In slaap vallen tijdens college

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

In slaap vallen tijdens college

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 12:15

Wie herkent dit.. Ik heb regelmatig moeite met wakker blijven tijdens college. Het kan echt een enorme
strijd zijn. Het enige wat helpt is echt even pauzeren, iets eten, drinken. Het maakt ook niet uit op
welk tijdstip het college wordt gegeven. :Y) Ondertussen kan ik er bijna de klok op zetten. Ik probeer
al op tijd naar bed te gaan, maar ik ben ook een drukke dromer. Ook voor ik ga studeren moet ik vaak
eerst even slapen, een middagdutje doen. :z Koffie helpt helaas niet veel.

Wie o wie herkent dit en heeft tips? :D

Puck94

Re: In slaap vallen tijdens college

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:17

Hier hetzelfde! Ik lees even mee haha.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:17

Zoooo herkenbaar... Ik zit ook altijd te knikkebollen. Maar ze zijn ook wel gestoord hoor.. Colleges van 3 uur zonder pauze, en dan een kwartiertje hebben tussen 2 colleges, terwijl je er 20min over doet om van de ene naar de andere plek te komen. En dat dan van 9 tot 4. Bleeeeeehhh!!

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:18

Ik herken het wel heel goed, kost me zoveel moeite om mn aandacht erbij te houden met college. Ik neem altijd een flesje drinken mee met veel suiker en wat te eten, dat helpt mij nog enigzins, maar een echte tip heb ik helaas ook niet voor je..

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:20

Ik heb hier ook erg veel last van, maar dat komt bij mij vooral omdat ik al lange tijd erg ziek ben (en dat gaat nog minimaal een half jaar duren :( ) Het toppunt was dat ik tijdens een examen in slaap ben gevallen (en nee, ze maken je niet wakker, had het examen dus ook niet gehaald) :+ Ik moet ook na ieder college thuis gaan slapen als dat kan. Ik zit er dan ook aan te denken om me uit te schrijven voor een aantal vakken, aangezien mijn rooster het komende semester vrijwel iedere dag van 8.30-18.00 uur onafgebroken college/practica is...
Als er iemand tips heeft hoor ik deze graag!
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 24-02-15 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:21

Ik herken dit ook en heb de moed inmiddels opgegeven :') Ik kan prima de hele dag zitten en wakker blijven, als ik maar wat doe. En tijdens colleges doe ik niks, behalve luisteren.

Ik ben blij dat ik geen colleges meer heb :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:23

Ga voordat je college in gaat naar buiten, een kwartiertje stevig doorwandelen, ook in de pauzes.
Als je thuis komt na een college niet naar bed gaan maar ga iets doen, bewegen.
Het werkt echt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:24

ik had het selectief, kon bij meeste colleges prima wakker blijven, maar bij 1 bepaalde docent viel ik telkens in slaap.. Of ik was de hele les aan het pennen, maar dan ging het om sinterklaasgedichten, paar keer gehad dat ik tijdens zijn college hele gedichten uit m'n mouw schudde terwijl ik normaal echt niet kan dichten....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:27

Ik ben 1x echt in slaap gevallen tijdens een college O:) gelukkig had niemand dat door... verder alleen een paar keer een beetje weggedommeld.

Wat voor mij hielp was om aantekeningen te maken, dan zit je toch rechtop en je bent met je gedachten nog redelijk actief bezig. Voor mij was dat meestal genoeg, want als ik niks anders deed behalve luisteren, een beetje onderuit zakken in de stoel en voor mij uit staren... dan ging het fout :')

Wanneer het te saai was of wanneer het om lesstof ging dat simpel is dan deed ik vaak random dingen verzinnen, opschrijven en tekenen op het papier. Als ik maar wakker bleef :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:28

Zo lang je niet behoorlijk hard loopt te snurken zoals mijn klasgenootje toen. :=

Bij bepaalde docenten heb ik het ook gehad inderdaad. Door driftig mee te schrijven met de aantekeningen hield ik die colleges vol. Alleen maar luisteren kan inderdaad erg vermoeiend zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:30

Suiker is juist niet handig, dan krijg je zo'n suikerdip

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:30

Ik heb eens een docent gehad met een ik-wou-dat-ik-voor-het-lager-onderwijs-stond mentaliteit. Was er een jongen(we waren toen rond de 20 jaar) die het presteerde om achterin de klas, om kwart voor negen 's morgens, een kleine gaap te laten ontsnappen. Gewoon een kleine heel beleefd, zonder lawaai en netjes achter zijn mond..

