6 weken stage bij 'los caballos luna, paard in nood Spanje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

6 weken stage bij 'los caballos luna, paard in nood Spanje'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:07

Zoals de titel al zegt ga ik samen met een vriendin deze zomer 6 weken naar Spanje voor een werk stage bij stichting paard in nood! *\o/*

Wij vertrekken op 11 juli en op 22 August komen wij weer terug.

Ook al duurt het nog zo'n 4 maand willen wij al goed voor berijd zijn en dus hebben wij nu al een lijstje gemaakt met wat we allemaal nog nodig zijn.

Het volgende hebben we al opgeschreven:

-vliegticket, weten nog niet bij welke maatschappij (tips Y;( )
- huurauto voor een paar dagen.
- genoeg kleding
- Heeeel veel zonnebrand / haarelastiekjes
- ID-kaart/paspoort op orde

Wij worden op dag van aankomst van het vliegveld gehaald en op dag van vertrek ook weer naar het vliegveld gebracht.

Voor 100-, per week kunnen wij op de boerderij verblijven.
Daarbij in begrepen: maaltijden, drinken, snacks en internet.

Tot zover hebben wij alles op een rijtje gezet.
Zijn wij nog wat vergeten?
Of weten jullie nog plekjes in de buurt van bocairent die gezien moet hebben?

Alvast bedankt :wave:

ikkeniet

Re: 6 weken stage bij 'los caballos luna, paard in nood Spanje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:01

Een goede verzekering afsluiten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:09

Wat leuk! Ik wil daar volgend jaar of over 2 jaar misschien ook stage gaan lopen als alles mee zit en gaat lopen hoe ik het wil.. :j

Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:10

Oehh lijkt me heel gaaf! Veel plezier alvast! Wil er zelf ook nog een keer gaan helpen! :)
Ken het gebied verder niet, maar zou idd een goede reisverzekering/annuleringsverzekering afsluiten.. en verder aan spullen je fototoestel natuurlijk! Verder denk ik dat je t belangrijkste wel hebt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:13

Klinkt leuk maar moet je betalen als je op werk stage komt dat vind ik wel raar. Je zou toch zeggen tegen kost en inwoning inplaats van dat je moet betalen..... Veder idd goede verzekering afsluiten en goede afspraken maken over als je eventuele eerder weg wil ect.
Owja en vliegtickets gewoon even vergelijken op de goedkope sites denk aan Transavia enz.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 08:22

Bedankt iedereen!

Ikkeniet,Verzekerd zijn we via school, dit was ik vergeten erbij te zetten.

Celine_Famke, ik ga denk ik een Blog bijhouden en die zal ik hier nog wel plaatsen :j

F_inley, wij betalen een bijdrage omdat hun volledig afhankelijk zijn van donaties en hier van kunnen ze de paarden weer medische zorgen geven en voer ed. :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:28

Dingen als zonnebrand lekker daar kopen, scheelt veel ruimte in je koffer.
Vliegtickets: kijk eens op www.skyscanner.nl

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 08:29

Oke bedankt, ik zal vanavond even kijken :o

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:47

Entingen! Bijvoorbeeld tetanus!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:52

100 euro per week, terwijl je voor ze werkt? Tsssssk..... ze mogen hun handjes dichtknijpen dat jullie in het hoogseizoen gratis komen helpen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:52

Medicijnen,zoals o.a. pijnstillers,ziektekosten verzekering op orde? waarvoor ben je allemaal medisch verzekerd enzo.Denk aan ziekenhuis behandeling of opname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:55

Ik snap op zich wel dat ze betalen voor deze stage. Ga maar eens vrijwilligerswerk doen ergens in Afrika, daar betaal je pas belachelijk veel voor.

Als jullie nog ruimte over hebben in de koffer zou je eventueel nog wat spullen kunnen verzamelen om mee te nemen? Genoeg mensen die een halster/borstel/weet ik het over hebben en willen doneren.

