Fijne tas voor naar college

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Fijne tas voor naar college

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 18:53

Hoi!
Ik ben op zoek naar een goede tas voor gebruik op de universiteit. Ik heb de afgelopen twee weken met m'n eastpakje rondgezuilt, hartstikke mooi maar m'n laptop krijgt beschadigingen doordat er geen apart laptopcompartiment inzit. Dat ding heeft genoeg geld gekost en ik wil er graag zuinig mee omgaan, dus dat hij beschadigd vind ik erg vervelend. Ook moet ik m'n lunch flink proppen omdat ik lange dagen heb en dus behoorlijk wat eten mee heb. Eigenlijk wil ik gewoon een tas waar lekker veel vakjes inzitten zodat ik alles netjes kan sorteren en dat ik alles makkelijk kan vinden zonder iedere ochtend weer de hopeloze prop-puzzel moet oplossen. Wie o wie heeft goede tips voor tassen? Ik heb al bij dakine zitten kijken, is dat wat? Wie heeft tips voor de ultieme rugtas waar de volgende dingen in kwijt kunnen:
- Laptop + lader + kleine muis
- 1 fles, 1 grote beker, 1 broodtrommel, pakje drinken, appel, ontbijtkoek.
- Collegeblokken, etuitje of een pennenvakje oid, rekenmachine en minstens een flink dik boek
- Vakje voor sleutels/paracetamol/collegepasje oid.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:00

Heb je je laptop gewoon los in je tas zitten? :wow:
Om beschadigingen te voorkomen is dit misschien een idee, ook als je een andere tas koopt: http://www.bol.com/nl/p/case-logic-lapt ... 012010518/

Een kleine of medium duffelbag zou wellicht een idee zijn. Deze hebben vaak ook extra vakjes, aan de binnen en buitenkant. Laptop en boeken zouden er plat of schuin in kunnen, en er zal genoeg ruimte over moeten zijn voor je lunch e.d. Let wel goed op de afmetingen van je boeken en laptop voordat je een tas koopt, zodat je zeker weet dat alles past. Succes!

Warboel

Re: Fijne tas voor naar college

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:06

Ik heb een Burton en hiervoor had ik een Dakine, beide fijne tassen. De Dakine was wat groter. Allebei een apart laptopvak en extra vak voor eten e.d. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Ik had een Dakine besteld met laptopvak, ontzettend stevige en goede tas! Helaas te groot voor mijn rug, dus ik gebruik hem nooit. Wat mij betreft mag je hem zo voor een klein prijsje overnemen, die dingen zijn nieuw 70 euro :=

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Ik heb een Dakine, met laptop vak in het grote vak en netjes aan de zeikanten van de tassen waar ik een fles drinken in kwijt kan.

Zal even plaatje proberen te zoeken.

Edit:
Zo'n model heb ik. Ben maar 1.60 en smal gebouwd, en past mij perfect.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blue_flower op 14-09-15 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 19:09

Equiine schreef:
Heb je je laptop gewoon los in je tas zitten? :wow:
Om beschadigingen te voorkomen is dit misschien een idee, ook als je een andere tas koopt: http://www.bol.com/nl/p/case-logic-lapt ... 012010518/

Een kleine of medium duffelbag zou wellicht een idee zijn. Deze hebben vaak ook extra vakjes, aan de binnen en buitenkant. Laptop en boeken zouden er plat of schuin in kunnen, en er zal genoeg ruimte over moeten zijn voor je lunch e.d. Let wel goed op de afmetingen van je boeken en laptop voordat je een tas koopt, zodat je zeker weet dat alles past. Succes!

Idd, maar echt los zit ie niet hoor, er is geen mogelijk tot bewegen meer :')

Ghostattack schreef:
Ik had een Dakine besteld met laptopvak, ontzettend stevige en goede tas! Helaas te groot voor mijn rug, dus ik gebruik hem nooit. Wat mij betreft mag je hem zo voor een klein prijsje overnemen, die dingen zijn nieuw 70 euro :=

Oh, wil je me een PB'tje sturen met welke het is enzo? :)

Blue_flower schreef:
Ik heb een Dakine, met laptop vak in het grote vak en netjes aan de zeikanten van de tassen waar ik een fles drinken in kwijt kan.

Zal even plaatje proberen te zoeken.

