Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En ik was echt van overtuigd, dit is hem! Maar bij het idee dat opleiding te breed is en je eigenlijk beter uni er na kunt doen.. Maar als ik dingen opzoek, opendagen bezoek dan is de enigste twijfel die ik nog heb tilburg of den bosch, maar de studie lijkt me echt leuk! Is uni echt moeilijk? En kun je dat nog gewoon met je P? Misschien toch maar gewoon HBO rechten doen en proberen met mijn P naar de uni te gaan, lijkt me wel heel zwaar voor mij en daarom was ik eigenlijk niet van plan om nog uni te doen. Ook door mijn leeftijd, ik ben al 18. Maar moet wel zeggen dat dit mijn droom is.
Denk dat het voornamelijk je instelling is. Willen weten, willen leren.
Als je een beetje kunt leren kan je 't altijd proberen, een goede motivatie scheelt een hoop. En wat betreft leeftijd: ik ben op mijn 21e nog doorgestroomd naar de uni, dus dat is echt geen probleem, je bent nog hartstikke jong!
voor het overgrote deel van de studies is de markt op dit moment gewoon slecht; of je nou hbo of wo rechten doet. Ik zie veel functies voorbij komen waarbij hbo rechten wordt gevraagd en wo rechten juist als te ambitieus wordt gezien; het ligt er puur aan wat jij zelf graag wilt. Als je advocaat wil worden, dan is wo rechten nodig maar als jij juridisch medewerker wilt worden bv is hbo juist de voorkeur. Dus begin maar gewoon en zie maar waar het schip strandt
je komt vanzelf achter wat je echt graag wilt doen!
Zoals criminologie. 

VeraPopeye schreef:Ja moeilijk of niet is natuurlijk per persoon verschillend, Maar ik vraag me heel erg af: als je gemotiveerd bent, de havo fatsoenlijk hebt kunnen doen zonder hele nachten leren, er geïnteresseerd in bent en nog een klein beetje gevoel er voor hebt of het dan mogelijk is. Want echt mega slim ben ik ook niet, havo ging prima maar vwo was bijvoorbeeld wel echt te moeilijk, dan zou ik wel zoveel moeten leren. Maar uni is natuurlijk iets anders als vwo, want het is iets wat je leuk vind.
Oeps. Beetje een omweg genomen, maar ach, de leeftijd op HBO en op de universiteit al helemaal varieërt nogal. Ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.