Heel erg veel plezier meiden! Geef de paarden maar een knuffel van mij :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:57

Let op met verzekeringen via school! Vriendin van me moest tijdens onze buitenlandstage naar de ehbo vanwege een beet van een stokstaartje en dacht ook dat ze via school verzekerd was (dat was ons ook altijd verteld). Dat bleek dus niet zo te zijn en kon ze mooi alles zelf betalen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:44

Auto huren doe ik altijd via www.sunnycars.nl Goede prijzen en duidelijke afspraken en alles in het nederlands, met een 24/7 nederlandse noodhulp lijn. 1x via andere maatschappij en dat was een drama!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:29

Lees goed info na over deze stichting. Ze zijn ook hier op Bokt een aantal keer negatief in opspraak geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:33

@cayenne ik kan niks negatiefs vinden via bokt ?

Zelf vind ik het een goed doel, heb ook daar een adoptie paardje, nadruk op dje want is een kleine shet :)

Ze zijn ook altijd heel open als je vragen hebt, en steken hun harten in de stichting dus vraag me af welk negatief iets erover bokt gaat ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:36

Er is wel een topic geweest, was volgens mij een nieuwstopic van een paar jaar geleden en daar ging het erover dat ze met donaties hun eigen paarden (dus geen opvangpaarden) onderhielden. Is dus al even geleden maar zou wel te vinden moeten zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:06

Wat ik weet is dat donaties gebruikt worden voor paarden die ze ophalen en medische zorg nodig hebben..

Wat je ook hebt, en misschien bedoel je dat, is adoptie paarden.

Dan kan je dus op afstand een paardje of pony adopteren en betaal je 10 euro per maand. Dit om voor hun de kosten te dekken voor voeding en dergelijke. Dat zijn paarden die oud zijn en daar blijven, of een afwijking hebben door welke reden ook en niet bereden kunnen worden enzovoorts.

Bedoel je dat laatste misschien ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:44

Nee, het ging puur om hun eigen paarden (dus geen adoptiepaarden, maar de paarden die ze voor zichzelf houden) die ze van het adoptiegeld zouden onderhouden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:49

mhm nog nooit over gehoord, maar kan t ook niet vinden in zoekfunctie

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:02

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:06

Als ik t zo door neus (even snel) is dat denk ik in de periode voor de verhuizing. Toen kreeg de stichting (volg ik ook via facebook) veel paarden die opgehaald moesten worden. Van ook overal in spanje, soms wel uren rijden. Misschien is dat de periode geweest dat er zoveel paarden kwamen dat alle kosten hoger waren als donaties etc. In die tijd dat veel meldingen kwamen, soms wel 10 paarden tegelijk, konden ze ook geen paarden plaatsen/verkopen die opgeknapt waren. Ik denk dat het om die periode gaat als ik de datum zo zie... Dan begrijp ik ene kant best dat er soms wat meer nodig is als dat er in komt en je anders ook niet weet hoe en wat.

Over t algemeen zie ik veel goede dingen, eigenlijk alleen maar. Laura word gebeld en geen paard is te veel ! Geen rit is te lang om ze op te halen, en geen uitdaging te groot mits humaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:28

Ik moet zeggen dat bij deze stichting an sich mijn nekharen al overeind gaan staan. Niet alleen vanwege het feit dat ze in mijn ogen nou niet bepaald geweldig met geld om kunnen gaan (waarom verhuis je naar een locatie waar je meer paarden op vangt als je die niet op kunt vangen? ) maar ook omdat een oud klasgenoot van me er ook niet een bepaald denderende ervaring mee heeft. Nu hoefde zij overigens ook geen 100 euro in de week te betalen, wat ik echt al best prijzig vind voor een stage, maar zij is op den duur een soort 'weggepest' als ik haar goed heb begrepen destijds. Als er nieuwe stagaires komen die je niet aardig vinden, hoeft er maar weinig te gebeuren en lig je er gewoon uit en kan je per direct weer naar huis. Erg sociaal, niet dus. Daar regel je dan van alles voor met betrekking tot je schooljaar (eerder/later starten, examens anders inplannen) om vervolgens genaaid te worden waar je bijstaat.

