Gezamenlijke boodschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Gezamenlijke boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:47

Hee,

Ik ben benieuwd wat de studenten onder ons een normaal bedrag vinden voor gezamenlijke boodschappen. Daarmee bedoel ik de spullen die je als huis of gang deelt, dus toiletpapier, olijfolie, peper, zout etc.. Gezamenlijk eten wordt even apart gerekend en water/licht/elektriciteit doet ook niet mee. Zet er even bij met hoeveel je woont.

De reden voor mijn vraag: ik heb net voor het eerst de rekening gezien van deze gang en ik ben me dood geschrokken. In mij vorige huis deden we hier 5 jaar mee :o

KimD

Re: Gezamenlijke boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:49

Ik ben heel nieuwsgierig nu, kan je niet verder helpen. :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:53

Meer als 5 euro per maand lijkt me veel er van uitgaande dat wasmiddel er niet bij zit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:55

Wij waren met 4 personen ongeveer 7,50 kwijt, wat ik ook al erg veel vond, maar ze wilden per se Edet toiletpapier en duur schoonmaakmiddel.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:57

KimD schreef:
Ik ben heel nieuwsgierig nu, kan je niet verder helpen. :P

Nou ja, ik kan het ook wel zeggen. De gemeenschappelijke boodschappen kostten 234,81. Dit is 13,81 per persoon. Dit is exclusief het eten, het eten van een maand kostte 602,27 euro.

Gelukkig hebben ze het bier wel los berekend, hieraan hebben ze namelijk 403,20 euro uitgegeven. >;) Dat zijn 672 flesjes. :x
En ik heb er niet eentje op -O- Het record staat op 185 p.p.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:01

Vegen jullie je billen af met bladgoud? Ik zou wel een specificatie willen zien.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 21:04

zonnebloem18 schreef:
Vegen jullie je billen af met bladgoud? Ik zou wel een specificatie willen zien.

_O- Dan heb ik toch wat gemist. Ik heb ook een specificatie gevraagd, dit vind ik niet meer normaal.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:11

Hoe lang is de verwachting dat ze hiermee doen, als dit voor de komende 3 maanden is, is het nog wel redelijk, maar als je elke maand zo'n bijdrage moet betalen is het wat minder lollig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:19

Pfff, ik zou ook wel graag bonnetjes willen zien ja!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:25

met hoeveel personen zijn jullie????
Ik woon dan met man en twee kids maar zoveel zijn wij nog niet eens kwijt per maand.
Wij doen een keer per maand grote boodschappen en dan zijn we tussen de 150 en 200 euro kwijten daar zit dan wc papier, wasmiddels en alles bij.
Tussen door doen we kleine boodschappen zoals brood melk en fruit maar dat zal misschien 100 euro per maand zijn dus gemiddeld300 per maand aan boodschappen voor 4 personen en daar zit ook bier bij en chips

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:30

Met hoeveel zijn jullie dan? Ik moet zeggen dat ik 13e per maand niet zo gek veel vind voor toiletpapier/olie/wasmiddel etc. Maar een specificatie vragen is natuurlijk nooit weg.

Had ik een keer, ik had geen tijd om boodschappen te doen en toiletpapier was op. Geen probleem, huisgenoot zou het wel halen en dan zou ik haar terug betalen (beurtsysteem). Komt ze terug met een 4pak AH puur&eerlijk biologisch pleepapier á 2,50 B-) Daar doe je in een gemiddeld studentenhuis nog geen drie dagen mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:46

meisje2000 schreef:
Ik woon dan met man en twee kids maar zoveel zijn wij nog niet eens kwijt per maand.
Wij doen een keer per maand grote boodschappen en dan zijn we tussen de 150 en 200 euro kwijten daar zit dan wc papier, wasmiddels en alles bij.
Tussen door doen we kleine boodschappen zoals brood melk en fruit maar dat zal misschien 100 euro per maand zijn dus gemiddeld300 per maand aan boodschappen voor 4 personen en daar zit ook bier bij en chips

Ik snap nooit hoe mensen dit doen :') Toen ik nog thuis woonde gaven m'n ouders toch minstens 400 per maand uit aan boodschappen, meestal meer, en wij waren met z'n 3en. Inmiddels woon ik in Engeland en eten is hier volgens mij duurder maar geef in m'n eentje toch echt al snel zo'n 40-50 pond = 50-63 euro per week uit..? :') En toen ik studeerde was dat ook niet heel veel minder.

