Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik had er niet eens een paard voor nodig.
Ik ben gisteren gevallen omdat ik een afstapje miste. Foto's gemaakt in het ziekenhuis, maar ze konden het niet goed zien, foto's waten slecht. Voor de zekerheid in het gips gezet. Donderdag een second opinion en nieuwe foto's. Vermoeden is een scheurtje of een breuk in het middenvoetsbeentje van mijn kleine teen.
Hopelijk donderdag ook een fit to fly verklaring, anders mag ik niet met mijn eigen vliegtuig naar huis. Na het weekend dan in Nederland naar het ziekenhuis en hopelijk loopgips.
Ik ben slecht telefonisch bereikbaar, slecht bereik hier. Maar wel wifi. Vandaar via mail.
Grt Amanda
Citaat:Goedenmiddag allen,
Ik ben net terug uit de kliniek. Er zijn nieuwe foto's gemaakt omdat de foto's uit het gemeentelijk ziekenhuis niet goed waren. Er blijkt een breuk te zitten in mijn middenvoetsbeentje van mijn kleine teen, net onder de enkel. Het is een mooie breuk en gips is voldoende. Ik heb nieuw gips gekregen en mag zaterdag terug vliegen.
Ik moet minimaal 4 weken onbelast in het gips. Op 4 mei heb ik een afspraak in het Albert Schweitzer ziekenhuis om te kijken of het goed geneest. Hopelijk krijg ik dan loopgips, want hier kan ik niet op lopen.
Groeten,
Amanda
Wellicht dat je daar iets mee kunt.

rumay schreef:Niet ieder bedrijf vindt dit een ziekmelding of ziekteverzuim.
Soms wordt er gekeken of je nog kon genieten van je vakantie en in theorie kon jij dat hetzij beperkt.
Kijk als je in het ziekenhuis had moeten verblijven was het weer een ander verhaal.
Goeie leer voor de volgende keer je altijd ziek melden en vragen of dit ook zo is doorgekomen.
Snap dat je het nu ook niet op de spits wil drijven, tot eind september is nog best wel een tijd om daar te werken.

Raiza schreef:Sinds wanneer is een gebroken been ook meteen een ziekmelding? Afhankelijk van wat voor beroep je doet gaat het bij ziekmelding of je in staat bent om te werken of niet.
Als je de hele dag moet lopen is een gebroken been niet handig maar als je bv de hele dag op een stoel moet zitten en je wordt gehaald en gebracht kun je prima werken.
Als je er dan voor kiest om toch op vakantie te blijven en niet te gaan werken, lijkt het me niet dat de werkgever dit als ziekmelding hoeft te zien.
Zoals ik van je begrijp TS gaat het puur om wat dagen voor jezelf vrij te hebben en gaat hier niet om dagen die je vrij moet hebben om bij je nieuwe werkgever te gaan werken en heb je paar weken later alweer herfstvakantie. Ik zou het dan ook niet op de spits drijven en liever die tijd die je moet werken nog redelijk normaal te kunnen werken.
Tenzij het een bedrijfsongeval is.