[ENQ] Crocs, UGG & Converse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanneXjessy

[ENQ] Crocs, UGG & Converse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:00

Hallo :D

Voor onderzoek naar de doelgroepsprofielen van Crocs, UGG & Converse heb ik samen met mijn projectgroepje een enquête opgesteld.
Draag jij of heb jij ooit een van deze merken gedragen? Zou je ons dan willen helpen en de enquête willen invullen?

https://nhlhogeschool.eu.qualtrics.com/ ... 4rXYlaaPL7

Jullie zouden ons hiermee erg helpen!
Alvast bedankt! *D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:01

Jammer dat ik maar een merk mag aanklikken...

Edit: ook vind ik het lastig lezen met die dunne letters.

Anouk_H

Re: [ENQ] Crocs, UGG & Converse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:02

Telt het ook als je neppe(, dus goedkopere) versies ervan hebt gedragen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:02

Ik koop enkel tweedehands of van b-merk dus denk niet dat ik onder je doelgroep val aan de eerste vragen te zien.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:08

Steeph schreef:

Sorry, dit vonden wij inderdaad ook een lastige keuze, maar onze leraar heeft ons opgedragen dat er maar voor één merk gekozen mag worden!
Je kunt de enquête altijd nog een keer invullen voor een van de andere merken :)
Van onze school hebben we dit programma meegekregen om onze enquêtes mee te maken, jammer genoeg kunnen wij niets aan de vormgeving veranderen, zoals kleine letters..

Druppie7711 schreef:
Telt het ook als je neppe(, dus goedkopere) versies ervan hebt gedragen?

Azmay schreef:
Ik koop enkel tweedehands of van b-merk dus denk niet dat ik onder je doelgroep val aan de eerste vragen te zien.

Het liefst zien wij natuurlijk dat de schoenen van de 'echte' merken zijn, maar als je overwegingsredenen voor de aankoop van de soort schoen hetzelfde is, mag dit ook! :)
Laatst bijgewerkt door sanneXjessy op 25-11-15 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:09

Ingevuld!

Ik mis bij de 2e vraag de optie ' als ik nieuwe schoenen wil'
Wat dat is bij mij toch echt vaak het geval

Bij de 3e vraag vind ik jammer dat ik niet 2 opties kan invullen

Ook bij de vraag ' waar kijkt u naar bij het kopen van schoenen' mis ik een 2e optie

En ik vroeg mij af wat al die laatste vragen er mee hadden te maken?

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:12

SindyKaya schreef:
Ingevuld!

Ik mis bij de 2e vraag de optie ' als ik nieuwe schoenen wil'
Wat dat is bij mij toch echt vaak het geval

Bij de 3e vraag vind ik jammer dat ik niet 2 opties kan invullen

Ook bij de vraag ' waar kijkt u naar bij het kopen van schoenen' mis ik een 2e optie

En ik vroeg mij af wat al die laatste vragen er mee hadden te maken?

We hebben per vraag gekozen voor één mogelijk antwoord, met de bedoeling dat de meest belangrijkste motivaties naar voren komen.
De laatste vragen brengen in kaart wat de verbanden zijn tussen de doelgroep en de merken. Sommige merken worden gedragen in bepaalde branche's bijvoorbeeld en hierdoor kunnen wij onderzoeken of dat overeenkomt :)

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:13

Hoeveel vragen zijn het? Ik heb de enquete na 1 pagina weer weggeklikt. Als je aangeeft hoeveel vragen het zijn, wil ik nog wel eens een poging wagen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:14

Ik ben eraan begonnen maar de antwoorden sluiten eigenlijk nooit aan bij mijn situatie. Ik laat bij bijvoorbeeld gewoon niet beïnvloeden door mij omgeving wat mijn sloffen betreft.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:16

Net de eerste keer ingevuld, bij de vraag "Door wie laat u zich beïnvloeden bij de aankoop van de schoenen van het gekozen merk?" mis ik als optie dat ik me eigenlijk door niemand laat beïnvloeden.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:23

Azmay schreef:
Ik ben eraan begonnen maar de antwoorden sluiten eigenlijk nooit aan bij mijn situatie. Ik laat bij bijvoorbeeld gewoon niet beïnvloeden door mij omgeving wat mijn sloffen betreft.

