Ik heb vandaag wéér een 1 terug gekregen voor wiskunde. Ik kan het gewoon niet. Nooit gekund ook, trouwens. Mijn studieadviseur zei dat het misschien een goed idee was om me te laten testen (ik ben 1e jaars biologie aan de uni).
Maar....
Ik vind het maar dure testen. Dus waar kan je zo'n test doen, en zeker weten dat de uitslag klopt?
Hebben jullie daadwerkelijk iets aan je "label'? Wordt er rekening mee gehouden op school/uni?
En vooral.. Stel ik doe zo'n test, en er komt uit dat ik het gewoon niet kan.. Wat dan?
Voor de duidelijkheid; ik heb op het middelbaar meer uren bijles gehad dan dat ik kan tellen (
) en ik heb op het randje met een 4,5 gemiddeld mijn eindexamen gehaald. Ik ben er zó slecht in dat ik me er eigenlijk gewoon voor schaam. Nu weer om bijles vragen durf ik ook eigenlijk niet zo goed, bang dat mensen me gewoon vierkant uitlachen. Het probleem is ook meestal niet dat ik niet zie of snap wat ik moet doen, ik snap prima wanneer ik moet differentiëren of integreren oid. Maar het daadwerkelijk uitvoeren.. Ik krijg het zelfs voor elkaar om letters ipv cijfers op te schrijven.
Ik zoek echt ervaringen met zowel de testen, als de testbureau's, en vooral met het labeltje discaculie achteraf. Heeft het jullie geholpen, of is het zonde van mijn geld en tijd?
Op wiskunde na heb ik tot nu toe nog niet zoveel last van mijn missende hersenkronkel. Maar statistiek ed moeten nog komen. Ik houd mijn hart vast..
ik wist het van mezelf wel maar had geen idee dat het een naam had! Vroeger op school was rekenen een ramp, ik zeg ook heel vaak cijfers verkeerd om
soms wel eens lastig in mn huidige werk als ik een boete uitschrijf en die persoon vraagt hoeveel die boete is