Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:En hou er ook rekening mee dat bij private-lease je brandstof er ook nog opkomt. Dat heb je bij business lease (via je werkgever) 9 van de 10 keer niet, dan krijg je een tankpas. Met kilometers bijhouden kan je in ieder geval een business lease zonder bijtelling doen, wel exact al je zakelijke kilometers bijhouden.
Wij hebben een privéauto (nieuw) en een zakelijke van mijn man met bijtelling staan. Die zakelijke kost door de tankpas minder dan de privéauto.

inochiyo schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar als je na 8j geen nieuwe vito kan kopen, dan denk ik dat je beter eens naar andere dingen kijkt.
Die kosten (in belgie) 2de hands met een 50000 tal km tussen de 10000€ en de 20000€ afhankelijk van de opties.
De vanafprijs nieuw is maar 16990€
Ik weet niet over hoeveel jaar dit afgeschreven wordt, maar in belgie is dit 5j.
Dus boekhoudkundig kost een nieuwe je dus 16990/5= 3398€ per jaar
Daarom dat het gros van de zelfstandigen na 5j de oude verkopen en een nieuwe kopen.
Elicious schreef:Waar lees je dat? Niks met kunnen te maken, als lease 'voordeliger' blijkt ben je toch een dief van je eigen portemonnee wanneer je 35.000 euro investeerd in een nieuwe.
Dank voor jullie reacties, ik lees ze allemaal even goed door!!