...werd hij daar toch niet àfgeblafd door die docent over hoe hij het durfde om te gapen in de les, dat hij geen respect had, dat hij maar thuis moest blijven als het niet interessant was... :+
Dan ben je wel elke les bezig "niet gapen, gee kleine ogen, niet gapen, niet...straks staat ze ook langs jou :+ " .

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:31

Haha ik ben ook heel vaak in mijn eigen wereld,
dan lig ik echt bijna te slapen.

Wij hebben dan colleges van 8:30-16:00 achter elkaar door, zonder pauze
Dus ik vind niet dat de docenten er iets op tegen moeten hebben haha

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:38

Wie probeert er dan actief te luisteren?

Mij hielp het om het college meteen samen te vatten tijdens het luisteren. Als waren het maar steekwoorden (maar liefst een mooi schema, dan kon ik bij het teruglezen zo het hele college weer herinneren :P )
Maar door het moeten schrijven, bleef ik wakker :')
Als ik dat niet deed dan vielen mijn ogen ook dicht.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:40

Bij mij komt het vooral ook door te weinig zuurstof in het auditorium, wanneer de deuren openblijven heb ik er namelijk veel minder last van. Maakt dan ook niet uit hoeveel ik geslapen heb de nacht ervoor (en ik moet altijd 20 minuutjes fietsen, dus frisse lucht ervoor genoeg). Dus misschien vragen of de deuren open mogen blijven? Of eventueel ramen als je auditorium dat heeft tenminste (bij ons niet)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:42

Ik had eerst 3 uur kunstgeschiedenis en dan nog 2 uur kunst actualiteit op een dag... Pffff was niet uit te houden hoor. Wij hadden ook altijd een raam open want het was zo benauwd in de zaal. Dat kan wel werken. En eventjes opstaan desnoods om "haar het toilet te gaan" zodat je weer even wakker bent?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:43

Meeschrijven helpt bij mij vaak niet :( Door mijn ziekte heb ik last van extreem krachtverlies en plotselinge verlamming in mijn ledematen, en dit wordt erger als ik moe ben. Ook val ik gewoon in slaap tijdens het schrijven. Ik verbaas me er nog steeds over dat ik slapend op een examen nog een 4/20 heb gehaald :')
Maar ik val ook in slaap als het interessant is, jullie niet?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 13:27

Ik typ mee op de laptop, maar dat maakt geen verschil. Ik val gewoon in slaap tijdens het typen. Dan ga ik ook ineens hele andere dingen typen. :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:31

Ik heb er ook last van op school. Veel red bull helpt, ik heb twee ochtenden school, om de week. Dan drink ik twee blikjes per ochtend en dan gaat het prima. Verder drink ik nooit red bull.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:07

red bull is echt rommel

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:05

Uiteraard, en boordevol suiker en andere rommel, en het werkt als een tierelier! Zonder verder grotere gevolgen voor mijn gezondheid één keer in de twee weken. Iedere dag word een ander verhaal.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:10

Gillbo schreef:
red bull is echt rommel

Wat niet, tegenwoordig is de lucht inademen al dodelijk en kankerverwekkend.
Zolang het met mate gaat, valt het wel mee.

Helaas helpt hier energy/red bull echt niet.

Ik probeerde altijd veel te drinken, gewoon water of ranja oid, maar dan soort van bezig blijven.

Blijft een strijd om wakker te blijven.. :')

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:34

Ik heb ook moeite om bij te blijven met colleges en raak snel afgeleid... Val niet in slaap though :). Maar ik heb gevraagd of ik de colleges misschien mocht opnemen, en dat mag gelukkig bij mijn docenten. Ik neem het dus op en later luister ik het na en vul ik mijn aantekeningen nog bij. Sindsdien blijft de lesstof een stuk beter hangen!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:34

Ik volg geen colleges, maar tijdens mijn nachtdienst helpt cola en snoep mij heel goed.. Niet gezond, maar geen dagelijkse portie voor mij ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:38

MelanieB schreef:
Wat niet, tegenwoordig is de lucht inademen al dodelijk en kankerverwekkend.
Zolang het met mate gaat, valt het wel mee.

Eeuhhhh... Hoe doe jij dat dan? Ademen met mate? :D