Dus nee, ik vind 13E per maand niet heel veel maar ik doe blijkbaar ook iets fout :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 22:13

zonnebloem18 schreef:
Hoe lang is de verwachting dat ze hiermee doen, als dit voor de komende 3 maanden is, is het nog wel redelijk, maar als je elke maand zo'n bijdrage moet betalen is het wat minder lollig.

Dit is echt voor één maand, maar ik weet dus niet wat ze nog meer hebben gekocht. Iig toiletpapier, laten we zeggen 2 euro per persoon als je het groot koopt. Misschien wasmiddel voor de wasmachine? Maar die gebruik ik niet. Olie, grootverpakking. Zoutvat. Verder kan ik het echt niet bedenken.

Daarnaast heb ik nog mijn eigen boodschappen van 10-20 euro per week, dus boter, brood, eigen avondeten, sap, thee etc..

meisje2000 schreef:

We zijn met 18, dus wel redelijk groot, maar dan nog vind ik de prijs per persoon gewoon hoog.

Eulogy schreef:
meisje2000 schreef:

Ik snap nooit hoe mensen dit doen :') Toen ik nog thuis woonde gaven m'n ouders toch minstens 400 per maand uit aan boodschappen, meestal meer, en wij waren met z'n 3en. Inmiddels woon ik in Engeland en eten is hier volgens mij duurder maar geef in m'n eentje toch echt al snel zo'n 40-50 pond = 50-63 euro per week uit..? :') En toen ik studeerde was dat ook niet heel veel minder.

Dus nee, ik vind 13E per maand niet heel veel maar ik doe blijkbaar ook iets fout :+

Thuis gaat het idd wat harder en dan hebben we ook best duurdere producten, maar dan gaat het ook om eten en niet om duurder toiletpapier. Het gaat toch door de plee (hoop ik).

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:44

Wij zijn gemiddeld 25 euro per persoon kwijt.
Maar dat is inclusief kat (eten, grind etc), wasmiddel en ook etenswaren die we allemaal gebruiken (brood, yoghurt, kaas, thee etc). En uiteraard wc papier, olie, zout etc.
Ik vind 13 euro pp voor alleen dingen als olie, zout en wc papier etc dan ook wel vrij veel.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:09

Eulogy schreef:
meisje2000 schreef:

Wij haalden eerst onze boodschappen bij de ah en waren dan ook veel meer kwijt, maar nu er bij ons op het bedrijf bezuinigd word en mijn man daardoor 600 euro per maand in loon achteruit gaat moet je gaan bezuinigen. wij kopen spullen die lang goed blijven zoals potten met groenten, en slaan gelijk veel in bij bijv liddle en jumbo. We zoeken de huismerken op en de reclames en dat scheelt al gauw een 100 euro per maand. De huismerken zijn over het al gemeen ook goed. Sommige produkten kopen we wel van het echte merk zoals onze koffie want die vinden we toch het lekkerst maar zoals vlees bijv kopen we in de aanbieding en in groot verpakkingen. Thuis verdeel ik dat dan in porties en gooi het in de vriezer.
Vorige keer had ik bij de liddle voor 50 euro aan boodschappen waarvan voor 15 dagen vlees en dat vlees is heerlijk om te eten.
Wij eten niet elke dag vlees dus hier kunnen wij makkelijk de hele maand mee rond komen.
Ook bijv vaatwasblokjes en wc papier wasmiddel boterhamzakjes en vuilniszakken halen we gelijk veel van, zo ben je een maand iets duurder uit maar hoef je de eerste vier a vijf maanden niet weer voor dat spul en wij kopen dat ook als het in de reclame zit, dus slim inkopen dus, en geloof me daar zitten ook dingen zoals patat en frikadellen bij (thuis maken is goedkoper dan de snackbar) en snoep en lekkere dingen

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:34

Kan je niet afspreken dat je bijvoorbeeld bij de Lidl boodschappen doet? Het duurste toiletpapier is daar iets van 3,50 voor 10 rollen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:14

Anders afspreken dat jij de boodschappen haalt misschien?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:18

Wij gebruiken het systeem http://www.wiebetaaltwat.nl Dan moet je invoeren wie er betaald heeft, hoeveel personen er mee doen (gezamelijk is dus iedereen) en wat het bedrag is. Kan je zo nakijken wie wat betaald heeft en hoeveel er uitgegeven is voor bv. wc papier (moet je dat wel bij omschrijving neerzetten).

bv. Ik betaal 10 euro voor wc-papier, afwasmiddel, kruiden. En mijn 6 huisgenoten doen mee. Zo kan je precies zien wat er ingekocht is en hoeveel dat gekost heeft.

