ov vergeten stop te zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

ov vergeten stop te zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:51

Mn vriend is vergeten zn ov kaart stop te zetten. En moet nu dus bijna 600 euro betalen. Nu hoorde ik laatst van iemand dag je de schuld soms niet hoeft te betalen wanneer je de kaart niet gebruikt heb..

Heeft iemand hier ervaring mee? Mn vriend heeft zn ov kaart dus helemaal niet gebruikt en kan dit ook aantonen. Gaat om studenten ov overigens.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:58

finnens schreef:
Mn vriend is vergeten zn ov kaart stop te zetten. En moet nu dus bijna 600 euro betalen. Nu hoorde ik laatst van iemand dag je de schuld soms niet hoeft te betalen wanneer je de kaart niet gebruikt heb..

Heeft iemand hier ervaring mee? Mn vriend heeft zn ov kaart dus helemaal niet gebruikt en kan dit ook aantonen. Gaat om studenten ov overigens.

Mm ik was laatst ook te laat... ik begon in september stage en heb pas halverwege september mijn ov stop kunnen zetten omdat ik al in het buitenland zat en ik er voor nog geen goedkeuring voor ov vergoeding had... heb nog geen mail gekregen overigens maar ben wel bang voor zo'n boete..

xMariekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:59

Ik zou gewoon de bezwaarprocedure volgen.

finnens

Re: ov vergeten stop te zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 23:04

Lienek de boete is 100 euro per 2 weken dat je te laat ben... :(

Marieke gewoon die op duo staat? Niet bellen oid?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:08

Je zou kunnen bellen morgen, maar ik geef je heel weinig kans. Ze maken geen verschil tussen gebruikt/niet gebruikt.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:10

Nope ik moest gewoon betalen. Had ik hem maar op tijd stop moeten zetten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 23:17

lieveli schreef:
Je zou kunnen bellen morgen, maar ik geef je heel weinig kans. Ze maken geen verschil tussen gebruikt/niet gebruikt.

Hij gaat dat maar even doen ja. Proberen kan altijd.

Kennis van mij heeft dus niet hoeven te betalen toen ze alles aangetoond had dat ze hem niet had gebruikt. Maar misschien had ze geluk.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:39

Balen! Ik moest ook betalen... Ook 600 geloof ik. :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:44

Wat houdt dat stopzetten in? Gaat dat om een abonnement voor studenten?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 07:56

Ik had dat ook ehmm 10 jaar geleden
Betaal nog steeds elke maand een banketstaaf bedrag terug aan DUO

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:22

Ik had hem wel stop gezet, maar dit was niet goed doorgekomen bij duo. Met als gevolg dus ook een torenhoge boete. Ik heb toen een mailtje geschreven en uitgelegd en ook inderdaad dat ik er niet meer mee gereisd had. Dit werd geaccepteerd, ik moest nogmaals stopzetten en de boete verviel.

Ik denk dat je vriend het best even met duo kan bellen en het uitleggen, je kunt geluk hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:58

Ik heb dat ook gehad, moest gewoon betalen helaas.. Was toen iets van 200 euro :(

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:01

Oh jeetje, hoe weet je wanneer je m stop moet zetten? Ik reis vanaf september nu met studentenov, zou graag zo'n boete over een paar jaar willen voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:03

Zeepsop schreef:
Oh jeetje, hoe weet je wanneer je m stop moet zetten? Ik reis vanaf september nu met studentenov, zou graag zo'n boete over een paar jaar willen voorkomen

Zodra je studie stopt..

xMariekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:04

Het fijne is dat je nu kunt aantonen dat je 'm niet hebt gebruikt. Voor de ov-chip hoefde je je kaart alleen maar te laten zien, waardoor je niet kon aantonen dat je m niet had gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:09

xMarieke schreef:
Het fijne is dat je nu kunt aantonen dat je 'm niet hebt gebruikt. Voor de ov-chip hoefde je je kaart alleen maar te laten zien, waardoor je niet kon aantonen dat je m niet had gebruikt.

Daarom is het inderdaad best belachelijk dat je moet betalen, terwijl je idd kan bewijzen dat je hem niet hebt gebruikt :j

xMariekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:10

Relaxed schreef:
xMarieke schreef:

Daarom is het inderdaad best belachelijk dat je moet betalen, terwijl je idd kan bewijzen dat je hem niet hebt gebruikt :j

Vind ik niet heel vreemd. Je wilt gewoon dat mensen m stop zetten als ze er geen recht meer op hebben. Maar het zou ideaal zijn als het gewoon automatisch gaat.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:18

Relaxed schreef:
Zeepsop schreef:

Zodra je studie stopt..