Ah, ideaal dus, ben benieuwd!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:13

Ik heb een Dakine van 20 L. Volgens mij dit model, ander printje:
http://eu.dakine.com/p/backpacks-and-ge ... en-20l-16w

Ik vind hem heel fijn. Hij heeft zeker veel vakjes, bijvoorbeeld voor pennen en een zonnebril. Ik kan er makkelijk alles voor een collegedag in kwijt. Hoe groot is jouw laptop? Mijn 14 inch laptop met sleeve past er makkelijk in, maar als je laptop (veel) groter is, moet je naar een ander model kijken. Je hebt ook nog modellen met koelvakjes, kan handig zijn voor je lunch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:56

Hier ook groot fan van dakine!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:58

Ik heb een prachtige tas van Oggio! Ideaal, veel ruimte, met laptopcompartiment!
Zal hem even opzoeken :))

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:17

Ik lees ook even mee, heb echt een andere nodig. Heb nu een tas van van Haren, die ook nog eens stuk is :') Drama dus.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:24

Hier een eastpack met laptopvak. Out of office heet ie, ik vind t heerlijk. Niet langer een laptoptas die maar op een schouder hangt..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:31

Laatst bijgewerkt door Jiskaa op 14-09-15 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:40

Hier ook een Dakine. Mijn eastpack schoudertas begaf het onder het gewicht van boeken en laptop. Ik krijg mijn 15inch laptop zelfs in die dakine gepropt. Was veel geld maar ben er heel blij mee (heb die van mij in Tsjechië besteld, net iets goedkoper).

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:43

Dee_Es schreef:
Hier ook een Dakine. Mijn eastpack schoudertas begaf het onder het gewicht van boeken en laptop. Ik krijg mijn 15inch laptop zelfs in die dakine gepropt. Was veel geld maar ben er heel blij mee (heb die van mij in Tsjechië besteld, net iets goedkoper).

Welke Dakine heb jij dan? Ik heb nu een vrij grote besteld geloof ik, volgens de site moet een 15 inch laptop passen, en die van mij is 15,6. Maar daar heb ik wel speciaal op gezocht, de wat kleinere en goedkopere modellen durfde ik toch niet aan. Straks past het niet :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:48

Ik zweer bij Herschel tassen. Retreat's en de gewone backpackmodellen hebben een apart padded laptopvak en een inhoud van 18L/21L! Ideaal en hele goede kwaliteit!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:50

Dit model:http://www.zumiez.com/dakine-garden-taos-stripe-backpack.html

Laptop is idd 15,6" maar wel redelijk plat. Tas staat dan iets onder spanning als er ook nog boeken bij zitten maar de rits gaat gewoon dicht.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:54

Dee_Es schreef:
Dit model:http://www.zumiez.com/dakine-garden-taos-stripe-backpack.html

Laptop is idd 15,6" maar wel redelijk plat. Tas staat dan iets onder spanning als er ook nog boeken bij zitten maar de rits gaat gewoon dicht.

Ik heb ook nog naar de Garden modellen gekeken, zaten ook wel een paar leuke tussen. Eerst die van morgen maar afwachten, kan ik altijd nog een andere bestellen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:56

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:59

Ik zeg Herschel! Heerlijk ruime tas en een flinke laptop past er in met een lading boeken en een voedselvoorraad! :))

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:00

Ik neem 2 tassen mee :$ eentje apart voor eten en al die zooi/drinken.. zodat mijn laptop nooit nat kan worden... Ik ga wel met de auto :')

Moet eigenlijk ook nog een keer kijken voor een tas waar alles inpast.. maar veel boeken en een laptop gaan vaak niet echt lekker samen en dan nog eens eten... (stomme is dat ik soms wetbundels/naslagwerk moet meenemen en dat dat gewoon dikke boeken zijn..)

Ik lees even mee :') mijn oplossing is niet ideaal namelijk :p

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:09

Ik heb ook een Herschel. Met apart (stevig!) laptopvak en te krijgen met leuke kleurtjes, maar ook heel simpel. Daarnaast ook zeer stevig, hele fijne tassen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:13

ik zou zon trolly tas nemen in een leuke print, lekker makkelijk hoef je ook niet te slepen op je rug
Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:14

Ik vind die trolly's juist verschrikkelijk onhandig. Zie mensen altijd stuntelen met trappen, in drukke mensen menigten.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:15

Cowboysbag. Belachelijk duur maar gaan jarenlang mee! Ideaal! *D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:24