Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dan zat je niet met verrassingen achteraf. Cassagrande schreef:Dus met andere woorden, niet naar de dokter en naar het ziekenhuis gaan omdat je dan te weinig verlof uren kunt hebben.
Brainless schreef:Cassagrande schreef:Dus met andere woorden, niet naar de dokter en naar het ziekenhuis gaan omdat je dan te weinig verlof uren kunt hebben.
Als dat jouw oplossing is..
Mijn man moest 2x per week (en later 1x per week) naar de fysio.... allemaal eigen tijd.
Dat gaat dan helaas van de vakantiedagen af.
Je krijgt minimaal 20 dagen per jaar, bij de meeste werkgevers krijg je er meer; ruim voldoende om oa naar de dokter te gaan.
Diablo schreef:Mijn man heeft ook geen cao en ook hij moet gewoon vrij nemen voor dit soort dingen. We wonen dan wel in Duitsland, maar ik denk dat daar niet veel verschil in zit.
Ik vind het niet zo raar eigenlijk, waarom zou dit voor rekening van je werkgever moeten komen?
Cassagrande schreef:Hmmm daar wordt bij mij is ook verlof voor ingehouden. Moest laatst mijn dochter wegens ziekte op school halen. Deze uren worden of afgeschreven of ik moet ze inhalen door langer te werken.
Quellian schreef:Klinkt als een geweldige werkgever... Volgens mij wordt er verwacht dat je zulke dingen zoveel mogelijk buiten werktijd doet (dûh), maar als je 40 uur werkt wordt dat toch lastig. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor verlof moet inleveren.