Voor school heb ik een nieuw project, Genaamd: Campagne.
Ik doe de opleiding Grafisch Vormgever in Amsterdam ( even ter informatie)
Uitleg over het project:
Wij moeten een campagne maken van een toegewezen product. Mijn groep heeft het merk Fa. gekregen en hiervan moeten wij een nieuw product promoten: Fa Cool Dusk. Het gevoel wat het moet overbrengen is: 'Zorgeloze festival meisje' en de doelgroep zijn dan ook Jongvolwassen vrouwen.
Nou is mijn vraag, wie weet een leuk concept van een reclamespotje met deze reclame?
Ik loop hier zelf op vast met mijn groep. De Ijkpersoon ( persoon die de doelgroep samenvat) is Lisa.
Lisa is een jonge vrouw van 19 jaar, ze is studente en woont nog thuis met haar ouders, labrador, oudere zus en jongere zus. Zij is gek op feestjes en gaat graag festivals langs. Ze houd ervan om er goed uit te zien en er leuk bij te lopen. Ze is niet vies van een lekker luchtje. Ze is een vrolijke, uitgelaten jonge vrouw. Ze vind het niet erg om wat meer geld uit te geven om er goed uit te zien. Ze houd er ook van om alles uit dezelfde ‘lijn’ te kopen. Dus niet een douchegel met een geur, en een deodorant met een andere geur. Ze is structureel en alles moet wel een beetje op elkaar aansluiten.
Dit zijn in elk geval een paar ideeeën:
1. ‘Lisa’ loopt door de stad, ze is aan het shoppen. Ze voelt zich ongemakkelijk, dat is duidelijk te zien. Ze snelt een straatje in en gaat met haar rug tegen de muur staan en rommelt in haar tas. Ze pakt een flesje deodorant ( FA) en spuit het onder haar oksels. Daarna pakt ze een ander flesje en spuit dit over haar bovenlichaam. In het volgende shot zie je haar zelfverzekerd lopen door de stad en iedereen kijkt haar na.
2. Lisa is door haar wekker heen geslapen. Ze wordt wakker en kijkt naar de wekker. Zo laat al?! Ze snelt uit bed en beseft zich dat ze geen tijd heeft om te douchen als ze nog op tijd wil komen. Ze rent de badkamer in en pakt haar Fa Cool Dusk deodorant en spuit het snel onder haar oksels. Daarna pakt ze de bodyspray en spuit deze over haar bovenlichaam. Ze kleedt zich snel aan en racet de deur uit.
3. Lisa zit met haar vriendinnen in de auto onderweg naar een festival, ze hebben het erg gezellig tot ze zichzelf ruikt en merkt dat ze toch wel stinkt door het warme weer en de drukte in de auto. Ze rommelt in haar tas en pakt haar Fa Cool Dusk en spuit deze onder haar oksels. Haar vriendinnen ruiken de geur en willen deze ook opspuiten, ze geeft haar vriendinnen ook de bodyspray en ze ruiken allemaal naar Fa Cool Dusk! ( next shot ) ze staat met haar vriendinnen te dansen op het festival met haar armen omhoog en heerlijk te genieten. Beeld vervaagd en het logo komt in beeld.
Ik hoop dat ik een paar leuke tips krijg aan de hand van deze concepten, opdracht e.d.!
Alvast bedankt!
, dan dansen en springen ze weer van vreugde.
Volgens mij is het de bedoeling dat je het zelf bedenkt. Zeker bij de opleiding die je doet. Bij mij op school zouden ze het niet kunnen waarderen. Brainstormen is wat anders dan een concept bedenken. Je bent overigens al je brainstormvase voorbij en zit inderdaad al in je concept. Aan de hand van je voor onderzoek zal je zelf een storyboard moeten kunnen maken.