Ik pas op bij drie kinderen. Een van ong. 3, meisje. Een van ong. 7, meisje. En een van ong. 9, jongen.
Het is goedbetaald werk en de ouders van de kinderen zijn erg aardig. Ik pas alleen op avonden dus leg ze in bed of ze liggen er al in. Ze gaan altijd alle drie tegelijk naar boven omdat dit doordeweeks bij hun ouders ook zo is. De jongen poetst gewoon zijn tanden, trekt zijn pyjama aan en gaat dan vaak al snel slapen (na een boekje
). Het jongste meisje is meestal ook erg 'braaf'. Maar het probleempje is dus het middelste meisje. Ze is in de avond vaak gewoon lief maar zodra ze naar boven moet komen er moeilijkheden. Ze wil haar tanden niet poetsen, verstopt haar tandenborstel, gaat hel druk doen, eigenlijk zo veel mogelijk om tijd te rekken. Soms neemt ze haar zusje mee in het drukke gedrag en gaan ze dansen en rennen enzo. Ik lees bij alle drie voor en daarna slapen de oudste en de jongste vrij snel al. De middelste zegt dat ze wakker blijft tot haar ouders thuis komen en probeert dit dan ook. Heeft iemand een tip?
Soms zijn er ook avonden dat ze met z'n drieeën heel druk zijn, ook al beneden. dan rennen ze om elkaar heen om de tafel en gaan paardje rijden op elkaar enzovoort. DAn krijg ik ze moeilijk uit elkaar....
Hopelijk kan iemand helpen,
Dankjewel!
. Ze blijven nogal graag voor de tv hangen. Dus ik maak er spelletjes van. Wie het eerst boven is mag een boekje uitzoeken, wie het eerst klaar is met tandenpoetsen mag het verhaaltje kiezen etc. Werkt goed hoor 
)
. Maar voor TS, vooral consequent zijn, regels neerleggen en daar niet overheen laten gaan. Als die middelste gaat klieren dan heel gauw de kiem in smoren, niet afwachten, maar heel kort zeggen dat het niet de bedoeling is. Geen discussie aangaan, nee is nee en daarmee is de kous af