Voor mijn afstudeerproject (HBO Graphic Design) ben ik op zoek naar zo veel mogelijk mensen die, net als ik, oogmigraine hebben. Hierbij doel ik op de klassieke migraine met (visuele) aura.
Eerst even een kleine uitleg over het project. Toen ik begon met dit project was ik, zeker als beeldenmaker, erg gefascineerd door de wonderlijke wereld van de migraine aura. Hoewel het natuurlijk alles behalve fijn is om een aanval te krijgen, is het fenomeen wat ik (en anderen) zie best bijzonder te noemen. Ik kwam erachter dat het een hele opgave was om anderen uit te leggen wat ik dan zie, laat staan de aura te verbeelden. Op internet zijn wel wat voorbeelden te vinden, maar was het net niet.
Ik wilde de uitdaging aan om de aura zichtbaar en begrijpbaar te maken voor anderen en daar heb ik jullie nu voor nodig! Na jaren van (beeld)onderzoek doen ben ik tot een verbeelding gekomen wat voor mij écht de aura in zijn geheel weergeeft. Dit uiteindelijke beeld wil ik gaan animeren zodat het verloop van de aura te zien is. Denk hieraan de eerste blinde vlek, de flikkeringen, hoe het in het zicht voortbeweegt en uiteindelijk verdwijnt. Voordat ik ga animeren wil ik van jullie weten of dit platte beeld ook voor te stellen is als jullie ervaring met de aura. Alvast heel erg bedankt als jullie antwoord willen geven op deze vraag! Het helpt mij weer verder met het onderzoek

Als je naar onderstaande (stille) verbeeldingen van een aura kijkt, welke gelijkenissen zie je met jouw aura? Zijn er dingen die qua beeld nog missen? Of lijkt het er helemaal niet op?