Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Is de loonheffingskorting niet activeren. Dan krijg je bij je aangifte opeens een smak geld gestort als vakantiegeld. Ook wel erg lekker hoor
verootjoo schreef:Over je tweede baan betaal je volle mep belasting van de laagste schaal.
Rex_Rolfo schreef:verootjoo schreef:Over je tweede baan betaal je volle mep belasting van de laagste schaal.
Maar dat kun je aan het eind van het jaar weer terug vragen.
Normaal houdt de werkgever al loonbelasting in. Bij een bijbaan wordt meestal loonheffingskoerting toegepast, dan krijg je het volle bedrag. Dit kan maar bij één werkgever, en tweede moet loonbelasting inhouden. Dat kun je -als je onder de grens blijft- via de belastingaangifte terugvragen bij de belastingdienst.
Rex_Rolfo schreef:http://www.belastingdienst.nl
Het is misschien even zoeken maar de gevraagde info staat er vast en zeker.
Emmaa_ schreef:Je loonheffingskorting is inderdaad als student erg hoog. Dusdanig hoog dat ik, als ik 2 baantjes heb, in de praktijk meestal op degene waar ik de korting niet aan heb staan alsnog een flink bedrag terugkrijg.
. LidyK97 schreef:Rex_Rolfo schreef:[quote="verootjoo"
Over je tweede baan betaal je volle mep belasting van de laagste schaal.
Maar dat kun je aan het eind van het jaar weer terug vragen.
Normaal houdt de werkgever al loonbelasting in. Bij een bijbaan wordt meestal loonheffingskoerting toegepast, dan krijg je het volle bedrag. Dit kan maar bij één werkgever, en tweede moet loonbelasting inhouden. Dat kun je -als je onder de grens blijft- via de belastingaangifte terugvragen bij de belastingdienst.[/quote
Bedankt! Dat was precies waar ik naar op zoek was. Weet je ook wat die grens is of waar ik het kan vinden?
veerledec schreef:Emmaa_ schreef:Je loonheffingskorting is inderdaad als student erg hoog. Dusdanig hoog dat ik, als ik 2 baantjes heb, in de praktijk meestal op degene waar ik de korting niet aan heb staan alsnog een flink bedrag terugkrijg.
Net zo hoog als voor andere mensen hoor, studenten zijn geen speciale categorie voor de heffingskortingen.
studiemiep schreef:het gaat puur en alleen om je totale verdiensten
dus of je nu bij 1 baan 10.000 euro verdient of met 5 baantjes iedere2000 (dus 10.000 totaal). Je totale belasting zal even hoog zijn.
Alleen je moet eerst boven een bepaalde drempel uitkomen voordat je daadwerkelijk belasting gaat betalen