Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

X_Linz_X schreef:Dat werken met zzp - ers klinkt interessant maar ik wilde vooral met studenten gaan werken. Die zullen weinig zin hebben in een hele administratie. Plus dat mensen die al zzper zijn meer loon zullen willen. Ik wilde mn student/docenten tien euro per uur betalen, niet slecht voor een student, maar te weinig vaak voor ouderen.

) en deze vraag even voorgelegd. Het is allemaal veel makkelijker dan ik had gedacht, ik mag gewoon mensen voor mij laten werken zonder contract, die mij factureren en die zelf hun belastingaangifte moeten doen en deze bijverdiensten onder "overige bijverdiensten" moeten boeken. Dit mogen zij doen tot 10.000 euro. Ik heb dan niemand in dienst dus in ben niemands "baas" ofzo, maar ik mag natuurlijk wel zelf kiezen wie er onder mijn naam diensten verleent.
ik wilde het al antwoorden maar zie dat je het al weet. Ik heb zelf dat werk gedaan en maakte maandelijks een staatje op met de gewerkte uren, en tekende dat. Op basis daarvan werd ik betaald. Gewoon netjes opgegeven bij de belasting, die vond dit ook niet vreemd.