Uitvaartbranche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Uitvaartbranche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:01

Nog meer mensen actief in de uitvaartzorg?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:21

Niet werkzaam, maar altijd wel erg in geïnteresseerd.:) Wat doe jij precies? En wat voor opleiding heb je daarvoor gedaan?

colunder

Re: Uitvaartbranche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:20

Ik niet,maar lijkt me een erg mooi beroep.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:37

Ik zelf niet, maar mijn moeder wel :j Heb het altijd graag gewild maar zou de werkdruk en emotie niet aan kunnen helaas. Ik vind het een erg mooi beroep!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 01:57

Tienn schreef:
Niet werkzaam, maar altijd wel erg in geïnteresseerd.:) Wat doe jij precies? En wat voor opleiding heb je daarvoor gedaan?

Ik ben opgeleid als uitvaartleider en overledenenverzorger.
Helaas wgens persoonlijke omstandigheden gestopt en andere baan gevonden in andere branche. Maar voor mezelf ben ik wel actief. Heb een webwinkel en begeleidt regelmatig ouders die een kindje verliezen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 01:57

bowena_84 schreef:
Ik zelf niet, maar mijn moeder wel :j Heb het altijd graag gewild maar zou de werkdruk en emotie niet aan kunnen helaas. Ik vind het een erg mooi beroep!

Wat doet je moeder?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:58

Goh goeie vraag Naomi, ik weet niet wat de officiële naam is, ik geloof ook uitvaart leider? In mijn ogen doet ze zo'n beetje alles haha. Ze doe de administratie, de correspondentie, de de verkoop, de communicatie, de dienst begeleiden, invoeren enz. Sinds kort is wel 'gepromoveerd' en mag ze diensten schrijven en voor dragen. Mijn moeder werkt kort aan de grens en doet veel Duitse diensten, vind ik wel enorm knap van haar :j Ze ligt enorm goed bij de mensen, in de hele omgeving vragen ze expliciet naar haar.
Ze heeft vaak mooie verhalen en vind het (hoe gek het ook klinkt) graag aan het werk. Ze doet ook veel foetus uitvaarten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:03

Ik heb altijd gezegd dat ik graag in de uitvaart wil werken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Alles wat ik aan opleidingen tegen ben gekomen is peperduur en daar heb ik het geld gewoon echt niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:07

Ik was zo onder de indruk van de mensen van de uitvaartorganisatie bij de uitvaart van mijn moeder, dat ik er serieus over nadenk dat ook te willen doen. Maar ik zou absoluut geen contact/aanraking met overledenen willen....En dat schijnt er allemaal toch bij te horen?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 02:20

bowena_84 schreef:
Goh goeie vraag Naomi, ik weet niet wat de officiële naam is, ik geloof ook uitvaart leider? In mijn ogen doet ze zo'n beetje alles haha. Ze doe de administratie, de correspondentie, de de verkoop, de communicatie, de dienst begeleiden, invoeren enz. Sinds kort is wel 'gepromoveerd' en mag ze diensten schrijven en voor dragen. Mijn moeder werkt kort aan de grens en doet veel Duitse diensten, vind ik wel enorm knap van haar :j Ze ligt enorm goed bij de mensen, in de hele omgeving vragen ze expliciet naar haar.
Ze heeft vaak mooie verhalen en vind het (hoe gek het ook klinkt) graag aan het werk. Ze doet ook veel foetus uitvaarten.

Zo in het Duits? Dat is heel knap!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 02:21

Anoniem schreef:
Ik was zo onder de indruk van de mensen van de uitvaartorganisatie bij de uitvaart van mijn moeder, dat ik er serieus over nadenk dat ook te willen doen. Maar ik zou absoluut geen contact/aanraking met overledenen willen....En dat schijnt er allemaal toch bij te horen?

Als uitvaartondernemer niet altijd, maar het komt wel voor.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 02:22

Eleionomae schreef:
Ik heb altijd gezegd dat ik graag in de uitvaart wil werken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Alles wat ik aan opleidingen tegen ben gekomen is peperduur en daar heb ik het geld gewoon echt niet voor.

