Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, geintje. Je hebt het over foute keuzes, dat bestaat imo niet, op dat moment heb je de keuze voor een richting gemaakt en dat het niet zo uitpakt als gedacht is inderdaad een koe in de kont kijken. Ook ik heb wel eens gekozen voor iets wat achteraf niet verstandig was. Maar ik heb wel een geweldige tijd gehad en jij ook zo te horen. Welke keuze je nu moet maken, geen idee, in ieder geval iets waarin je door kunt groeien en je jezelf en je kind kunt onderhouden en helaas, dat is meestal niet de paardenwereld. Welke richting je ook kiest, zorg ervoor dat je de opleiding iig erg interessant vind en doe het niet alleen omdat er geld in die richting te verdienen is. Misschien kun je geld bij ouders lenen om te studeren, je bent toch op hun of anderen aangewezen voor opvang want 20 uur werken en daarnaast studeren is geen kattepis.
Zo kom je -als het goed is
- tot een keuze die niet alleen past bij wat je graag wilt maar ook iets dat haalbaar is voor jouw situatie. Kan het je echt aanraden. Daantj__ schreef:Wolkje, je 'krijgt' geen studiefinanciering meer het is tegenwoordig een volledige lenen geworden. Dus TS kan hem wel aanvragen maar ze zal alles terug moeten betalen uiteindelijk.
.
Daantj__ schreef:Wolkje, je 'krijgt' geen studiefinanciering meer het is tegenwoordig een volledige lenen geworden. Dus TS kan hem wel aanvragen maar ze zal alles terug moeten betalen uiteindelijk.
Wolkje schreef:Je kunt nog studiefinanciering aanvragen, dat kan tot je dertigste.
Als je m voor je dertigste "toegewezen" hebt gekregen, loopt hij door tot na je dertigste.
Misschien gewoon de stap nemen en een full-time HBO studie gaan doen?
Met maximale lening en toeslagen moet het te doen zijn, zelfs met een kind.
purny schreef:Maar aan de andere kant. Studies die je nu gaat volgen geven geen garantie op werk. Ik heb jaren geleden de opleiding facilitair medewerker gevolgd niveau 2. Werk zat werd men verteld. Toen ik mijn diploma kreeg was er geen brood in te verdienen en kwam ik achter de kassa terecht. De arbeidsmarkt is zo breekbaar als het maar wezen kan