Marktonderzoek: een kruiwagenhoes + poll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij deze kruiwagenhoes kopen?

Ja
14 (16%)
Nee
54 (62%)
Misschien, als... (reactie hieronder)
18 (20%)

Totaal aantal stemmen: 86

laurax09

Marktonderzoek: een kruiwagenhoes + poll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 12:22

Hoi :wave:

Voor school moeten wij een nieuw product ontwerpen.
Wij hebben nu een idee maar moeten hier natuurlijk een marktonderzoek voor doen. Omdat dit nieuwe product ook in de paardensector gebruikt kan worden leek het ons slim om hier ook eens rond te vragen.

Ons nieuwe product is een kruiwagenhoes!
Waarom??
- Spullen die in de kruiwagenhoes zitten kunnen er niet uit vallen tijdens het lopen.
- Als je bijv. blaadjes op aan het ruimen bent waait het niet weg.
- Als je voer in de kruiwagen doet en er deze kruiwagenhoes overheen doet kan het ongedierte er niet bij.

Dus zou jij dit kopen?

En zo ja, wat zou je hier aan uit willen geven?
En natuurlijk mag je ook suggesties doen over de kleur, afmetingen of andere ideeën!

We vinden het fijn als je je keuze ook uit zou willen leggen (ook als dit ja of nee is) !

Alvast bedankt! +:)+
Laatst bijgewerkt door laurax09 op 12-09-16 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rohol

Re: Marktonderzoek: een kruiwagenhoes + poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:26

Leuk idee, creatief bedacht.
Ik denk dat het lastig is om zoiets uit te voeren. Wij hebben 10 kruiwagens op stal en die hebben 6 verschillende afmetingen, dus er zullen veel uitvoeringen moeten komen of een one-size fits al uitvoering. Maar vaak zijn die laatstgenoemde moeilijker te bevestigen. En dat is toch ook wel belangrijk, het moet makkelijk bevestigd kunnen worden zodat je vlug door kunt gaan met waar je mee bezig was. Nog wel wat om over na te denken dus! Veel succes

laurax09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 12:28

Rohol schreef:
Leuk idee, creatief bedacht.
Ik denk dat het lastig is om zoiets uit te voeren. Wij hebben 10 kruiwagens op stal en die hebben 6 verschillende afmetingen, dus er zullen veel uitvoeringen moeten komen of een one-size fits al uitvoering. Maar vaak zijn die laatstgenoemde moeilijker te bevestigen. En dat is toch ook wel belangrijk, het moet makkelijk bevestigd kunnen worden zodat je vlug door kunt gaan met waar je mee bezig was. Nog wel wat om over na te denken dus! Veel succes

Bedankt voor je reactie! Ja daar hadden we inderdaad ook al over nagedacht. We willen een soort zeil maken waar een elastiek in is gemaakt waardoor het eigenlijk op bijna iedere kruiwagen zou moeten passen. Het zou dan gewoon een zeil worden wat je er dus op legt en dan strak trekt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:29

Ik zou de hoes niet kopen omdat er geen toegevoegde waarde voor mij is. Er valt nooit iets uit en wegwaaien is zeer beperkt. Ik zou ook niet graag de hoes waarmee ik rotzooi heb vervoerd vervolgens gebruiken voor hooi. Dan moet je meerdere hoezen aanschaffen.

Leuk idee maar volgens mij niet nodig in de praktijk :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:29

Ik zou het persoonlijk niet kopen, de reden hiervoor is dat je makkelijk een andere oplossing kan vinden om de kruiwagen af te dekken. Wij hebben bijvoorbeeld een oude waterton doormidden gezaagd, deze kan ik over verschillende maten kruiwagens heen leggen en is zwaar genoeg om er niet af te waaien. Daarentegen kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn met minder creatieve oplossingen die zo'n hoes wel zouden kunnen gebruiken :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:49

Ik vind het best een goed idee.
Of ik er eentje zou kopen weet ik nog niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn als het regent en je dingen in je kruiwagen hebt waarvan je niet wilt dat ze nat worden.
Hij zou dus in ieder geval wel waterdicht moeten zijn, met een goede pasvorm en makkelijk te bevestigen. Misschien moet je dan nog nadenken over een extra bandje waarmee je hem aan de stangen met de handvatten kan bevestigen zodat je hem niet op de grond of onder je arm hoeft te doen als hij af moet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:51

Nou, ik denk dat het voor mij wel heel handig zou zijn!