Ja is heel duur. Beste is vanuit de praktijk. Anders eens iemand aanschrijven om mee te mogen lopen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:54

Ja daar heb ik ook wel es over nagedacht. Maar ik weet momenteel niet zo goed hoe ik dat moet combineren met een fulltime baan :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:58

Mijn vader is begrafenisondernemer dus is hier redelijk vaak het 'onderwerp'. Zou zelf niks hierin willen doen, ik ga zelf liever voor de kraamzorg , het tegenovergestelde :D

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:16

Naomi schreef:
bowena_84 schreef:

Zo in het Duits? Dat is heel knap!

Jup, ze gooit het er zo in vloeiend Duits uit, ongelofelijk! Nu helpt het natuurlijk wel dat er aan moeders kant Duits bloed zit. Ik praatte op mijn 4e ook vloeiend Duits, ben het nu wel een beetje kwijt. Maar mijn mams doet voornamelijk Duitse diensten nu, en ze zijn erg mooi!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:22

Heel nieuwschierige vraag,maar voor de gene die dit beroep willen doen,wat trek je er zo in aan?
Onder tussen heb ik alheel wat begravenissen en crematie's mee gemaakt oa ook vankinderen en een zelfmoord wat heel veel verdriet met zich mee brengt.

Als ik alles zo bekijk dan bewonder ik de heren en dames wel die het werk doen.Maar ik denk ook altijd wat een rot job,Ik zou er zelf depresief van worden.Het is natuurlijk de kunst om het verdriet niet mee te nemen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:27

Mij leek het altijd heel mooi werk. Je bent er voor de mensen in de moeilijkste tijd. Alleen je moet onderhand 24/7 bereikbaar zijn als begrafenis ondernemer en ook in de supermarkt of in je eigen huis moet je om kunnen schakelen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:29

Ik kan het niet goed verwoorden waarom ik het zou willen, is een heel sterk gevoel. Er zijn voor mensen in de zwaarste periode in hun leven. Het klinkt gek maar er gebeuren vaak mooie momenten in dit werk, uiteraard ook de minder mooie momenten.
Een stukje troost bieden, overzicht, ideeën/adviezen op het moment dat ze vast lopen, een schouder, een begrepen gevoel.
Maar het is idd verdrietig en dat is de rede dat ik het niet doe, ik zou de emoties niet kunnen verwerken. Ik zou het teveel mee naar huis nemen en erin verzuipen. Ik probeer deze voldoening in andere sectoren te zoeken :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:30

De een zijn dood, de ander zijn brood ... vraag me inderdaad af hoe mensen die in deze branche werken positief kunnen blijven.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:33

.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 08-07-24 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 02:01

beatje schreef:
Heel nieuwschierige vraag,maar voor de gene die dit beroep willen doen,wat trek je er zo in aan?
Onder tussen heb ik alheel wat begravenissen en crematie's mee gemaakt oa ook vankinderen en een zelfmoord wat heel veel verdriet met zich mee brengt.

Als ik alles zo bekijk dan bewonder ik de heren en dames wel die het werk doen.Maar ik denk ook altijd wat een rot job,Ik zou er zelf depresief van worden.Het is natuurlijk de kunst om het verdriet niet mee te nemen.

Ik word er juist blij van omdat ik mensen kan helpen.
Je moet sterk zijn, maar ja ik heb ook een rugzak op qua overleden personen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 02:14

Mijn oma heeft jaren gewerkt als 'aflegger'. Zo noemde ze het tenminste.
Zij zorgde er dan voor dat de overledene netjes gewassen en opgemaakt werd en er herkenbaar uitzag voor de nabestaanden.
Ook ontving ze dan de nabestaanden en deed een stukje begeleiding.
Zij heeft het altijd als dankbaar werk ervaren.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:18

Ik heb een eigen uitvaartonderneming en richt me met name op kinderuitvaarten, mocht je nog vragen hebben stel ze gerust via pb.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 01:16

Ik begeleid ook regelmatig ouders met uitvaart van kinderen. Ik richt me op mensen die het geld niet hebben. Teveel meegemaakt dat ze hun kindje achterlieten in het ziekenhuis, dus daar moest ik wat mee doen en doe het met liefde

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:59

Naomi schreef:
Ik begeleid ook regelmatig ouders met uitvaart van kinderen. Ik richt me op mensen die het geld niet hebben. Teveel meegemaakt dat ze hun kindje achterlieten in het ziekenhuis, dus daar moest ik wat mee doen en doe het met liefde

Mag ik jou even een pb doen?