen of een fietstest afnemen etc.

Siamsmeesje schreef:Als je man wil meehelpen in huis en met de kinderen? Dan doen!

bridgetF schreef:...
Ik las ook ergens de opmerking dat als ik een hekel had aan scheikunde en natuurkunde ik er maar eens goed over na moet denken of ik er wel aan moet beginnen.
Nu zal ik eerlijk zeggen dat het vroeger niet mijn ding was, theoretisch ging het prima, ik kon destijds best wel goed leren. Maar de praktijk met branders en proefjes vond ik helemaal niks. Ik was ook erg onzeker en bang dat ik het niet goed deed.
Door mijn levenservaring sta ik nu een stuk zelfverzekerder in mijn schoenen en laat me niet meer intimideren of op mijn plaats zetten. Ik durf nu voor mij zelf op te komen en door te zetten.
Ik begrijp dus dat scheikunde en natuurkunde heel erg belangrijk zijn. In vraag me wel af in hoeverre het scheikunde praktijk gericht is?