Onderzoekje aantrekkelijkheid (2min.) vrouw 18-25

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Onderzoekje aantrekkelijkheid (2min.) vrouw 18-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 16:53

Hallo!
Voor het vak Onderzoekspracticum1 (eerste jaars psychologie) moeten ik en een paar andere studenten een onderzoekje doen mbt aantrekkelijkheid. Alleen voor heterosexuele vrouwen tussen de 18 en de 25 jaar.
Meedoen duurt maar 2 minuten en helpt ons heel erg!
Alvast vriendelijk dank,
Eline

Link:
http://www.thesistools.com/Aantrekkelijkheid

nav de kritiek hieronder: je moet je eigen leeftijd invullen waar leeftijd wordt gevraagd!
Laatst bijgewerkt door Sunneva op 09-04-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Re: Onderzoekje aantrekkelijkheid (2min.) vrouw 18-25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:55

Jeetje wat een slechte vragenlijst. Ik zou je vragen nog wat verduidelijken als ik jou was, ik ben na de vraag over mijn leeftijd afgehaakt.

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:56

Alleen de laatste vraag was duidelijk, rest van de vragen zou je toch echt even moeten gaan verbeteren.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:57

Ik vond de vraagstellingen ook apart.
Je kan beter de vraag anders formuleren; 'Op een schaal van 1-10, hoe aantrekkelijk vindt jij Bas z'n hobby's?'

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:58

Toen ik de vragen kreeg, wist ik al niet meer wat er bij Bas z'n foto stond.
Als je enquete via google drive maakt, kan je de foto+tekst boven de vragen laten staan.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:59

Nou idd wel een van de slechtste vragenlijsten die ik ooit heb ingevuld.

Esther43

Ik heb een paar tips voor je:

Zorg dat de foto en het verhaaltje zonder te scrollen te bezichtigen zijn
Zorg dat het verhaaltje boven elke vraag zichtbaar is.
Maak van de vragen over leeftijd en geslacht een meerkeuze vraag.

Pippaa

Vanillia schreef:
Jeetje wat een slechte vragenlijst. Ik zou je vragen nog wat verduidelijken als ik jou was, ik ben na de vraag over mijn leeftijd afgehaakt.

Ging de vraag over je eigen leeftijd of hoe oud je Bas schat? Ik ben ook direct gestopt.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:01

Jammer, dit is de minst sturende manier om de vragen goed beantwoord te krijgen. Ik zal gaan kijken met mijn groepje wat ik er aan kan veranderen.
Bedankt voor de feedback!!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:04

Ik had er niet onwijs veel problemen mee eigenlijk... Ja het is wel handiger als de eerste 2 vragen wat duidelijk zijn dat het over de "invuller" gaat en handiger als de foto en informatie boven de vragen staan maar het zijn wel ( :') ) 4 vragen die je moet beantwoorden met een cijfer.

Na aanleiding van de reacties dacht ik dat ik de informatie maar 1x kon lezen en wel 20 vragen zou krijgen maar dat valt echt wel mee.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:06

Natuurlijk doe ik mee! :D Ons OP1 onderzoek komt waarschijnlijk op FB te staan als je die dan ook even zou willen doen? (A)
haha

edit: vind de vragen helemaal niet zo slecht trouwens...
Laatst bijgewerkt door Loes1996 op 09-04-15 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:06

In de werkgroep hebben we er ook geen commentaar over gekregen, maar daar hadden we het uitgeprint.

Absoluut Loes!!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:08

Sunneva schreef:
Jammer, dit is de minst sturende manier om de vragen goed beantwoord te krijgen. Ik zal gaan kijken met mijn groepje wat ik er aan kan veranderen.
Bedankt voor de feedback!!

De minst sturende manier? Als het al niet duidelijk is of je je eigen leeftijd of die van 'Bas' in moet vullen is het gewoon een slechte vragenlijst. 'Hoe aantrekkelijk vind je Bas, op een schaal van 1 tot 10' is ook niet sturend maar wel duidelijk.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:09

Ik heb de OP even aangepast, ik zal degene verantwoordelijk voor het maken van de vragenlijst vragen of ze wat aanpassingen wil doen. Ik kan hem namelijk zelf niet aanpassen :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:10

Op een schaal van 1 tot 10, hoe scoor jij Bas' hobby's? (1=helemaal niet, 10=heel erg)*

Wat bedoel je daarmee? Helemaal niet leuk? Helemaal niet erg? Heel erg? Ik ben dus na die vraag al afgehaakt want ik heb geen idee wat je nou wil weten van me :+

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:11

Valid point... Ik moet even wachten op de reactie van mijn groepsgenoten, maar je moet het scoren net zoals je andere dingen scoort. 10 is het best.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:17

Kan je het woord scoren niet veranderen in een ander woord? Kan dat je dat woord moet gebruiken, maar het klinkt zo onprofessioneel, of juist als een jargon.
Ik wist ook niet wiens leeftijd in moest voelen, heb mijn eigen gedaan, echter stond er ook al een leeftijd ingevuld voor mij? Deze kon ik wel veranderen.

