Bijbaan/Krantenwijk Tips gezocht sites??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDaninex

Bijbaan/Krantenwijk Tips gezocht sites??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:01

Hallo,

Ik zoek een krantenwijk in Eindhoven voor 1 a 2 x per week.
Ik wil hier deels mijn paardenstalling mee betalen en natuurlijk ook nog wat over houden 'voor het geval dat'.

Nou heb ik al op een aantal sites gekeken alleen daar verdien je echt maar heel weinig. Ik ben nu al bijna 15 en wil echt wel een zakcentje...

Heeft iemand nog goede sites?

Of nog andere leuke dingen? Ik werk liever niet in de kruitvat of ah...

Dus misschien nog andere ideeën? Ik doe al oppassen en heb ook mijn oppasdiploma. Ik ben niet bang voor een vieze klus.

Mijn vriendin zoekt ook een bijbaan. Dus wij dachten samen 2 wijken te nemen.. :D

Groetjessss,
Danine

Felicxa

Re: Bijbaan/Krantenwijk Tips gezocht sites??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:04

Als 14/15 jarige verdien je nou eenmaal niet veel met een bijbaan, het is een beetje dat of niks.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:06

Wat denk je te gaan verdienen dan? Krantenwijken verdienen in verhouding tot de tijd die het je kost namelijk vrij goed als je het vergelijkt met het minimum jeugdloon voor een 15 jarige.

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:06

Misschien vind je de bediening wat?
Online zoeken of gewoon ergens langsgaan!

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:09

Als je als 15 jarige een paard wil onderhouden moet je het doen met wat je krijgt en mag. Zoals vakkenvullen bijv. Maar wat overhouden voor het geval dat? Hoe was je van plan een flinke onverwachte DA rekening te betalen? niet van de 30,- die je per maand apart kan zetten. Bedoel het niet gemeen, maar wel realistisch, ik woon in dezelfde omgeving en ben 16 jaar oud gemiddeld verdien ik 3/400 euro in de maand maar nog is het soms lastig mijn paard te onderhouden.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:16

Klopt, klopt. Maar wat wij vinden is tussen de 2,50 en 5,00.
Voor 2 uur vind ik dat echt wel zonde. Ik hoor vaak dan vriendinnen 200 per maand krijgen (ongv)..
Dus dat verscheelt. Wij hebben al wat baantjes en meer tijd. +onze ouders betalen hoef DA en Tandarts. Wij stalling. Dus dat is wel eerlijk verdeelt. Wij hebben eigelijk elke zondag deels vrijdag en af en toe na school de tijd dus best veel. Wat wij eigelijk willen is alles bij elkaar rond de 20-30. Ik werk nu ook in de kapsalon van mijn moeder en oppassen en krijg daar per week ongeveer 15-20 euro voor :)
Dus eigelijk zoek ik iets wat beter betaald :)
We zijn nou alles op een rijtje aan het zetten, niks is official maar een baan wel :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:19

Maar als jij al die vrije uren gaat werken, of iig veel van deze anders kom je niet snel aan 200 euro PM, wanneer ga je dan je pony verzorgen? Hier zit ook weer iedere dag veel tijd in.

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:20

Als 15jarige verdiende ik 3,50 per uur in de bediening. Als je een fijne baas hebt mag je ook gewoon de hele dag werken. Dan heb je zo 35 euro per dag

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:25

XRosalieee schreef:
Als 15jarige verdiende ik 3,50 per uur in de bediening. Als je een fijne baas hebt mag je ook gewoon de hele dag werken. Dan heb je zo 35 euro per dag

Hoe kom je hier bij? Waar vind je zo'n baan?

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:26

XRosalieee schreef:

Wij kunnen echt elke dag sowieso meer dan 1 uur en 30 minuten :)

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:28

Wij hebben in zeeland een soort marktplaats waar ook baantjes op staan. En verder kan je ook bij restaurantjes langs gaan, vaak zoeken ze nog wel weekend/vakantiekrachten.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:30

XRosalieee schreef:
Wij hebben in zeeland een soort marktplaats waar ook baantjes op staan. En verder kan je ook bij restaurantjes langs gaan, vaak zoeken ze nog wel weekend/vakantiekrachten.

danku!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:37

Helaas zijn bijbaantjes op die leeftijd geen goudmijn, maar beter iets dan niets toch? Ik begon op mijn 15e in de bediening. Verdiende geloof ik 4,50 per uur. In de zomervakanties werkte ik ook nog in de tuin (kassen). Dat zijn fijne uurtjes om te draaien en lekker bij te verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:40

TS, die 200€ waar anderen het over hebben met een krantenwijk is vaak een dagelijkse wijk. Dus iedere dag (behalve op zondag).

