Eigenlijk open ik weinig tot geen topics op bokt, maar ik zit nu toch wel met een dillema en ik zou graag jullie raad/ervaringen willen horen.
Op dit moment werk ik als senior begeleider op een kleinschalige woongroep voor meervoudig beperkten mensen. Dit vind ik onzettend leuk om te doen en hier haal ik ook voldoening uit! Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat ik vanaf 1 novemer 2015 weg wordt bezuinigd. (3e jaars contract)
Ik heb al een ander aanbod gekregen van een woonzorgcentra voor dementerende ouderen (PG) waar ik kan gaan werken/leren. Zij willen mij een VIG (verzorgende IG) opleiding aanbieden in éen jaar met behoud van salaris wat ik nu verdien. Daarna heb ik een baangarantie van 2 jaar. In totaal ben ik daar 3 jaar zeker van een inkomen. Opzich een heel mooie kans waar ik ook dankbaar voor ben, is het niet dat ik vorige week éen dagje heb meegelopen en ik eigenlijk met een zeer negatief gevoel wegging. De doelgroep spreekt mij (nog?) niet aan en de collega's zijn behoorlijk mondig (op een, voor mij, negatieve manier). Denk aan; een roddelcultuur. Iedereen werd uitgebreid voorzien van commentaar, achter diegene zijn rug om. Ook achter mijn rug om werd al van alles besproken, over mij.
Ik word dat erg verdrietig van en dit zal ik ook nooit toestaan dat ik dat ooit zelf ga doen.
Als ik denk aan het werken daar, voel ik een lichte paniek opkomen. De sfeer die daar hing door onderlinge strijd van collega's, het geroddel en de doelgroep is de reden waarom ik nog geen 'ja' heb gezegd tegen dit aanbod.
Begrijp mij niet verkeerd, het is een fantastisch aanbod, zeker in deze tijd! Nogmaals, ik ben dankbaar dat mij dit aanbod is gedaan maar ik weet niet of ik hier 'gelukkig' ga worden. Ik ben bang dat ik het mischien eventjes uithoud maar ik het na 1/2 / 1 jaar niet meer ga trekken. Ik zit er dan wel 3 jaar aan vast.
Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond? Deze uitdaging aanpakken of verder zoeken naar een vacature waarvan ik weet dat ik het leuk vind (richting gehandicaptenzorg)? Wat misschien wel handig is om te weten, ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd als SPW'er niveau 4, ik heb dus al een diploma.
Bedankt voor het lezen en advies!
aan.