Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
herkenbaar...
. 
_Zsazsa_ schreef:Geen paard geven, laat haar eerst haar rapport ophalen en voldoendes en dan weer leuke dingen.
Een paard erbij kost haar tijd die ze blijkbaar veel beter aan studeren kan besteden. 11 onvoldoendes is onacceptabel! Ik kreeg een schop onder mn kont met zoveel onvoldoendes, echt geen paard!
oji schreef:Tja...heb geen verstand van kinderen, maar als ik het zo lees, zijn de slechte resultaten gekomen, nadat ze geen eigen paard meer had. Denk dus niet dat het onthouden van een paard een positief effect heeft op de schoolresultaten.
Zou er niet over piekeren. Je zegt zelf dat ze laks is. Waarom zou jij dan wel zoveel moeite doen? Daar leert ze alleen maar van dat alles wel komt aanwaaien en dat anderen alles wel voor haar oplossen elenaMM77 schreef:11 onvoldoendes is dus inclusief vakken waar je niet voor hoeft te leren..
ik heb zelf een (gelukkig milde vorm) van adhd.
op de lagere school heb ik niets hoeven leren.. een keer doorbladeren en ik was klaar.
vakken waar ik geen rust voor had werden nauwelijks aangeraakt..
gevolg:
8-9 voor Nederlands, zonder wat te hoeven doen, lesjes kalkte ik in een paar minuten uit.
8 voor biologie
8 voor bijbelse geschiedenis en bijbelkennis (vond de verhalen mooi).
maar slechts een 6-je voor geschiedenis en aardrijkskunde.
Middelbare school werd natuurlijk een probleem.. want daar moet je wel leren..
dat koste mij ook extreem veel moeite om aan te leren..
gevolg:
frans, duits, engels, wiskunde allemaal een 5, aardrijkskunde en geschiedenis vond ik nog steeds niets, maar idem resultaat 6 je voor alleen luisteren en doorlezen.. en de rest 7-8.
Ik bleek wel goed te zijn in passief leren van talen.. hierdoor werden mijn Duits en engels uiteindelijk een 8 en een 7 (frans gedropt en wiskunde sleepte ik dan wel achter mij aan door compenseren).. Let wel.. zelfs in mijn examenjaar maar de 75% van de boeken gelezen.
---
laksheid gaat een beetje hand in hand met Add en Adhd, of althans het gebrek aan concentratie en vermogen om alles te blijven uitstellen wordt vaak als laks bestempeld..
maar zo'n beetje alles onvoldoende riekt meer naar te hoog gegrepen, dan naar werkelijk een issue met laksheid of add.. Immers dan zouden de vakken die wel interessant of van nature een aanleg voor ruim voldoende moeten zijn, zelfs zonder te leren.
Ik vind op zich dat je wel correct handelt door te zeggen.. geen tijdrovende hobbie als je je zaakjes niet op orde hebt hoor..
Maar ondertussen ook samen zoeken naar een oplossing of ander onderwijs.. want hier speelt meer dan slechts laks/add
oji schreef:Tja...heb geen verstand van kinderen, maar als ik het zo lees, zijn de slechte resultaten gekomen, nadat ze geen eigen paard meer had. Denk dus niet dat het onthouden van een paard een positief effect heeft op de schoolresultaten.