Als je die vragen met 1 t/m 10 niet anders kan verwoorden, anders even kijken naar de schaal van Likert misschien, om die manier te gebruiken? Moeten alleen de vragen ook even worden aangepast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:51

Wat een slecht onderzoek. :')
In het begin moet je nog invullen of je man of vrouw bent terwijl het onderzoek alleen voor vrouwen is.
Verder vraag ik me af wat je wilt onderzoeken want niks zo subjectief als aantrekkelijkheid. En dat wil je meten met 1 foto. Daarbij vraag je alleen hoe aantrekkelijk het uiterlijk is, de hobby's en de studie. Wat doet die epilepsie er dan toe?

Dit verdient de prijs voor slechtste enquête ooit.... :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:55

Suzanne F. schreef:
Wat een slecht onderzoek. :')
In het begin moet je nog invullen of je man of vrouw bent terwijl het onderzoek alleen voor vrouwen is.
Verder vraag ik me af wat je wilt onderzoeken want niks zo subjectief als aantrekkelijkheid. En dat wil je meten met 1 foto. Daarbij vraag je alleen hoe aantrekkelijk het uiterlijk is, de hobby's en de studie. Wat doet die epilepsie er dan toe?

Dit verdient de prijs voor slechtste enquête ooit.... :D

Afbeelding

@TS: Hopelijk kunnen je groepsgenootjes hem nog wat aanpassen :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:57

Ik kan natuurlijk niet inhoudelijk ingaan op het onderzoek, maar ik heb em zelf even bekeken en het is zeker voor verbetering vatbaar. We zullen zien ;)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:01

Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen hoe slecht de vragen zijn, voor mensen met een beetje verstand is het gewoon duidelijk wat de bedoeling is.

Verder als je zo interessant doet over hoe slecht de enquête is, dan weten jullie vast zelf ook wel dat positieve feedback de beste resultaten oplevert. Ik zie hier alleen maar kleinerend gedrag, een beetje kinderachtig niet? Ja natuurlijk kunnen er dingen verbetert aan de enquête maar om dan gelijk maar 'de slechtste enquête ooit' erin te gooien lijkt me onnodig. Getuigd van weinig inlevingsvermogen.

Ik heb hem ingevuld, hoop dat jullie er wat aan hebben, succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:11

Ingevuld!
Alle vragen waren duidelijk.
Maar de enquete vraagstellingen zijn wel voor verbetering vatbaar. Echter geen moeite met interpretatie.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:14

Ook ik als psycholoog vraag me af wat je met dit onderzoek eigenlijk wilt bereiken. Je hebt erg weinig vragen, vraagstelling is onduidelijk en de schaal is ook behoorlijk groot. Beter kun je een likert-schaal gebruiken en ook telkens boven de cijfers even aangeven wat de waarde is.

Je zou de vraag over leeftijd en geslacht van de invuller eigenlijk na je intro moeten plaatsen.

Verder ben ik benieuwd waarom je maar één persoon hebt genomen? Zou je via PB je onderzoek eens toe willen lichten, ben wel nieuwsgierig en wie weet kan ik je nog tips geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:20

Sunneva schreef:
Valid point... Ik moet even wachten op de reactie van mijn groepsgenoten, maar je moet het scoren net zoals je andere dingen scoort. 10 is het best.

Het gaat niet om de schaal verdeling 1 tm 10 , maar je meerwaarden. 10 wat? Hoe erg? Hoe erg is geen mening of objectieve waarde. Hoe erg beoordeel je.. Al helemaal niet. Wat willen jullie nu eigenlijk weten? Is er geen enkele docent of prof die hier naar gekeken heeft? :=

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:21

Ik kan je verzekeren dat het onderzoek is goedgekeurd door docent onderzoekspracticum 1. Anders had het onderzoek nog niet uitgevoerd mogen worden.