Hoe erg kunnen mensen zijn?!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Hoe erg kunnen mensen zijn?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:01

Hoii!
Ik open dit topic om eigelijk van me af te schrijven.
( sorry als het fout staat)

Om te beginnen zit ik al 2 jaar in de zelfde klas. Ik zit nu in het 2de jaar van het VMBO.
Mijn klas is zo op zich zelf! Ik ben altijd gewend om als een hechte klas te zijn. Nu hebben we groepjes. Ik zit eigelijk nergens bij. Ze vinden zichzelf veeel beter dan ik. Die iets zwaarder is. Ik voel me zo afgewezen in de klas. Ze zijn ook heel druk. Iets waar ik moeilijk tegen kan. Ik word er zo gek van! Heb dit al bij mijn mentor gemeld en zij heeft gepraat met onze klas. Alleen het dringt niet tot ze door!
Hebben jullie tips of ervaringen?
Dankje als je dit helemaal hebt gelezen!
Groetjes mij :)

Dani

Re: Hoe erg kunnen mensen zijn?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:09

Het is heel vervelend als je je niet prettig voelt in je eigen klas. Goed dat je al met je mentor hebt gepraat! Het probleem is alleen dat je niet kan verwachten dat de hele klas zich aanpast aan wat jij wil. In de eerste jaren van de middelbare school zijn veel leerlingen nu eenmaal erg druk, jouw klas is daar dus best normaal in. En ook het vormen van groepjes zie je vaak gebeuren. Dat zijn eigenlijk hele normale ontwikkelingen. In plaats van hopen dat de klas gaat veranderen kan je dus beter proberen om zélf te veranderen. Weet je, bijna iedereen op jouw leeftijd is onzeker. Jij voelt je dik, een ander schaamt zich voor zijn puistjes, weer een ander vindt zichzelf niet gespierd genoeg, en nog weer een ander is ongelukkig door haar pluishaar. Ze doen misschien alsof ze zich beter voelen dan jou, maar geloof maar: dat is in werkelijkheid niet zo. :)

Zijn er een paar klasgenoten die je wel aardig vindt? Of misschien mensen uit een andere klas waar je het beter mee kan vinden? En hoe ben je zelf in de klas, maak je bijvoorbeeld vaak opmerkingen over dat het zo druk is, ben je heel stil, maak je wel eens een grapje?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:14

Ik heb een meisje maar die is heel negatief. Zij zegt de hele tijd dat ze dood wil en dat het een @#*@-!# klas is enzo. Ik weet me daar geen houding in te geven. Ik ben heel stil, bemoei me nergens mee en maak geen ruzie. Dankjewel! :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:22

Je bent heel stil, bemoeit je nergens mee en vind het dan gek dat je niet bij een groepje hoort?

Klinkt misschien hard, maar zo is het wel. Als jij je afzijdig houdt, gebeurt er niets. Ze wijzen je niet af, jij wijst hún af. Dus kom op, ga eens bij een groepje zitten dat je aardig lijkt en vraag of je mee mag kletsen. En ja, dat is de eerste keer lastig en zenuwslopend, maar als je niet je schooltijd tonydelonely door wilt brengen, zul je toch een keer de eerste stap moeten zetten :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:25

Zit je nou op school voor jezelf of voor de klas?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:26

Poeh, ik dacht dat dit zou gaan om die verbranding van die Jordanier door IS. Dat vond ik heel erg en snap niet dat mensen zo erg kunnen zijn.

Dat neemt niet weg dat jouw verhaal voor jou natuurlijk ook erg vervelend is.

Ik ben het met Dani eens, je komt in een leeftijd dat iedereen wel ergens onzeker over is. Maar weet je, ik ben nog nooit een vriend(-in) kwijtgeraakt omdat deze dikker was dan ik, rood haar had, puistjes had, een bril had, geen bril had of noem maar op. Ik was vrienden met ze, omdat we elkaar leuk vonden en het fijn hadden met elkaar.