Ik moet altijd naar een andere schuur voor hooi en stro en met beetje wind waait alles over het erf heen. Zo'n hoes zou dan wel een uitkomst zijn. Ik leg er nu een houten plank op.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:53

Nee, ik zou dit niet kopen. Het lijkt me ergens wel handig maar ik denk niet dat ik het zou gebruiken. Het zal mij al snel teveel moeite zijn om het te pakken, overheen doen en dan er weer afhalen. Ik kan me niet echt een situatie bedenken waarbij ik het echt zou kunnen gebruiken.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:55

Misschien, als... De prijs/kwaliteit verhouding acceptabel is. Als ik er een zou kopen, zou ik er niet meer dan een paar euro aan uit willen geven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:55

Ja, ik zou er wel eentje kopen denk ik. Ik zet 's avonds altijd een kruiwagen hooi klaar voor de volgende ochtend. Nu gaat hij in de lege stal, maar als alle stallen vol zijn dan staat hij buiten. We hebben meestal een zeiltje er overheen, maar dat vind ik niet praktisch en het oog wil ook wat. Hij moet dan inderdaad wel waterdicht zijn. Qua prijs? We zijn zuinig, dus niet meer dan 20,- denk ik.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:59

Lijkt mij op zich wel wat omdat ik sinds kort met hooi een eind moet lopen en eea nog weleens wegwaait.
Zou dan idd wel goed moeten passen en wat rekbaar moeten zijn omdat de kruiwagen goed vol is en prijs/kwaliteit verhouding moet ook goed zijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:01

Nee. Ik heb m niet nodig.

Idee: als het is om wegwaaien te voorkomen zou je ook kunnen kiezen voor een (fijnmazig) net ipv zeil.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:02

Ik denk eerlijk gezegd dat je beter een prototype kan maken en dan uittesten hoe het in de praktijk werkt.
Ik zie nu een aantal reacties die zeggen dat het niet zullen gebruiken.

Maar het probleem met dingen die totaal nieuw zijn dat je moeilijk kan voorstellen of het werkelijk handig is in de praktijk. Men denkt al snel het niet te gebruiken.

Maar dat dacht men destijds ook van de mobiele telefoon.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6547450 ... et_nu.html

Mijn gevoel zegt me ook dat ik het niet snel zal kopen.....maar wellicht is het toch handig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:11

Op de manege waar ik vroeger hielp met uitmesten had de eigenares zelf een hoes gemaakt om het stro bij winderig weer in/op de kruiwagen te houden.
Werkte goed.
Ik zou het nu niet kopen, omdat ik nu maar 1 (vlas)box hoef te mesten en maar voor 1 pony hooi hoef te pakken en het dus niet nodig heb.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:36

Lijkt me op zich erg handig. Ik moet ook stro en kuil bij de andere schuur halen en met wind waait het stro al snel alle kanten op.
Ook leg ik haar voer (kuil rn bakjes slobber/muesli) klaar voor de voerbeurten klaar in diezelfde kruiwagen naast haar stal zodat degene die voert makkelijk alles kan pakken.
Voor beiden gebruik ik nu een oude regendeken, maar die komt regelmatig tussen de wielen tijdens het rijden en ik moet hem voor over het voer verzwaren met bakstenen, anders waait ie weg. Ik zou dus best zo'n hoes kunnen gebruiken.
Maar met de regendeken gaat het ook best, dus gierige ik zou er ook weer niet heel veel geld voor over hebben. 25/30 euro max ofzo.
En een aantal punten is al genoemd:
- makkelijk stevig te bevestigen op de meeste kruiwagens
- waterdicht

