Wie heeft hier hippische bedrijfskunde gestudeerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

prow

Wie heeft hier hippische bedrijfskunde gestudeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 13:22

Hoi! :D

Na 2 jaar een studie gedaan te hebben die niks voor mij is. Ben ik op zoek naar een nieuwe studie. Ik kwam toen bij hippische bedrijfskunde, wat mij best interessant lijkt.

Nu vind ik het alleen een beetje vaag wat je er mee kan. Ik vroeg mij af of er hier op bokt mensen zijn die deze studie hebben afgerond en wat voor werk zij nu doen? Ik krijg zelf namelijk een klein beetje het idee dat de baangarantie niet erg hoog is bij deze opleiding. Ik kan het mis hebben, maar daarom vraag ik naar ervaringen van mensen die deze studie hebben gedaan.

anneliesdj

Re: Wie heeft hier hippische bedrijfskunde gestudeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:23

Ik lees even mee :D

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:24

Bedoel je in Dronten ? :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:32

Wat je zegt klopt. Veel mensen komen in een andere sector terecht, want op HBO-niveau zijn er weinig banen in paardensector te vinden. Voor de banen die er wel zijn is de concurrentie hevig. Je moet eigenlijk ondernemend zijn en je eigen werk creëren. ;)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:38

Ik doe een soortgelijke opleiding in Velp, aan het Van Hall Larenstein. Ik zit nu in m'n tweede jaar.

Pb me maar even als je meer wilt weten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:11

Ik heb Hippische Bedrijfskunde gedaan. En qua baankansen raad ik je het absoluut af. Studie was leuk, maar ik had beter iets anders kunnen doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:13

Ik ben na een paar weken gestopt, het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:15

Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:17

Het is een toegevoegde waard als je bijv een eigen paardenbedrijf op wil starten of overneemt, of manager wil worden op een stal. Maar, dan kom je er niet alleen met deze opleiding, daarvoor heb je vooral heel veel paardenkennis nodig, wat je imo niet leert op school, maar enkel in de praktijk.
Ik zou gewoon kiezen voor een opleiding zonder paarden, en paarden lekker als hobby of bijbaantje houden. Daar heb je op langere termijn namelijk veel meer aan.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:42

Die in Dronten ja.

Oké dus eigenlijk is het een soort van 'pret' studie?

Stiekem is het wel een droom voor mij om een eigen dressuurstal te beginnen. Maar zoals Joolien al zei zoiets leer je denk ik niet daar.

Ik kan dus beter gewoon een studie doen zonder paarden en dan in mijn vrijetijd mijzelf ontwikkelen op het paardengebied, dus verder komen in de dressuur etc. en vanuit daar geluk hebben of niet.

Jets schreef:
Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding :j

Wat wil jij er later mee doen? :)
Want ik neem aan dat je nu al wel een duidelijk beeld hebt van wat je er mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:03

Je kunt beter voor een dressuurstal gaan werken, kost je niet zoveel geld. Kijk maar naar de grotere stallen in NL, die worden vaak alleen opgezet als je heel veel geld hebt, of heel veel kunde(bijv nationaal starten).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:40

Of bedrijfskunde studeren en bij hippische bedrijven stages lopen.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:13

Dat kan inderdaad ook nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:14

Je kan ook bedrijfskunde of commerciele economie gaan studeren en dan op Stenden hogeschool de minor horse business management doen :) eventueel dan ook nog stage bij een hippisch bedrijf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:19

Heb zelf diermanagement gestudeerd en je wordt totaal niet serieus genomen als manager buiten de dierenwereld. Ben meerdere keren gewoon regelrecht uitgelachen bij het zien van m'n opleiding.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:21

Ik heb Hippische Bedrijfskunde gestudeerd. Ik zou het ook afraden wat baankansen betreft.

Ik heb inmiddels een tweede Bachelor waar ik tien keer meer mee kan.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:00

Iris82 schreef:
Heb zelf diermanagement gestudeerd en je wordt totaal niet serieus genomen als manager buiten de dierenwereld. Ben meerdere keren gewoon regelrecht uitgelachen bij het zien van m'n opleiding.

Ik doe diergezondheid en management, dus zo goed als het zelfde. In Dronten. Is het echt zo erg? Ik vind eigenlijk alles nog wel aardig op niveau, net een marketingplan afgeleverd bij een bedrijf hier in de buurt. Ik zit er aan te denken om maar docent te worden nadat ik dit heb afgerond...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:03

Ohh, ik vond het zeker ook op niveau! Daar heb ik niets over te klagen. Het gaat mij erom dat het gewoon niet lekker op je cv staat in de niet - dierenwereld.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:08

Hmm. Ze zeiden nog wel dat iedereen eigenlijk wel aan het werk kwam door het management deel van de opleiding. Maarja, dat zeggen ze natuurlijk overal.

Over hippisch weet ik niet zo veel, wel lopen er gigantisch veel Duitse meiden in dure kleding op school rond. Allemaal van hippisch. Natuurlijk ook allemaal eigen paard mee. Lijkt me dat je beter gewoon bedrijfskunde kan doen en paarden als hobby, want dat hippische deel valt volgens vrienden vies tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:12

Nou... dier staat niet positief bekend in de ´gewone´ wereld helaas :n

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:15

Riraito schreef:
Hmm. Ze zeiden nog wel dat iedereen eigenlijk wel aan het werk kwam door het management deel van de opleiding. Maarja, dat zeggen ze natuurlijk overal.