Zijn er kinderen in je klas die je bijvoorbeeld beter zou willen leren kennen? En hoe ziet een ideale klas er voor jou uit?

Voelt dat andere meisje zich misschien heel erg alleen, omdat ze dood wil? Misschien is ze juist wel een hele lieve vriendin als jullie elkaar de kans geven. Jullie hebben sowieso al een gemeenschappelijke deler: jullie vinden allebei de klas niet zo leuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:27

Overstappen naar een andere klas?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:29

Ik had bij de titel een vrij ernstig verhaal verwacht...

In jouw verhaal zie ik geen dingen die je klasgenoten verkeerd doen, ik krijg wel het idee dat jij je als buitenbeentje opstelt. Zoals je in je verhaal overkomt zou ik ook niet graag met je omgaan. Het feit dat je zo negatief spreekt over een ander meisje vind ik niet bepaald vriendelijk overkomen. Ik denk echt dat je zelf wat aan je gedrag moet veranderen. Naar een mentor gaan vind ik wel een beetje kinderachtig, probeer dat soort dingen eerst zelf op te lossen door je eigen gedrag onder de loep te nemen.

Succes!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:30

Wijzen ze je echt af of projecteer jij ze onzekerheden op hen :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:36

Ik begrijp je frustraties! Zelf zit ik in een MBO niveau 3 klas. Mijn klasgenoten gedragen zichzelf als 12 jarige, waardoor het kleine deel dat zich wel wilt concentreren, daar last van heeft.
(Gelukkig heb ik nog een gezellig groepje met mensen die zich wel willen concentreren)

Mijn tips voor jou:
-Ga altijd vooraan zitten, zo hoor je het beste wat de leraar zegt.
-Doordat je vooraan zit, zit je niet midden in het lawaai en kun je beter concentreren.
-Drink voldoende water, naar mijn idee krijg ik dan minder sneel hoofdpijn in dat kippenhok.
-Maak veel aantekeningen, die je thuis kunt terug lezen. Door dat lawaai blijft niet alles hangen!

En verder; laat het idee van een gezellige klas gewoon los. Je zit daar voor jezelf, niet voor anderen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:40

Altijd rottig als je je niet fijn en geaccepteerd wordt in de klas. Ik had ook een klas waar iedereen een beetje in groepjes was. Ik had ook maar 2 vrienden in de klas. Jammer dat je zo weinig tot niet met anderen in je klas kunt omgaan. Want ik snap dat wel, als je het schooljaar met een vriendin kunt doen is het veel leuker. Mensen kunnen zeker gemeen zijn, dat heb ik ook gemerkt de afgelopen jaren.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:42

Hmm vervelend ts.

Ik denk dat overal wel groepjes ontstaan.
Onze klas bestaat bijvoorbeeld ook uit groepjes.
Hier is het ook nog eens zo dat iedereen rot opmerkingen naar elkaar maakt. Daar kan ik dus echt niet tegen.... En dat verpest wel de hele sfeer.

Is bij jou wel gewoon iedereen aardig naar elkaar? Praat eens met andere mensen als met je ene vriendin.
En ga je misschien wat meer verdiepen in die ene vriendin, het is namelijk niet normaal dat ze dood zou willen. Misschien is er voor haar wel iets ergs aan de hand, en heeft ze iemand als jij heel hard nodig, en zouden jullie op die manier wel uit eindelijk hele goede vriendinnen kunnen worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:16

Cas123 schreef:
Ik heb een meisje maar die is heel negatief. Zij zegt de hele tijd dat ze dood wil en dat het een @#*@-!# klas is enzo. Ik weet me daar geen houding in te geven. Ik ben heel stil, bemoei me nergens mee en maak geen ruzie. Dankjewel! :)

Ik hoop dat je dat ook aan je mentor hebt verteld?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:32

anneliesdj schreef:
Cas123 schreef:

Ik hoop dat je dat ook aan je mentor hebt verteld?