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:46

Ik zal het in de eerste instantie niet nodig hebben. Heb een hele grote kruiwagen die achter een maaier gaat en daar hebben we een dakje voor gemaakt. Wat het probleem is, is dat dit vaak buiten gebruikt zal worden met wind en regen waarschijnlijk. eerste instantie praktisch gedacht maar wat als er en plas water in komt te staan, dan krijg je het zeil er niet makkelijk af of je spullen in de kruiwagen worden alsnog nat. Ook als je binnen geen ruimte hebt om je kruiwagen te laten staan moet dat buiten. Een flinke bui en je zeil zit vol en je krijgt het er niet van af zonder problemen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:21

Als dit product er was geweest toen ik mijn paarden nog had, had ik het zeker weten gekocht! Het kwam zeer vaak voor dat je naar de mesthoop liep en zodra je buitenkwam de helft van de kruiwagen afwaaide.
Ik zie het voor me als zo'n hoesje wat je om je fietsstoel kunt doen als het regent bijvoorbeeld. Dus dat is dan makkelijk als een one size fits all.

Ik denk dat ik er niet meer dan een tientje voor zou betalen.

laurax09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 15:59

Bedankt voor de reacties! Als het zo ver zou komen dat het idee echt gaat lukken en het gemaakt gaat worden zal ik het hier op bokt laten weten :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:16

Citaat:
Dus zou jij dit kopen?

En zo ja, wat zou je hier aan uit willen geven?
En natuurlijk mag je ook suggesties doen over de kleur, afmetingen of andere ideeën!

Ik zou er maximaal 15 euro aan willen uitgeven. Zolang het geen roze is, is eigenlijk elke kleur wel prima. De hoes moet makkelijk op en van de kruiwagen gaan en goed blijven zitten, omdat ik 'm zou gebruiken voor het meenemen van stro in de kruiwagen tijdens de winter op een stal waar het eigenlijk altijd waait (want middenin het buitengebied en dus geen beschutting). Nu gebruik ik daar een grote handdoek voor, maar die heeft ondanks 'instoppen' toch de neiging om weg te waaien en uiteindelijk levert weggewaaid stro toch gezeur op van de stalhouder ;-) . Een simpele en waterdichte hoes zou dus de moeite waard zijn, als het niet te duur is. Anders klungel ik liever verder met een handdoek.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:21

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:26

Ik zou zoiets niet gebruiken.. Of het moet echt heel goedkoop zijn..
Anders ben je veel beter uit met een stuk zeil o.i.d

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:19

Ja ik zou het kopen.

Ik heb stallen aan huis en ca 200 meter van huis, weiland.
Daar lopen mijn paarden.
Regelmatig loop ik van huis naar het land met een kruiwagen vol hooi.
Met harde wind waait er veel hooi uit.

Dus ja een goed idee +:)+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:33

Ik zou het niet gebruiken, omdat ik alleen maar mest schep in het weiland met de kruiwagen.
Kon me ook niet echt voorstellen waar je het voor nodig zou hebben, maar nu ik de reacties lees lijkt het me inderdaad wel een handig product voor als je veel hooi moet vervoeren in je kruiwagen (hier is daar een dichte hooikar voor, dus niet mee te maken).
Maar dan wel met een constructie dat je het Als een los zeil kan gebruiken voor als je snel heen en weer loopt, en dat je er dan een stokken constructie oid onder kan plaatsen voor als hij langer buiten moet staan en het regent dat je zeil niet vol water komt te staan (evt dit los bij te kopen, want niet iedereen zal dit nodig hebben).

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:41

Leuk bedacht! Zelf zou ik het niet nodig hebben, aangezien we het hooi en stro bijna naast de paardenstal hebben, maar kan me voorstellen dat het voor mensen die langere afstanden moeten maken wel handig kan zijn

laurax09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 15:58

Even een kleine update van wat we willen met de kruiwagenhoes:
- waterdicht
- one size
- een opbergzakje waar je het makkelijk in kan doen (zoiets al een opbergzakje voor een inschuifbare paraplu)
- aan het opbergzakje maken we klittenband waardoor je het makkelijk aan de kruiwagen vast kunt maken.

Natuurlijk mag iedereen nog reageren met tips en ook meningen over de kleur, prijs enz.

Alvast bedankt! +:)+