Enquete bachelorscriptie Communicatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Enquete bachelorscriptie Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:30

Goedemiddag,

Voor mijn bachelorscriptie heb ik zoveel mogelijk mensen nodig die een online enquete in willen vullen. Geen saaie vragen maar iets leuks met cartoon-poppetjes. :j

Het neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Ik hoop dat jullie mij zouden willen helpen door 'm in te vullen!

Link naar de enquete: http://how-do-you-feel-about.com/verpakkingen

De vragen zijn in het Nederlands, leeftijd maakt niet uit en meedoen is volledig anoniem.

Bedankt vast! :D

AngeliqueB

Re: Enquete bachelorscriptie Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:33

Niet ingevuld, is me te omslachtig, onduidelijk en nodeloos ingewikkeld. Gewone meerkeuzevragen, eventueel met punten is geen probleem. Een verdwaalde open vraag is ook niet erg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:40

Vind het persoonlijk erg veel moeite om 14x aan te geven hoe ik erbij voel.
Ben nu bij het 2e flesje en twijfel of ik doorga..

Edit: Sorry, afgehaakt bij flesje water met 1,34 als prijs.
Dit wordt met echt te langdradig.. En dan 3x hetzelfde flesje met alleen een andere prijs..
Laatst bijgewerkt door Selina op 16-11-14 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:43

Ik ben ook gestopt bij nr 3 zoveel gevoel wekt een fles drinken niet op en dan overal 0 aan geven is erg omslachtig

Het was beter geweest in mijn ogen dat je aan kan klikken welk gevoel je hebt bij wel product hebt zonder bij de niet gevoelens ook overal 0 moet invullen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:46

Seven schreef:
Ik ben ook gestopt bij nr 3 zoveel gevoel wekt een fles drinken niet op en dan overal 0 aan geven is erg omslachtig

Het was beter geweest in mijn ogen dat je aan kan klikken welk gevoel je hebt bij wel product hebt zonder bij de niet gevoelens ook overal 0 moet invullen

Dit dus. Ik ben er ook mee gestopt.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:54

Oh ik ben het zo met jullie eens ;( Helaas is mijn stagebegeleider overtuigd van het nut van dit model.. -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:56

Laat hem dit topic zien :')
Schrijf een scriptie over het nut van dit model :P
Hoelang ging de enquête door? Na de vraag 'waterflesje van 1,54' ofzo?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 16:00

Nou daar zit ik inderdaad wel aan te denken _/-\o_
Het zijn in totaal 12 plaatjes. Het waren er eerst iets van 20, dit heb ik gelukkig al kunnen terugbrengen naar 12 (want hé wie gaat er 20 minuten aan een enquete besteden). Ik ga maandag maar eens een goed gesprek aan! :j

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:01

Ik ben al afgehaakt bij de eerste uitleg! Met moeite doorgeklikt naar de cola en toen vond ik het welletjes geweest!
Maak dezelfde enquete, met gewone meerkeuzevragen of punten, dan vul ik hem in!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:09

Jeska2 schreef:
Nou daar zit ik inderdaad wel aan te denken _/-\o_
Het zijn in totaal 12 plaatjes. Het waren er eerst iets van 20, dit heb ik gelukkig al kunnen terugbrengen naar 12 (want hé wie gaat er 20 minuten aan een enquete besteden). Ik ga maandag maar eens een goed gesprek aan! :j

20 :wow:

Nou vind ik 20 min niet erg, maar het moet wel een nuttige enquête zijn.
Fijner zou zijn, dat je 1 plaatje van de 14 kan aanklikken die het beste past bij jouw gevoel.
Dus het 'wow' plaatje of 'yawn' plaatje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:15

Ik zie de enquete niet eens? Kan dat?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:16

Sjolvir schreef:
Ik zie de enquete niet eens? Kan dat?

Ik ook niet :7

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 16:29

Ja dat klopt ik heb hem even gesloten. Inmiddels is hij weer open, maar met andere vragen.
Ik heb het aantal terug gebracht naar 5. Zoals ik het eerst had, en zoals ik het ook onderbouwd heb in de rest van mijn scriptie. Ik denk dat het zo beter is, makkelijker in te vullen.

@Slina, dat zou inderdaad beter zijn. Ik ga dit ook zeker terugkoppelen naar het persoon dat dit model heeft ontwikkeld.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:40

Heel eerlijk. Ik ben begonnen, heb twee vragen over de chocoladeletter ingevuld maar toen gestopt.
Naast dat ik het nut niet zie van deze enquete. Tenminste, voor mij is een chocoletter een chocoletter merk maakt mij niks uit. Maar kost gewoon te veel tijd/moeite om het in te vullen. Mensen willen graag alles makkelijk en snel. Nu heb ik uit laksheid de uitleg overgeslagen en vervolgens alle poppetjes aangeklikt en ingevuld. Dus echt betrouwbaar kunnen je resultaten niet zijn. Tevens weet je de achterliggende gedachten niet bij zo'n enquête. Dat maakt het lastig conclusies trekken. Zeker als iedereen overal hetzelfde invult (ik wel tenminste). Zelfs met 5 plaatjes had ik na 2 al geen zin meer, sorry. Een beter idee zou zijn om zelf 1 emotie aan te kunnen klikken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:42

Erger me ook dood dat je eerst de animatie moet afwachten voordat je een getal kan kiezen :')
Na 1x weet je wel welk geluid eruit komt.

