Wat is jouw [***]?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Wat is jouw baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 18:57

Ik denk dat de titel duidelijk is, ik ben heel benieuwd welk werk jullie bokkers doen! En vooral, is het wat je vroeger gedacht had te doen, en doe je het graag? :)

Zelf studeer ik nog. Ik studeer architectuur maar twijfel om over te stappen naar film.

Brand los!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:00

Receptioniste bij een makelaar. Sinds kort :D

Hiervoor:
- uitzendkracht bij een verzekering
- medewerker attractiepark
- stalmedewerker op paardenbedrijf
- verkoopster in juwelierszaak
Laatst bijgewerkt door Monchou op 27-12-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:00

ik ben vakkenvuller bij de AH sinds deze maand, en ik verkoop bloemen aan huis. hiervoor heb ik in een kas gewerkt, onkruid wieden etc. maar dat vond ik zo saai worden, haha.

en ik heb nu nog geen idee wat ik later echt ga worden :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:01

Als kind lang geroepen dat ik boekhoudster wilde worden, tot we op mijn 12e een computer kochtten.

Ik was verkocht, van studierichting veranderd en nu ben ik al jaren gelukkig ICT'er :Y)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:03

Nou ik denk niet dat je het écht werk kunt noemen (om mijn leeftijd) maar ik heb deze zomer aardbeien gepoot :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:03

Ik wild e vroeger dierenarts of politie te paard worden. Nu werk ik in de ggz zorg.

har166

Re: Wat is jouw baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:06

Ik wist nooit wat ik wilde worden maar heb tien jaar in de detailhandel gewerkt ( cosmetica ) en heb daarnaast ook op een manege gewerkt en omdat ik het leuk vond om mensen dingen uit te leggen en te leren ben ik docent geworden. Maar ik heb geen idee wat voor werk ik over tien jaar wil doen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:06

Kermisexploitant :D Niet iets wat ik als klein kind voor ogen had, maar wel erg leuk.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:08

Ik ben 16 en werk nu sinds een maand als vulploegkracht(?).
In de zomervakantie heb ik bij een uitzendbureau gewerkt waar ik soms 40 uur in de week moest werken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:09

Ik vaccineer een hele hoop kuikens en kippen. :D
Af en toe ook helpen met laden voor transport en lossen.

Heb het er prima naar m'n zin! Maar zeker niet iets wat ik voor de rest van mn leven wil blijven doen en ook niet iets wat ik 'vroegah' in gedachten had om te gaan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:09

Online journalist en webredactrice voor Hoefslag :)
Heerlijk werk. Ik doe het vanuit huis en momenteel 32 uur in de week (maar dat is op papier, want in werkelijk tel ik de uren niet en werk ik stukken meer :) )
Ik zou niet anders willen! Iedere dag is anders.

Voorheen heb ik het op vrijwillige basis voor Bokt gedaan en ben via deze weg gevraagd door Hoefslag.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-12-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:10

marlies85 schreef:
Kermisexploitant :D Niet iets wat ik als klein kind voor ogen had, maar wel erg leuk.

Wat lijkt me dat oprecht leuk! Is het je voltijdse baan? Wat doe je dan (schietkraam bemannen ofzo?) Op de kermis staan of op de markt met een kraampje heeft me altijd zo leuk geleken (al zal het in realiteit wel niet zo romantisch zijn)

Ik werk bij een natuurorganisatie. Als projectcoördinator en consulent natuurbeheer. Vroeger wou ik documentaires maken over dolfijnen ( ;) ) en hoop om ooit nog eens de switch naar een job op zee te kunnen maken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:10

Ik ben nanny :D

Hiervoor werkte ik op een kinderdagverblijf en bso

Is ook wat ik altijd voor ogen heb gehad
Laatst bijgewerkt door F_inley op 27-12-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:11

Na een opleiding tot gastvrouw en diverse horeca baantjes ben ik op kantoor terecht gekomen. Van administratief medewerker tot receptioniste tot klantenservice.... Heb zelfs nog een poosje commercieel gebeld :r
Inmiddels heb ik een eigen nagelsalon.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:11