Als 15 jarige verdien je nou eenmaal vrij weinig, zeker als je liever niet in een winkel/supermarkt wil werken houd je weinig over. Oppasdiploma vind ik erg ehm..

Tja laat ik het zo zeggen; 'oppasdiploma' of niet, ik zou een 15 jarige bijvoorbeeld niet op m'n zoontje laten passen. Hoe lief je ook mag zijn, maar wellicht zijn er in je buurt wat oudere kinderen waar je op mag/kan passen..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:44

Tja, het bruto minimum jeugdloon voor een 15 jarige is rond de 2.50, daar gaat nog belasting vanaf. Dan is 5euro netto voor 2 uur werk netjes betaald hoor!

Ik vrees dat je verwachtingen niet helemaal realistisch zijn.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:54

Ik weet niet waar je woont, maar je kan eventueel kijken of je bij sandd kan werken? Dat is twee keer per week geadresseerde post en twee keer per week sorteren. Ik heb niet een hele grote wijk en verdien rond de 200-300 per maand (ben per week ongeveer 6 uur lopen en 4 sorteren aan kwijt).

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:55

kitlover schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar je kan eventueel kijken of je bij sandd kan werken? Dat is twee keer per week geadresseerde post en twee keer per week sorteren. Ik heb niet een hele grote wijk en verdien rond de 200-300 per maand (ben per week ongeveer 6 uur lopen en 4 sorteren aan kwijt).

eindhoven

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:57

Anoniem schreef:
TS, die 200€ waar anderen het over hebben met een krantenwijk is vaak een dagelijkse wijk. Dus iedere dag (behalve op zondag).

Als 15 jarige verdien je nou eenmaal vrij weinig, zeker als je liever niet in een winkel/supermarkt wil werken houd je weinig over. Oppasdiploma vind ik erg ehm..

Tja laat ik het zo zeggen; 'oppasdiploma' of niet, ik zou een 15 jarige bijvoorbeeld niet op m'n zoontje laten passen. Hoe lief je ook mag zijn, maar wellicht zijn er in je buurt wat oudere kinderen waar je op mag/kan passen..

Daar zit ook cursus in wat je moet doen bij een kraaltje in de neus ect ect.

Maar ieder zijn mening :)

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:58

Boerderij kan je soms wel iets mee verdienen! Ik verzorgde eerst een paard op een boerderij, en begon toen ook de boer te helpen met de kalfjes/pinken (tjah, ik wil wel koeien zeggen maar die hebben ze niet)
En nu is dat paard overleden, maar kom ik er nog steeds om te helpen! En verdien ik er geld mee! 5,- per uur!

Dus misschien is het een optie?? Misschien is er ergens een boerderij bij jullie in de buurt??

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:04

xDaninex schreef:
kitlover schreef:

eindhoven

Dat is vanaf 16. (Al deed m'n vriend het vanaf z'n 15e omdat hij het op z'n moeders naam had gezet, ze deden het samen)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:17

Selina schreef:
xDaninex schreef:

eindhoven

Dat is vanaf 16. (Al deed m'n vriend het vanaf z'n 15e omdat hij het op z'n moeders naam had gezet, ze deden het samen)

Ohja, niet over nagedacht.... Ik weet niet hoe het in Eindhoven nu zit, maar in mijn omgeving (zuiden van Utrecht) zitten ze echt te springen om bezorgers...

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:24

Ik vind de minimum lonen in nederland wel echt laag.

Ik weet niet of het wettelijk mag maar Eindhoven ligt dicht bij Belgie en daar verdien je wel echt veel meer. Kan je in dr zomervakantie niet een aantal weken in België gaan werken? (weet niet of et mag)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:31

Of een vakantiepark/camping!!

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 23:49

moOby schreef:
Ik vind de minimum lonen in nederland wel echt laag.

Ik weet niet of het wettelijk mag maar Eindhoven ligt dicht bij Belgie en daar verdien je wel echt veel meer. Kan je in dr zomervakantie niet een aantal weken in België gaan werken? (weet niet of et mag)

nee..:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:10

Probeer anders de supermarkten. Verdiend een stuk beter dan kranten lopen of foldertjes