Ja dit heb ik gedaan. Onze mentor zei dat ik dan streepjes moest zetten als ze zo iets zei. Maar na een paar dagen boeide het haar niks meer.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:35

Tazzey schreef:

In jouw verhaal zie ik geen dingen die je klasgenoten verkeerd doen, ik krijg wel het idee dat jij je als buitenbeentje opstelt. Zoals je in je verhaal overkomt zou ik ook niet graag met je omgaan. Het feit dat je zo negatief spreekt over een ander meisje vind ik niet bepaald vriendelijk overkomen. Ik denk echt dat je zelf wat aan je gedrag moet veranderen. Naar een mentor gaan vind ik wel een beetje kinderachtig, probeer dat soort dingen eerst zelf op te lossen door je eigen gedrag onder de loep te nemen.

Succes!

Niet vriendelijk?! Ik ben de eenige die met haar op trekt. Zij ziet er ook anders uit. Wordt ook gepest. Als ik al 2 jaar lang moet aan horen dat zei dood wil. Nou sorry. Ik probeer het er het beste van te maken. Zij ziet dit niet in. Er kort door de bocht zo van je.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:36

sannedeedee1 schreef:
Hmm vervelend ts.

Ik denk dat overal wel groepjes ontstaan.
Onze klas bestaat bijvoorbeeld ook uit groepjes.
Hier is het ook nog eens zo dat iedereen rot opmerkingen naar elkaar maakt. Daar kan ik dus echt niet tegen.... En dat verpest wel de hele sfeer.

Is bij jou wel gewoon iedereen aardig naar elkaar? Praat eens met andere mensen als met je ene vriendin.
En ga je misschien wat meer verdiepen in die ene vriendin, het is namelijk niet normaal dat ze dood zou willen. Misschien is er voor haar wel iets ergs aan de hand, en heeft ze iemand als jij heel hard nodig, en zouden jullie op die manier wel uit eindelijk hele goede vriendinnen kunnen worden.

Ik probeer er voor haar te zijn maar ze laat het niet toe. Ik zeg vaker tegen haar dat ze met iemand moet praten. Dit doet ze niet van harte......

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:37

Lianne schreef:
Altijd rottig als je je niet fijn en geaccepteerd wordt in de klas. Ik had ook een klas waar iedereen een beetje in groepjes was. Ik had ook maar 2 vrienden in de klas. Jammer dat je zo weinig tot niet met anderen in je klas kunt omgaan. Want ik snap dat wel, als je het schooljaar met een vriendin kunt doen is het veel leuker. Mensen kunnen zeker gemeen zijn, dat heb ik ook gemerkt de afgelopen jaren.

Ja klopt ik ben er al door 2 groepjes uit gegooid omdat ik het contact moeilijk kan houden met kinderen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:37

Lastige situatie TS.
Een mentor is er om aan de veiligheid en sfeer in de klas te werken, zij zou dit moeten oppakken.
Ook zie ik bij mijn leerlingen dat degene die zichzelf terugtrekt en buiten de groep plaatst inderdaad niet in de groep opgenomen wordt.
Dat klinkt heel gemeen, maar zo werkt het op die leeftijd. Je zult ook jezelf erbij moeten betrekken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:40

Ik snap jullie reactie's wel natuurlijk maar het komt echt wel van mijn kant af. Ik probeer ook dingen te doen met me klasgenoten alleen als je dan moet horen van: "nee he niet met haar!" dat is ook nooit leuk. Ik wordt nooit boos op me klas, ik praat normaal met ze, ik lach gewoon naar ze. En het enige wat hun kunnen is boos kijken en de middel vinger op steken en schreeuwen naar mij.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:41

Cas123 schreef:
Tazzey schreef:

Succes!

Niet vriendelijk?! Ik ben de eenige die met haar op trekt. Zij ziet er ook anders uit. Wordt ook gepest. Als ik al 2 jaar lang moet aan horen dat zei dood wil. Nou sorry. Ik probeer het er het beste van te maken. Zij ziet dit niet in. Er kort door de bocht zo van je.

