Sinds september doe ik de opleiding pedagogisch werker op niveau 4. Het leek me zo ontzettend leuk, maar het valt zo tegen... Een aantal specifieke vakken als ontwikkelingspsychologie en pedagogiek vind ik echt heel erg leuk, maar de rest dus echt niet.
Ten eerste is het echt een grote ongeorganiseerde bende bij ons op school, en het is echt een hele kleine school. Op school komen en er is geen leraar, of geschikte ruimte. Leraren die zelf ook totaal geen zin hebben om les te geven of niet kunnen les geven en ga zo maar even door.
Een klein voorbeeldje: Nederlands.
Vanaf dag 1 moeten wij bezig op Studiemeter (digitaal programma). En dat is dan ook het enige. Een keer per week 1.5 uur lang.
Na een aantal weken zat ik op niveau 4F, ik kon niet verder want ik kwam er niet meer uit. De lerares ook niet

Rekenen net zo, ik loop al behoorlijk voor op de rest. Resultaat? Ik ga me vervelen en mag de les uit omdat ik het toch al af heb.
Ik vind het zo ontzettend niet uitdagend, ik ga totaal zonder motivatie naar school omdat ik er echt bijna niks uit voer! Ik vind het zo ontzettend jammer omdat ik zoveel zin in deze opleiding had, maar het gewoon vies tegen valt. Ik wil heel erg graag leren, dat vind ik ook echt leuk. Maar nu in een toetsweek hebben wij hooguit 1 toets, mooi makkelijk zal je denken, maar ik vind het gewoon zo jammer!
Inmiddels loop ik 2 dagen per week stage op een basisschool en dat bevalt me echt goed, en vind ik ook echt leuk!
Maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen. Nog 3 jaar deze opleiding volgen en elke dag met tegenzin naar school? Een soortgelijke opleiding zoeken?
Of heel wat anders doen? Iets wat me ook wel wat lijkt? (bakkerij, paarden etc.)
Ik hoor graag jullie advies!
Groetjes Sophie
Hahaha ! Nee ff serieus, voor jou is dit idd niet leuk! Ik wil wel ruilen