Over hippisch weet ik niet zo veel, wel lopen er gigantisch veel Duitse meiden in dure kleding op school rond. Allemaal van hippisch. Natuurlijk ook allemaal eigen paard mee.

Ik zit in het tweede jaar. Net als Jets. Ik vind dat we qua paarden en gezondheid genoeg leren. Ook zijn alle stages hippisch waardoor je zeker veel leert over het runnen van een bedrijf (als je de juiste stages loopt). Qua baankans.. tja is er momenteel een opleiding (buiten de technische sector) die wel een grote baankans heeft? Persoonlijk vind ik dat het hippische gedeelte het bedrijfskunde beter te volgen maakt omdat je niet alleen maar die "saaie" vakken hebt. Wat betreft die duitse meiden,, het zijn ontzettend aardige meiden dus de bovenstaande opmerking vind ik zwaar bevooroordeeld. Ik ken een aantal meiden die net zijn afgestudeerd en die hebben allemaal inmiddels een leuke baan.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:21

Ik heb de opleiding afgelopen juli afgerond en heb het echt nooit willen missen.
En dan niet zozeer voor de studie maar om alles wat ik er ook om heen heb geleerd. Ik was veel bezig met buitenschoolse activiteiten wat allemaal wordt aangeboden in Dronten en heb dat met volle handen aangepakt. School ging me veelal makkelijk af maar het was echt een van de mooiste tijden van mijn (tot nu toe haha) leven.

Juli afgestudeerd en had praktisch gezien de banen voor het uitkiezen. Misschien wat geluk maar hoe ik mij heb ontwikkeld heeft dubbel en dwars meegeteld.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:36

davinci2412 schreef:
Riraito schreef:

Over hippisch weet ik niet zo veel, wel lopen er gigantisch veel Duitse meiden in dure kleding op school rond. Allemaal van hippisch. Natuurlijk ook allemaal eigen paard mee.

Ik zit in het tweede jaar. Net als Jets. Ik vind dat we qua paarden en gezondheid genoeg leren. Ook zijn alle stages hippisch waardoor je zeker veel leert over het runnen van een bedrijf (als je de juiste stages loopt). Qua baankans.. tja is er momenteel een opleiding (buiten de technische sector) die wel een grote baankans heeft? Persoonlijk vind ik dat het hippische gedeelte het bedrijfskunde beter te volgen maakt omdat je niet alleen maar die "saaie" vakken hebt. Wat betreft die duitse meiden,, het zijn ontzettend aardige meiden dus de bovenstaande opmerking vind ik zwaar bevooroordeeld. Ik ken een aantal meiden die net zijn afgestudeerd en die hebben allemaal inmiddels een leuke baan.

Ik heb ook een Duitse in mijn klas, ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Klonk misschien ook wat gemeen. Mss lichtelijke jaloezie, ze krijgen letterlijk alles betaald :o

Wat ik mij wel af vraag is waarom veel mensen toch naar NL komen? Duitsland is toch ook best een paardenland en studeren is daar bijna gratis volgens mijn klasgenoot.

Maarja, ik ga offtopic.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:39

Omdat ik nog niet wist wat ik wilde doen heb ik eerst een brede opleiding gekozen en een half jaar Commerciële Economie gedaan, maar dat was echt niks voor mij. Toen ben ik voor Hippische Bedrijfskunde gedaan omdat het ook breed is (bedrijfskunde), maar toch interessant door het paardengedeelte, wat het voor mij een stuk makkelijker maakt om te leren. Wat ik er later mee doen weet ik nog niet, dat zie ik dan wel weer. Ik heb het nu prima naar mijn zin. Het is heel gezellig en wat davinci zegt, het paardengedeelte maakt het wel een stuk leuker en die kennis kun je toepassen tijdens je stages.

Er zijn inderdaad veel Duitse meiden die de opleiding doen, heel knap :j Er zijn er die hun paard meenemen omdat ze zover van huis zijn, maar echt niet allemaal :) Wat bedoel je precies met de opmerking over dure kleding Riraito?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:42

Riraito schreef:
davinci2412 schreef:

Ik heb ook een Duitse in mijn klas, ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Klonk misschien ook wat gemeen. Mss lichtelijke jaloezie, ze krijgen letterlijk alles betaald :o

Wat ik mij wel af vraag is waarom veel mensen toch naar NL komen? Duitsland is toch ook best een paardenland en studeren is daar bijna gratis volgens mijn klasgenoot.

Maarja, ik ga offtopic.

Ah ik zie dat je al gereageerd had, haha. Dat zij dat krijgt betekend niet dat ze dat allemaal hebben. En al was het wel zo, fijn voor haar toch? Als de situatie van haar ouders het toelaat, why not? Daar heb jij zelf ook geen last van toch? :) Zij krijgen bijvoorbeeld ook geen stufi, dat krijgen wij dan weer wel.

Volgens mij is er in Duitsland geen paardgerelateerde opleiding op dit niveau, dat is dacht ik allemaal meer mbo, maar ik kan het ook mis hebben.