Na heel internet af te hebben gezocht, wil ik me toch maar eens tot bokt wenden voor wat advies!
Er loopt hier zoveel kennis rond, dus wie weet
Situatie is als volgt; Mijn derde contract loopt binnenkort af, ik heb dan twee maal een contract van 6 maanden gehad en eenmaal een contract van een klein jaar. (Dus werk nog geen twee jaar binnen de organisatie) Leidinggevende wil mij graag houden maar mag vanuit de organisatie geen vast contract geven. Er is nu voorgesteld om de komende maanden via een uitzendbureau te gaan werken. Gewoon dus mijn eigen taken, zelfde bedrijf, alles hetzelfde, alleen officieel dan via een uitzendbureau. Nu werd in gewezen op ' opvolgend werkgeverschap' . Heb ik daar nu mee te maken? En wat zijn de gevolgen daarvan? Kan een uitzendbureau mij voor een paar maanden in dienst nemen of mogen ze dat in deze situatie niet?
Daarnaast heb ik gehoord dat wanneer je een andere functie binnen hetzelfde bedrijf gaat uitvoeren de regel van max. 3 contracten niet meer geldt? Iemand hier ervaring mee?
Wellicht is er iemand op bokt die hier iets meer over weet! Of is er misschien een soort landelijk punt waar ik zulke vragen neer kan leggen? (Soort onbudsman voor werkgerelateerde zaken? )
In ieder geval alvast hartelijk bedankt
Marieke
maar ik vraag me wel af of het voor de werknemer nou datgene brengt wat de wetgever wil. Ik verwacht het niet, eerlijk gezegd. Sterker nog, dat zou weleens averechts kunnen gaan werken............