Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marellx schreef:Ja maar om dan via het vwo direct uni te gaan. Ga liever voor de P en dan de certificaten halen... ben alleen wel verschrikkelijk in scheikunde en wiskunde..
studiemiep schreef:Dit gaat een hele lange (en ook dure weg worden..).
Is er geen andere MBO opleiding dan paraveterinair..(in mijn ogen is de kans op werkeloosheid extreem groot).
Je kunt wel DA willen worden maar hoe realistisch is die kans? ik denk vrij klein.
Dan kun je beter als je het echt wil. je HAVO diploma halen en dan je VWO en dan meeloten/decentrale selectie. Die andere route is enorm lang (en alsnog moet je bepaalde vakken op VWO niveau hebben).
Kom je er tijdens de HAVO achter dat het toch allemaal wat te hoog gegrepen is (en je haalt wel je HBO diploma..dan kun je tenminste wel kiezen uit al die leuke HBO opleidingen die er zijn)
Libbylove schreef:Ik heb destijds gekeken om na mijn HBO nog diergeneeskunde te gaan doen. Ik kan je vertellen, daar wordt je niet vrolijk van. Ik geloof dat de opleiding mij 54.000 euro zou gaan kosten. Houd er rekening mee dat je (als je er een bachelor hebt) instellingscollegegeld gaat betalen ipv gewoon collegegeld. ook ik zou het dus niet aanraden om dit te gaan doen.
vuurneon schreef:Kanttekening: je kan ook nu voor je vwo deelcertificaten gaan (of het nou alleen om die 4 vakken gaat of je hele vwo diploma bij elkaar sprokkelt), voor het staatsexamen heb je namelijk geen vereiste vooropleiding nodig. Mochten er werkstukken etc bij horen bij bepaalde vakken (dus onderdeel van het college examen (equivalent van het schoolexamen) ), dan stuur je het op naar de DUO.
studiemiep schreef:vuurneon schreef:Kanttekening: je kan ook nu voor je vwo deelcertificaten gaan (of het nou alleen om die 4 vakken gaat of je hele vwo diploma bij elkaar sprokkelt), voor het staatsexamen heb je namelijk geen vereiste vooropleiding nodig. Mochten er werkstukken etc bij horen bij bepaalde vakken (dus onderdeel van het college examen (equivalent van het schoolexamen) ), dan stuur je het op naar de DUO.
Nu haar VWO deelcertificaten halen lijkt mij geen haalbare zaak! ze komt van de MAVO af..je kunt mij veel wijsmaken maar dan slaag je echt niet voor wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie op VWO niveau!.
Ze kan beter de havo doen! (stel dit is haar max dan kan ze gewoon wel een leuke HBO opleiding gaan)