Omdat ik in een goede bui ben zal ik die over chocoletters (geen flesjes meer?) invullen.

Toch is het voor jou lastig om uitslag te interpreteren. Bij h2o flesje heb ik eerst een 4 voor 'goh, das interessant' en dan een 4 voor 'weg ermee'
Waarom weet je niet..
waarom ik dat dus deed, eerst denk je, goh super aparte en originele verpakking. Daarna dacht ik, dat is niet handig vast te houden, dit hoef ik niet.
Maar dat zul jij dus nooit weten, tenzij ik kan toelichten.
Laatst bijgewerkt door Selina op 16-11-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:44

Wat een klus! Ik ben afgehaakt. Dit onderzoek neemt veel meer tijd in beslag dan de 5 minuten die in het begin wordt genoemd. Het kost veel tijd om al die bewegende beelden te bekijken en het geeft voor mij niet goed weer wat je allemaal kan voelen bij het zien van zo'n plaatje als er maar zo weinig verschil is tussen de plaatjes (ander merk/ layout)
Sorry

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 17:04

Slina schreef:
Erger me ook dood dat je eerst de animatie moet afwachten voordat je een getal kan kiezen :')
Na 1x weet je wel welk geluid eruit komt.

Omdat ik in een goede bui ben zal ik die over chocoletters (geen flesjes meer?) invullen.

Toch is het voor jou lastig om uitslag te interpreteren. Bij h2o flesje heb ik eerst een 4 voor 'goh, das interessant' en dan een 4 voor 'weg ermee'
Waarom weet je niet..
waarom ik dat dus deed, eerst denk je, goh super aparte en originele verpakking. Daarna dacht ik, dat is niet handig vast te houden, dit hoef ik niet.
Maar dat zul jij dus nooit weten, tenzij ik kan toelichten.

Dat ben ik met je eens. Echter is voor het voor mijn onderzoek niet van belang wat de reden voor je keuze is. Deze enquete is ook slechts een onderdeel van de gehele survey.

Toch bedankt aan de mensen die het wel hebben ingevuld :j

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:32

Nog even een up-je! Ik heb echt meer respondenten nodig :)
Ondanks dat ik weet dat er genoeg op- en aanmerkingen te verzinnen zijn wil ik toch vragen of er nog mensen zijn die deze enquete voor mij willen invullen. Dan ben je een held *\o/*

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:08

Ik heb het ingevuld. Ik snap wel dat mensen afhaken met het invullen. Veel succes met je opdracht!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:21

Sorry, ben begonnen maar ben na vraag 3 afgehaakt. Het is mij te omslachtig en langdurig om per emoticonpoppetje aan te geven hoe ik me voel. Ik denk dat ik de enquête wel had ingevuld als er bv 5 poppetjes stonden waar je iets mee moest. Ook handig om te weten is hoe ver je bent in de enquête. Dat zie je nu ook niet dus heb je misschien wel het gevoel met een never ending story bezig te zijn en haak je dus af. Ik wel in ieder geval!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:22

Ik ga hem straks even voor je invullen!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:29

Hier ook een afhaker, wil je graag helpen maar kan met zo'n enquete echt niet uit de voeten. Veel te omslachtig.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 13:49

Dankjullie voor het invullen, maak je mij happy mee :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:41

Juist omdat zo weinig mensen hem ingevuld hebben wilde ik het voor je doen, maar ook ik kom echt niet verder.

Je geeft aan dat het zo'n 10 minuten zal gaan duren, maar ik denk dat je hiervoor wel meer mag rekenen. Zeker meer dan de 5 minuten die de inleiding van de enquête aangeeft. :j Het idee erachter vind ik best leuk en nog niet eens zo storend, maar het zijn teveel poppetjes/gevoelens. Zo had ik er drie (volgens mij op de bovenste rij) naast elkaar die voor mij eigenlijk hetzelfde gevoel waren. Als je dus het aantal cartoons zou verminderen zou je al sneller door de enquête heen komen en zullen dus meer mensen hem in gaan vullen.

Succes, ik hoop dat mensen die wat tijd over hebben hem alsnog voor je in willen vullen. Mij kost het helaas teveel tijd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:43

Is het geen mogelijkheid dat je bijvoorbeeld 4 of 5 van de belangrijkste emoties eruit pakt?