Ik zit helaas ziek thuis, maar zou graag brainstormen over wat ik het beste kan doen. Helaas is er dus geen ander familielid waar ik op dit moment mee kan praten, dus dan maar bokt
lekker veel meningen en hopelijk ook goede argumenten. Ik werk op dit moment als hulpkracht bij een supermarkt, korte samenvatting:
-5,60 per uur
-Rond de 3 euro reiskosten
-7 maanden contract, 2-12 uren maar daar wijken ze makkelijk vanaf tot de 30 of zelfs 40, weet ik van medewerkers.
-Nog in de 2 proefmaanden
-Volgens contract geen baan ernaast toegestaan, zeker niet bij een andere supermarkt maar bijv. een krantenwijk mocht wel, ertussen is dus grijs gebied eigenlijk.
-Hele chaotische werk tijden. De ene dag wordt ik gevraagd of ik de volgende dag kan werken, en een 'nee' is dan vaak niet geaccepteerd. Ook wordt ik soms de dag zelf nog gebeld of ik die dag eerder/tot later kan, of word ik tijdens mn werk alweer naar huis gestuurd. Ze beloven eigenlijk 3 weken van tevoren de werktijden door te geven en zich eraan te houden.
-Ben een van de weet-ik-veel-hoeveel medewerkers, eigenlijk meer een nummertje.
Dan heb ik gisteren te horen gekregen dat ik aangenomen ben bij een speelgoedwinkel in Duitsland in een nieuw winkelcentrum, kort samengevat:
-8,50 per uur
-Rond de 8 euro reiskosten (moet nog even uitzoeken hoe het gaat met een maandkaart oid)
-Maximaal 12 uur per week, maar kan waarschijnlijk ook een deeltijd baan krijgen zodra ik 18 ben (volgende maand). Maar op dit moment dus niet echt veel werk terwijl ik in m'n tussenjaar zit.
-Vinden een tweede baan helemaal prima, moedigen me zelfs aan een tweede baantje in het winkelcentrum te zoeken omdat ik zoveel meer tijd heb dan zij me werk kunnen bieden.
-Nog geen ervaring met regeling van werktijden, maar ze zeggen 4 weken van tevoren te laten weten wanneer ik moet werken.
-Zit in een vast team van 6 à 8 mensen.
Dusss nu de vraag, blijf ik bij de supermarkt en bij de speelgoed winkel, mocht dit van de supermarkt mogen, voor het geld? Ga ik alleen naar de speelgoed winkel? Of zoek ik nog iets erbij in het winkel centrum? Met risico op dat ze al geen mensen meer zoeken. (Gaat 28 oktober al open).