Ik kreeg het laatst het leuke nieuws te horen dat ik voor school een reis naar Stockholm mag organiseren, wat ik erg leuk vind. Ik ben al bekend met Zweden aangezien wij er een huis hebben, maar ik ben nog niet zo vaak in Stockholm geweest.
De school waar ik op zit is een kunstschool, creatieve dingen zijn dus ook welkom. De klassen die meemogen zijn de 4de, 5de en 6de. Je kan zelf kiezen of je mee wilt.
Nu wilde ik wat advies inwinnen.
Bijvoorbeeld, de meeste reizen op onze school worden in februari gepland, maar dat lijkt me niet slim i.v.m. temperatuur. Het is dan echt nog koud in Zweden. Ik zat meer aan Mei te denken, maar dan zijn 6 vwo 5 Havo (die ook mee mogen) net bezig met examens, dat komt dus niet handig uit. Moet het dan na de examens worden gepland?
Ten tweede, heeft iemand leuke ideeën voor hoe je zo'n week kan vullen? Uiteraard het museum van nationale geschiedenis en het museum van moderne kunst. Wat nog meer?
En heeft iemand ervaring met het Backpackers Hostel? Het sprak mij wel aan, en het leek niet te duur.
Nog iets, ik vlieg vaak naar Oslo als ik naar Zweden ga, en neem daarna de bus naar Karlstad. Oslo omdat Malmö en Stockholm vaak duurder zijn. Stockholm is vanaf Oslo wel een stuk verder dan karlstad, dus zouden we beter op Oslo kunnen vliegen met een hele mooie maar lange busrit, of gewoon direct op Stockholm en iets duurder?
De kosten wil ik het liefst rond de 300 euro houden, duurder mag natuurlijk ook. Op onze school werkt het altijd dat je dan elke dag 15 euro meekrijgt, waar je je eten dan van moet betalen. Die 15 euro zat al bij het begin bedrag, de leraren zorgen gewoon dat je niet al je voedselgeld in één dag uitgeeft.

We gaan waarschijnlijk van zondag (dan komen we zondagavond aan) tot vrijdag (dan vertrekken we vrijdagochtend weer).
Brand los!
)
Trein is inderdaad ook nog een optie i.p.v. bus. Ik zit nog een beetje in over de tijd, want je hebt toch mogelijk 50 pubers bij je.
Je kan immers niet naar Zweden zonder een goede boswandeling te hebben gemaakt.
Net wat je smaak is natuurlijk. Op de bovenste verdieping heb je ook best een mooi zicht over Stockholm.