Na een paar jaar werken begon het toch weer te kriebelen en heb in 2010 de MBO sportmassage gedaan (en succesvol afgerond). Met het idee om uiteindelijk sportmassage voor paarden te gaan doen. Uiteindelijk door omstandigheden dit niet verder doorgezet, ook heb ik tot op heden weinig met de humane sportmassage gedaan. (vrijwel niets
)Sinds 2011 ben ik werkzaam als secretaresse en mijn baas heeft de mogelijkheid gegeven om een opleiding te doen welke aansluit bij mijn functie als secretaresse.
Ik wil al een hele tijd graag weer gaan studeren (deeltijd). Een opleiding welke betaalt wordt door mijn werk is natuurlijk zeer aantrekkelijk, alleen wil ik niets liever dan een HBO opleiding doen. De meeste secretaresse opleidingen zijn MBO, en dat is niet hetgeen waar ik naar op zoek ben.
Maar wat dan? Dit is eigenlijk het moment om te beslissen wat ik wil en hoe ik mijn toekomst zie. In het verleden meerdere fouten gemaakt qua studiekeuzes, waardoor ik de stap niet zo goed durf te nemen. Heb nu eigenlijk pas het gevoel dat ik klaar ben voor een goede opleiding en als ik het nu niet doe? Dan is de kans groot dat het nooit meer gaat gebeuren. In dit geval zou ik 2 opties hebben:
- Een opleiding wat past bij mijn functie, welke betaalt wordt door het werk
- Een totaal andere opleiding, welke door mij zelf gefinancierd wordt.
En dan nog de vraag, welke opleiding past mij het beste? Dat is een vraag die natuurlijk niemand hier op bokt kan beantwoorden, maar wellicht zijn er mensen die met mij mee kunnen denken. Een aantal dingen die mij al zijn opgevallen:
- Houd van lijstjes maken, plannen, etc.
- Tijdens de Havo was ik erg goed in Economie, minder goed in Wiskunde. Heb helaas door omstandigheden mij nooit goed ingezet op school, maar had het examen Economie wel binnen een half uur klaar en afgerond met een 8,4 op het examen. Wiskunde heb ik niet als examen vak gehad.
- Voorheen dacht ik dat mijn sterke punten bij vakken als Biologie, etc. lag. Net zoals dat ik jaren dacht dat Fysiotherapie bij mij zou passen. Nu jaren later zie ik in dat dit absoluut niet het geval was. Ben juist goed met computers, werk graag dingen uit en vind het heerlijk om in mijn eentje aan de slag te gaan met moeilijkere cases.
- Door mijn huidige werk ben ik zeer gastvrij, heb een goeie en duidelijke stem en kan goed communiceren.
Welke stappen kan ik volgen om te beslissen wat ik kan doen? Ben momenteel 26 en heb het gevoel dat het allemaal een stuk lastiger is nu ik een baan, huis, etc. heb dan toen ik vers van de Havo af kwam.
edit: Nog even een aanvulling. Ik heb momenteel een erg leuke baan en zit echt op mijn plek incl. fijne werksfeer. Heb niks te klagen. Wel heb ik steeds meer het gevoel dat ik meer kan dan dat ik nu als functie heb. Vind het zonde als ik hier niks mee doe en ben bang dat ik over een paar spijt krijg als ik mijzelf niet verder ontwikkel. Ook zou ik qua inkomen zeker een stuk hoger willen zitten en daar heb je toch wel echt een goeie opleiding voor nodig.
. Ik hou van mijn 8 tot half 5 baan, werk 4 dagen in de week en mijn weekenden zijn mij heilig. haat het echt om in de avonden en weekenden te werken. Evt. overwerken i.v.m. deadlines is weer iets anders natuurlijk, maar indien niet nodig dan liever niet.