Ik zit nogal te twijfelen en ik hoop dat een frisse kijk van jullie op mijn probleem misschien kan helpen

2014 ben ik afgestudeerd van de HAVO. Hier heb ik eigenlijk nooit echt wat voor hoeven doen, hooguit voor de moeilijke vakken wat oefeningen om tot een 6 te komen. Bij mijn eerste opleiding HBO-ICT ben ik dus ook heel hard tegen de muur gelopen. Ik kende het vak eigenlijk te weinig om het zo maar even te halen, dus ik moest echt gaan leren. Echter had ik geen idee hoe dat hele leren nou werkte dus heb ik me er door de SLB'er (studie loopbaan begeleider) er na 3 maanden af laten jagen.
De februari erna ben ik gestart op HBO People & Business Management. De vakken bevielen me wel enigzins, maar ik liep ook weer ertegen aan dat ik niet wist hoe ik moest leren.. Dit sloeg om naar paniekaanvallen en dat ik naar elke mogelijke uitweg zocht. Hiervoor ben ik naar de psycholoog gegaan en na een intensief programma voel ik wel dat ik goed gegroeid ben

Helaas zat ik al te ver in mijn problemen en heb ik dit jaar met onvoldoende credits afgesloten..
Nu zit ik tot september thuis en ga ik me vooral op mijn echte passie richting, paarden en het trainen ervan
maar toch zal ik in september moeten beginnen aan een nieuwe opleiding, maar ik weet niet meer zo goed waar ik moet zoeken..
Ik heb een lijst gemaakt met Hbo's die ik met mijn vakkenpakket zou kúnnen doen, en heb hierbij een tweetal opleidingen gevonden die me wel oké lijken, maar niks waarvan ik echt zeg "dit gaat hem absoluut worden!".
Over Mbo heb ik ook nagedacht, maar ik ben bang dat ik daarbij weer in mijn oude gewoontes val omdat ik naar (waarschijnlijk) minder hard voor zal moeten werken. Plus ik ben bang om nog meer jaren te verliezen..
Iemand die me een beetje op de goede weg kan helpen?
Groetjes Judith
Bij mij werkte het vooral toen ik eindelijk de opleiding vond die voor mij combineerde wat ik leuk en interessant genoeg vond, maar ook waar de theorie voldoende afgewisseld was met de praktijk.

Goed, het was niet helemaal de weg die ik verwacht had, maar het kan wel.