Volgens DUO zelfs pas wanneer je op studielink wordt uitgeschreven door je school. Dus soms (lucky me) mag je nog anderhalve maand doorreizen met je OV, omdat je pas de laatste dag voor het nieuwe collegejaar wordt uitgeschreven. Terwijl ik anderhalve maand eerder mijn diploma al kreeg.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:19

Ik heb dat ook gehad, kreeg in de laatste maand bij het inchecken de melding "dit product verloopt op ..." Waardoor ik er vanuit was gegaan dat het automatisch ging. Was volgens mij toen een maand te laat, heb de boete maar gewoon betaald

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:28

CecileDV schreef:
Relaxed schreef:

Zodra je studie stopt..

Volgens DUO zelfs pas wanneer je op studielink wordt uitgeschreven door je school. Dus soms (lucky me) mag je nog anderhalve maand doorreizen met je OV, omdat je pas de laatste dag voor het nieuwe collegejaar wordt uitgeschreven. Terwijl ik anderhalve maand eerder mijn diploma al kreeg.

Dat is dus pertinent niet waar

Citaat:
Voor een opleiding in het hbo en aan de universiteit heb je recht op een studentenreisproduct tijdens de nominale studieduur van je opleiding en het eerste jaar daarna (uiteraard alleen zolang je staat ingeschreven bij de opleiding en je recht hebt op studiefinanciering). Voor de meeste opleidingen is dit in totaal 5 jaar. Daarna moet je je studentenreisproduct zelf stopzetten. Loopt je studie meer dan een jaar uit, dan heb je na het eerste leenjaar dus geen recht meer op het studentenreisproduct.

Als jij dus uitloop hebt, is het pech. Maar dus zorgen dat na 5 jaar je hem stopzet

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:54

Inderdaad dat 5 jaar heb ik ook gelezen. Ik dacht dat het dan gewoon automatisch werd stopgezet, niet dus.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:01

Nope, op t treinstation naar de automaat en dan kan je hem zo stopzetten. Verder ook via duo. Je krijgt daar overigens ook gewoon bericht van dat hij stopgezet moet worden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:12

Ik moest het toen ook gewoon betalen, en ik was misschien 1 dag te laat. Ook €100

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:13

Vroeger toen je een OV kaart had die je daadwerkelijk in moest leveren (die met de foto)

Ik netjes ingeleverd binnen 5 dagen na afstuderen en ook het bewijsje gekregen en bewaard (10 jaar later heb ik hem nog steeds) ..ik dacht daarmee is de kous af..want ik was niet meer in het bezit van de OV studenten kaart dus mee reizen is ook niet meer mogelijk...(want dan zou je zwart reizen..)

Dit was dus voor het rijdperk van de OV chip kaart........

ik had dus blijkbaar ook bij de DUO de kaart moeten stopzetten..(totaal niet logisch als je hem moet inleveren).

Mijn bezwaar had geen zin.......heel flauw...

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:28

Celiien schreef:
CecileDV schreef:

Dat is dus pertinent niet waar

Citaat:
Voor een opleiding in het hbo en aan de universiteit heb je recht op een studentenreisproduct tijdens de nominale studieduur van je opleiding en het eerste jaar daarna (uiteraard alleen zolang je staat ingeschreven bij de opleiding en je recht hebt op studiefinanciering). Voor de meeste opleidingen is dit in totaal 5 jaar. Daarna moet je je studentenreisproduct zelf stopzetten. Loopt je studie meer dan een jaar uit, dan heb je na het eerste leenjaar dus geen recht meer op het studentenreisproduct.

Als jij dus uitloop hebt, is het pech. Maar dus zorgen dat na 5 jaar je hem stopzet

Hoo ik zie dat ik het niet handig opgeschreven heb, maar als je zegmaar met 3 jaar en 10 maanden je diploma krijgt en je opleiding schrijft je pas na 4 jaar uit, mag je die laatste 2 maanden wel blijven reizen met je studentenov. Een vriendinnetje heeft afgelopen zomer meerdere malen contact gehad met DUO en kreeg telkens dit te horen.