Dit dus. Ik mis hier echt de optie "niemand"... (Sociale omgeving, dit zijn toch ook gewoon vrienden en familie ? )

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:24

Andra_S schreef:
Hoeveel vragen zijn het? Ik heb de enquete na 1 pagina weer weggeklikt. Als je aangeeft hoeveel vragen het zijn, wil ik nog wel eens een poging wagen.

Na de eerste pagina is de enquête klaar! 31 vragen als ik goed heb geteld :Y)

Azmay schreef:

Steeph schreef:
Net de eerste keer ingevuld, bij de vraag "Door wie laat u zich beïnvloeden bij de aankoop van de schoenen van het gekozen merk?" mis ik als optie dat ik me eigenlijk door niemand laat beïnvloeden.

Bedankt voor de tips, ik zal het doorgeven!
Misschien dat we het nog aankunnen passen :)

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:25

Amburtjoz schreef:
Azmay schreef:

Dit dus. Ik mis hier echt de optie "niemand"... (Sociale omgeving, dit zijn toch ook gewoon vrienden en familie ? )

Met sociale omgeving bedoelen we meer de samenleving, denk aan school enz. Mensen die niet in je vriendenkring zitten :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:34

Het was een fijne enquête om in te vullen.
Goed werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:45

Vind dit idd ook 1 van de betere enquetes. Maar mis net als anderen bij de vraag door wie je je laat beinvloeden de optie niemand, of anders, nl. Ik laat me niet door anderen beinvloeden in wat ik koop. Heb de schoenen puur en alleen omdat het op het werk handig is (mensen douchen). Anders had ik nooit crocs gekocht. Heb nu dus maar werkomgeving aangevinkt.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:40

SusanH schreef:
Vind dit idd ook 1 van de betere enquetes. Maar mis net als anderen bij de vraag door wie je je laat beinvloeden de optie niemand, of anders, nl. Ik laat me niet door anderen beinvloeden in wat ik koop. Heb de schoenen puur en alleen omdat het op het werk handig is (mensen douchen). Anders had ik nooit crocs gekocht. Heb nu dus maar werkomgeving aangevinkt.

Bedankt voor het compliment! :D We kunnen helaas de enquête niet meer aanpassen, omdat alle respondenten dan worden verwijderd. Maar we zullen het voor een volgende keer onthouden! :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:14

Vond de enquête ook fijn om in te vullen, goed gedaan!
Zoals hierboven aangegeven miste ook ik de optie 'niemand' maar als dat niet meer veranderd kan worden, ga ik daar niet verder over zeuren :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:18

Ik denk dat je (onbewust) je altijd door iemand laat beinvloeden. Dus dan klopt het wel dat de keuze 'niemand' er niet staat. Alleen is het soms moeilijk te bedenken door wie je beinvloed wordt omdat dat vaak onbewust gaat.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 26-11-15 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:32

Ingevuld :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:35

Ingevuld!
Vond het een fijne enquete :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:58

Ik heb 'm ook ingevuld, ik snap alleen niet waarom de laatste vraag er in stond want volgens mij heeft mijn maandinkomen niks met mijn schoenen te maken :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:05

Ir111 schreef:
Ik denk dat je (onbewust) je altijd door iemand laat beinvloeden.

Nee hoor, dat geloof ik niet.

Maandinkomen heeft ermee te maken dat je misschien dure schoenen koopt (veel geld uitgeeft aan) terwijl je maar weinig (of juist veel) geld hebt. Een rijke iemand die dure schoenen koopt, zegt niks over de dure schoenen. Terwijl dure schoenen bij een weinig werkend iemand juist 'belangrijker' zijn.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 17:05

Bedankt iedereen voor de fijne reacties en voor het invullen van de enquête natuurlijk! :D

prii_boy schreef:
Ik heb 'm ook ingevuld, ik snap alleen niet waarom de laatste vraag er in stond want volgens mij heeft mijn maandinkomen niks met mijn schoenen te maken :')

Om een compleet beeld van de doelgroep te vormen, wordt er ook naar het inkomen gevraagd.
Hierdoor kunnen wij een zo goed mogelijk doelgroepsprofiel schetsen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:06

Het is trouwens onhandig dat bij de meerkeuze antwoorden (belangrijk tot onbelangrijk, vaak/soms/nooit) je aangevinkte antwoord niet meer kan 'ontvinken'.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:08

Steeph schreef:

Vind ik ook. Ik heb ervaring met alle 3.

Ik vond ook: door wie laat je je beinvloeden. Daar moest je iets aanklikken. Terwijl mijn keus er niet bij zat.