Ik vind het niet bepaald vriendelijk nee om zo'n meisje zo te beschrijven op het internet inderdaad. Dat noem jij kort door de bocht in noem dat manieren ;)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:44

Vervelend TS.
Ik heb dit ook gehad (nu niet meer). Bij mij was het zo dat ik niet met de rest bevriend wílde zijn dus dat maakte het al makkelijker.
Overstappen heeft geen zin, je krijgt later ook met mensen te maken die geen contact met jou willen of andersom.

Misschien moet je wat aanweziger worden en gewoon bij een bepaald groepje gaan staan. Na een tijdje wordt je heus wel geaccepteerd, en buiten de klas maar binnen de school aansluitingen zoeken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:45

Tazzey : hoe zou jij je voelen als je klas je als laatste kiest bij gym, nooit met je samen wilt werken. En het meisje met wie je optrekt elke dag, elk uur het naar je hoofd gooit dat ze dood wil, door de klas?! Niet leuk. Ik vroeg eigelijk om begrip voor mijn situatie en tips. Maar ik krijg eerder het gevoel dat ik een beetje de grond in word geboord.
Groetjes. :-)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:46

ElineR schreef:
Vervelend TS.
Ik heb dit ook gehad (nu niet meer). Bij mij was het zo dat ik niet met de rest bevriend wílde zijn dus dat maakte het al makkelijker.
Overstappen heeft geen zin, je krijgt later ook met mensen te maken die geen contact met jou willen of andersom.

Misschien moet je wat aanweziger worden en gewoon bij een bepaald groepje gaan staan. Na een tijdje wordt je heus wel geaccepteerd, en buiten de klas maar binnen de school aansluitingen zoeken.

Bedankt alleen ik wil niet druk worden en met lage make-up rond lopen in school........

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:47

TS, ik denk dat je je wat meer open moet stellen voor je klas? Er zijn mensen die zwaar tegen het veranderen van jezelf zijn om erbij te horen, maar het kan juist heel positief uitpakken als jij jezelf op die manier ook leuk vindt, en dan ook nog eens nieuwe vrienden krijgt.
Doe je weleens wat leuks met je haar en draag je kleding die je zelf écht leuk vindt? Dat soort dingen klinken misschien heel oppervlakkig, maar als je jezelf fijn en zeker voelt met je uiterlijk, straal je dit ook uit :) Je zegt dat je wat dikker bent, dit is natuurlijk helemaal niet erg (ik ben zelf ook geen spriet, mijn bouw is gemiddeld met een zichtbaar verschil tussen mijn heupen en taille, maar rond mijn 8e waren alle meisjes sprietjes en was ik door mijn medicijnen wat voller. Is eigenlijk nooit een probleem geweest, ik ben nooit gepest of buitengesloten daardoor) maar als je je niet fijn voelt in je lichaam kun je misschien overwegen om wat meer te sporten oid? Als je zeker bent van jezelf straal je dat uit, en stappen mensen sneller op je af :)

Verder zou ik niet helemaal vooraan gaan zitten, hierdoor zonder je jezelf erg af van je klas, en gaan mensen ook rare dingen denken. Vorig jaar (was 2 vwo) zat er een jongen bij ons steeds vooraan en was altijd als eerste bij het lokaal, en die werd echt gezien als een nerd, en dat wil jij niet :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:50

Cas123 schreef:
Tazzey : hoe zou jij je voelen als je klas je als laatste kiest bij gym, nooit met je samen wilt werken. En het meisje met wie je optrekt elke dag, elk uur het naar je hoofd gooit dat ze dood wil, door de klas?! Niet leuk. Ik vroeg eigelijk om begrip voor mijn situatie en tips. Maar ik krijg eerder het gevoel dat ik een beetje de grond in word geboord.
Groetjes. :-)

Je zou dat meisje moeten steunen en niet op internet te kakken moeten zetten. Hoe ik het zou vinden? Daar kun jij natuurlijk niets over zeggen.

Ik boor jou de grond niet in ik denk alleen dat je zelf meer schuld hebt aan dit probleem dan je zelf toegeeft.