Wat vinden jullie hier nu van? Ironisch genoeg is deze vacature voor een callcenter. Dit is niet eens de eerste keer dat ik dit lees en ik snap niet dat het normaal is dat een werkgever zomaar videos mag aannemen terwijl wij de werkgever zelf niet krijgen te zien, want in principe wordt er al een beetje gekozen op basis van die video's. Ik snap dat ze misschien graag initiatief willen zien maar is dit passend? Het gaat in dit geval dus om een callcenter vacature waar jij gebeld wordt door een klant. Dus je gaat niet mensen benaderen met een verkoop praatje. Misschien is dat relevant. Pas zag ik dezelfde vacature beschrijving voor een kledingmerk. Zeer diverse vacatures dus maar met dezelfde beschrijving.
Is dit nog eerlijk? Wat als je geen smartphone hebt bijvoorbeeld? Je kunt het ook niet doen, maar wat als alle werkgevers dit zo gaan aanpakken? Wat vindt bokt hier nu van? Gaat het te ver of is dit normaal?
Ik dacht het onder werk te zetten maar weet niet of ik het goed gezet heb, mocht dit niet het geval zijn zou een modje het dan willen verplaatsen?
Maar als de rest van de wereld het nu heel normaal had gevonden en vertelde waarom wilde ik er nl nog wel over nadenken. 

). En vanuit die invalshoek kan ik geen enkele zinnige reden verzinnen waarom ik mensen door dit soort hoepels heen zou moeten laten springen.