Als er meer nodig is dan erin komt, dan moet je stoppen met meer paarden op te vangen, maar goed, dat is even niet de discsusie zo 1,2,3 geloof ik.

Ik zou echt serieus even achter m'n oren krabben; 600 euro betalen ex je vliegticket omdat ze zoveel paarden hebben staan, vind ik toch wel heel apart. Ook zou ik even kijken hoe dat inderdaad met de verzekeringen zit; en of ze uberhaupt nog over de certificaten beschikken om stagaires aan te nemen/op te leiden, anders kan school waarschijnlijk ook weinig met de verzekeringen.

Klinkt allemaal heel lief en mooi hoor, en het is logisch dat je vaak alleen maar positieve dingen over dergelijke stichtingen hoort; want de negatieve verhalen worden toch al snel afgedaan met ' oh maar dat komt daardoor en oh, ze doen wel heel erg hun best om al het dierenleed tegen te gaan hoor, dat is toch knap!' ... Waardoor de rest een beetje wegvalt natuurlijk. Betreffende klasgenootje wil er zelf niks meer mee te maken hebben, die heeft er eerst een paar topweken gehad maar daarna echt een helse week gehad en niet omdat ze nou zo vervelend was of omdat ze nieuw was, want ze was er immers al eerder geweest en ze stonden te springen om haar eindelijk weer terug te verwelkomen.

Viel vies tegen, ook erg banketstaaf hoor als je daarna ineens extreem last minute 'even' een andere interne buitenlandse stage moet zien te regelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:31

@Gast3289 jeej, is je oud klasgenoot daar geweest met contract van stage tijd en periode enzo? Je kan toch niet zomaar iemand eruit zetten ? Mag dat zomaar?

Als je t niet kan opbrengen ja dan moet je keuzes maken wel mee eens... moet wel redelijk blijven dat ze allemaal genoeg voeding hebben etc.

Negatieve dingen hoor je inderdaad van hun zelf zowiezo nooit, zal een stichting ook niet doen denk ik, dat kost donateurs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:37

Mioux; heb toen gevraagd inderdaad hoe en wat dat nou precies zat, ze was alleen flink door de war natuurlijk en ontheemd omdat ze zo ineens weer weg is gezet. Ze heeft een gesprek gehad met de eigenaar van de stichting zoals ze het zelf toen zei en die heeft toen besloten dat het maar beter was dat ze weer gewoon naar Nederland ging omdat dit niet ging werken omdat de huidige groep haar niet aardig vond.
Hoe dat zit met contracten et cetera weet ik niet, ik denk wel dat het heel lastig is om iemand 'aan te houden' met een interne stage in het buitenland, simpelweg omdat je niet zo 1,2,3 even je stagebegeleider op kan roepen vanuit Nederland om even te gaan bemiddelen. Ook omdat het de eerste stageperiode wel gewoon goed is gegaan, zullen ze er vanuit zijn gegaan (denk ik) dat het allemaal wel in orde zou zijn. Althans, kan ik me zo voorstellen, want als je de eerste keer je stageperiode gewoon hartstikke fijn afsluit daar en je kan er nog een keer je stageperiode doen, zal er vast geen punt zijn. Ik zit zelf niet meer op die school al een ruime tijd niet, dus weet niet hoe dat toen zat met stagecontracten e.d. omdat ik na het eerste jaar daar gestopt ben, maar met de buitenlandse stages is een hoop gezeik en prutsmuts geweest, niet alleen bij deze stichting hoor maar uberhaupt is het gewoon een lastig iets, vaak is het zo dat je dan toch echt eerst weer terug moet naar huis (tja, wat moet je anders) en dan kan je daarna nog wel een keer langs met je stagebegeleider om te praten maarja.. Wat schiet dat op...