Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je kunt Linkedin prima gebruiken om te netwerken, maar zo'n statusupdate geeft echt verwarring. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, zitten namelijk meestal gewoon werkloos thuis
Wendy schreef:Ik zou het niet doenJe kunt Linkedin prima gebruiken om te netwerken, maar zo'n statusupdate geeft echt verwarring. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, zitten namelijk meestal gewoon werkloos thuis
Wendy schreef:Ik zou het niet doenJe kunt Linkedin prima gebruiken om te netwerken, maar zo'n statusupdate geeft echt verwarring. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, zitten namelijk meestal gewoon werkloos thuis
MarjanB schreef:Wendy schreef:Ik zou het niet doenJe kunt Linkedin prima gebruiken om te netwerken, maar zo'n statusupdate geeft echt verwarring. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, zitten namelijk meestal gewoon werkloos thuis
Haha dan moet ik dus eerst ontslag nemen?
Ik ben ongelukkig op mijn werk en dat weten ze hier ook, alleen willen ze me op deze functie behouden. Ik zou niet weten wat ik moet doen, behalve naar een andere baas zoeken
Gewoon doorgaan met wat je wilt doen: solliciteren vanuit een baan
Open kaart spelen naar je huidige werkgever is wel zo netjes. MarjanB schreef:Omdat het niet erg makkelijk loopt dacht ik, ik zet wat op LinkedIn heb daar veel contacten en wie weet vind ik op die manier een nieuwe baan. 1 probleempje, ik heb meerdere collega's en leidinggevenden op LinkedIn die de statusupdate dus kunnen zien. De statusupdate bestaat uit dat ik ben verhuisd en open sta voor een nieuwe uitdaging, dat ik heel veel plezier heb in mijn huidige baan maar daarin wat zaken mis.
Ik vraag om advies..
daar ben ik ook niet zo bang voor.
Misschien kun je nog 1 keer aangeven dat je actief op zoekt gaat, of misschien kun je zelfs al aangeven dat er wat dingen lopen, maar dat je hun graag nog een kans wil geven jou iets aan te bieden waardoor je blijft. Als ze je echt niet kwijt willen komen ze dan echt wel in actie. Alleen moeten ze het wel serieus nemen dat jij op zoek gaat naar wat anders. Monster_tos schreef:Je geeft zelf aan dat dit al 2.5 jaar speelt, en je zit er nog steeds. Ik denk dat je werkgever je niet helemaal serieus neemt over dat je een nieuwe baan zoekt. Je bent er immers nog steedsMisschien kun je nog 1 keer aangeven dat je actief op zoekt gaat, of misschien kun je zelfs al aangeven dat er wat dingen lopen, maar dat je hun graag nog een kans wil geven jou iets aan te bieden waardoor je blijft. Als ze je echt niet kwijt willen komen ze dan echt wel in actie. Alleen moeten ze het wel serieus nemen dat jij op zoek gaat naar wat anders.
Overigens mag jij nooit afgewezen worden op een functie omdat ze je in je huidige functie niet kwijt willen. Maar probeer dit maar eens te bewijzen en het leuk te houden op je werk...
Vanillia schreef:Wat je moet doen? Heul rap die statusupdate verwijderen! Dit komt de relatie met je huidige werkgever niet ten goede en geeft ook een heel vreemd signaal aan potentiële nieuwe werkgevers.
Winged schreef:Vanillia schreef:Wat je moet doen? Heul rap die statusupdate verwijderen! Dit komt de relatie met je huidige werkgever niet ten goede en geeft ook een heel vreemd signaal aan potentiële nieuwe werkgevers.
Hoe kan zoiets vreemd overkomen? Je hebt geen idee wat er in de tekst staat.
TS heeft een vast contract, werkgever verzuimd om - na herhaaldelijke aanwijzingen dat TS rondkijkt - actie te ondernemen.... Waarom kan ze dan niet openbaar om zich heen kijken?
Wendy schreef:Omdat een potentiele werkgever niet kan weten hoe de vork in de steel zit.... die krijgt alleen een eerste indruk via zo'n statusupdate en dat kan idd een verkeerde indruk wekken.
Winged schreef:Wendy schreef:Omdat een potentiele werkgever niet kan weten hoe de vork in de steel zit.... die krijgt alleen een eerste indruk via zo'n statusupdate en dat kan idd een verkeerde indruk wekken.
Nogmaals: Je hebt geen idee wat er in de tekst staat?
Wanneer TS aangeeft wat haar ambities zijn en dus geen zin als in 'ik wil hier weg want ik zit al 2,5 jaar te wachten op een kans die niet komt' dan is er IMO weinig aan de hand?
Wendy schreef:Ze geeft toch in de openingspost aan wat er in de tekst staat?
Maar goed, ik weet niet anders dan dat het een slechte indruk geeft als je op een dergelijke manier spreekt over een oude/huidige werkgever in een sollicitatieprocedure. En al helemaal niet in het openbaar, via een statusupdate via linkedin.
Juist omdat anderen niet weten hoe de vork in de steel zit en een verhaal altijd twee kanten heeft. Een werkgever denkt dan al snel: oh, dus als het haar niet bevalt, dan laat ze me dat dus via Linkedin weten. Prima, volgende sollicitant.