Ik loop stage, telt dat ook? :) Ik werk op de afdeling 'Corporate Communications' van de KLM en dan bij het 'Creative Lab' waar we verantwoordelijk zijn voor alle Social Media content :D Ben ook freelance fotograaf maar mijn studie gaat nu voor, met 1.5 jaar ben ik klaar met m'n HBO :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:12

Ik werk nu weer op een stal.
Hiervoor in de schoonmaak, horeca en daarvoor ook 10 jaar paarden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:14

Ik hoop reclame ontwerper als beroep te starten zodra ik mijn master binnen heb. Nu doe ik part time klantenservice.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:14

Home manager :j ben leidinggevende van 1 persoon :+

Maar ik zoek ander werk voor erbij, want ik kan de komende 18 jaar geen ontslag nemen :D

(En om geld te verdienen heb ik mijn bijbaan van toen ik op de middelbare school zat en tijdens de studie nog steeds bij de jeugd van vroeger. Heb een master diploma op zak dus t is jammer dat ik nog geen andere baan heb gevonden op niveau)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-12-15 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:15

vuurneon schreef:
Home manager :j ben leidinggevende van 1 persoon :+

Maar ik zoek ander werk voor erbij, want ik kan de komende 18 jaar geen ontslag nemen :D

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:18

Ik heb eerst een jaartje gewerkt in de detailhandel (verkoop van interieurspullen) en als studente elk weekend + schoolvakanties in een kleine kledingzaak voor mannen gedurende een jaar of 4.

Vaste jobs:
- Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening Brussel (werkloosheidsuitkeringen controleren/toekennen)
- Hulpkas Gent -> soort gratis syndicaat
- Onthaal/secretariaat op Medische Beeldvorming in een ziekenhuis. Afspraken regelen/maken, protocols uittypen, verzenden en vertalen, inschrijvingen voor onderzoeken regelen. Nadien overgegaan naar de dienst Consultaties. Hier deed ik vooral de inschrijvingen voor de doktersbezoeken van ambulante patiënten en de betaling van het consult nadien.

Vanuit die laatste baan heb ik de kans gehad om te gaan studeren voor HBO-Verpleegkunde. Dus hele academiejaar voltijds op school, in de schoolvakantie in de zomer terug op mijn oude plekje op Consultaties. In september heb ik die job opgezegd en ik ben nu werkloos, maar wel druk met het afwerken van mijn eindscriptie zodat ik afstudeer in januari 2016. Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet. Ofwel eerst nog 6 maanden verder vakantie houden met mijn vriend die dan 6 maanden verlof heeft van zijn werk (baggersector, heeft nog enorm veel verlof staan...) ofwel solliciteer ik naar een plekje als verpleegkundige op medische beeldvorming :)

Tussendoor werk ik ook al een aantal jaar regelmatig als hostess op sportevenementen, beurzen en bedrijfsfeesten als bijverdienste.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:19

ik zit op HAVO
en ik heb geen idee wat ik wil worden maar wel leuk om dat van jullie te lezen :)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:20

Ik ben hef- en reachtruck chauffeuse. Niet iets wat ik van kinds af wilde worden, maar had geen idee wat ik wel wilde worden. Nog steeds niet eigenlijk, maar dit bevalt me wel.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:20

Ik ben nu al 8 jaar in fulltime dienst als laborante kwaliteit en milieu in de chemische industrie.
Veel routine matig werk, maar verdient goed en de collega's zijn gezellig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:24

Ik ben vertaler/projectmanager bij een vertaalbureau, en dat wilde ik al sinds 4VWO :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:25

Ik ben doktersassistent op de huisartsenpost. Mag toch wel zeggen dat het een aardig pittige job is. Veel achter de telefoon en via een vast schema de vragen stellen, en daarmee de urgentie bepalen.
Eens in de zoveeltijd een omloop dienst, de arts helpen met hechten, injecteren, verbinden. Al met al echt leuk werk!