Edit: wij kopen wc-papier vaak in de aanbieding, wij kopen uberhaupt alles zo veel mogelijk in de aanbieding, scheelt veel geld.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:52

Ik gebruik ook wiebetaaltwat :) Ik woon met 1 huisgenootje in een appartement waarmee ik alles verder deel, eigen boodschappen kopen we gewoon apart (koken ook eigenlijk nooit samen), wasmiddel en shampoo enzo is ook voor jezelf. Toiletpapier en dergelijke, apparatuur hebben we 50%/50% gedaan :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:02

Goede tips hier! Ik had gemaild om een specificatie. Die was er dus niet.
Overigens was de toon ook niet al te vriendelijk ('dit is de tweede keer dat ik afdelingshoofd ben en eerlijk gezegd heb ik niet echt de tijd of de zin in dit prutsmuts').

Er blijkt dus wel vanalles bij te zitten wat ik niet gebruik zoals thee, koffie, aardappelen etc.. Dat wil ik niet. Kan ik dat gewoon weigeren te betalen? Tja, ik heb het liever in goed overleg, maar blijkbaar gaat dat niet.

Edit.
Ik heb trouwens die site die hierboven genoemd werd voorgesteld, maar dat werd ook niet gewaardeerd, want dat moest dan 'op goed vertrouwen'.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:21

Je hebt nu gemaild, maar het zijn toch je huisgenoten? Spreek je die mensen nooit IRL of hebben jullie een maandelijkse vergadering oid? Want ik kan me je frustratie goed voorstellen!
En nu gebruik je die dingen die gezamelijk worden gekocht niet, maar heeft dat een reden? Anders zou ik zeggen, gewoon lekker gebruiken, daar staan ze blijkbaar voor ;).

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:40

Sting schreef:
Je hebt nu gemaild, maar het zijn toch je huisgenoten? Spreek je die mensen nooit IRL of hebben jullie een maandelijkse vergadering oid? Want ik kan me je frustratie goed voorstellen!
En nu gebruik je die dingen die gezamelijk worden gekocht niet, maar heeft dat een reden? Anders zou ik zeggen, gewoon lekker gebruiken, daar staan ze blijkbaar voor ;).

Het is nu studieweek en volgende week tentamenweek. Voor mij houdt dat in dat ik bij m'n ouders ben, omdat ik daar m'n paard heb. Er is binnenkort een vergadering, maar ik vraag me af hoe zinvol dat met z'n 18en is. Ik zie nog wel of ik erheen ga of niet. Ik ben dan ook weer niet zo dat ik snel m'n mond open durf te trekken.

Het gaat bv. om dingen als thee in de keuken. Ik drink daar nooit thee, maar op m'n kamer wel. Dus dan koop ik dubbel thee. Zo ook met wasmiddel. Ik heb van die kleurendoekjes, zodat je alles bij elkaar kunt stoppen, maar zij kopen gewoon wasmiddel in. Ook weet ik nu dat ze de boodschappen via ah.nl laten bezorgen, dus geen wonder dat het zo duur is.

Ik had trouwens in mijn mail gezet dat ik andere prioriteiten heb met m'n geld, zoals een paard en een auto onderhouden. Daarop kreeg ik ook een behoorlijke stoot onder de gordel terug waardoor ik me behoorlijk rot voel. Die auto is er voor medische redenen en m'n paard is chronisch ziek. Degene die die mail stuurde heeft in september 185 biertjes op (= ruim 100 euro), dus die heeft duidelijk andere prioriteiten dan ik en de mijne zijn dan blijkbaar meteen fout?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:55

Als ik jou was zou ik deze keer gewoon betalen (je hebt gezegd dat je mee zou doen, dan kun je je niet nu terug trekken) en vanaf volgende maand gewoon alles voor jezelf kopen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:22

Lastig, want ik vrees dat wel meer mensen dat dan zouden willen. Snap heel goed dat je niet zomaar je mond opentrekt bij zo'n grote vergadering, maar ik denk dat er niks anders opzit als je niet wilt betalen.

Succes!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:26

Vjestagirl schreef:
Als ik jou was zou ik deze keer gewoon betalen (je hebt gezegd dat je mee zou doen, dan kun je je niet nu terug trekken) en vanaf volgende maand gewoon alles voor jezelf kopen.

Dat zou ik ook doen. Bied aan om het op je te nemen? Dan heb je meer overzicht.