Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KimD schreef:Waarom ben je het buitenbeentje? Stel je je überhaupt wel sociaal op? Want in je andere topic komt naar voren dat je online wel heel veel actief bent.
Maar aan Internet vrienden heb je niet zoveel in real life.
en al mijn rl vriendinnen zitten op een andere school of in een anders klas dus die zie ik dan wel in de pauze enzo (god zijn dank) Celiien schreef:Sorry, ik klink misschien heel hard: Stop met jezelf zielig vinden.
Ga gewoon praten, je kan altijd wel over iets praten (huiswerk, les, leraren). Vraag bijvoorbeeld aan een klasgenoot of ze iets snappen, en ga zo een gesprek in.
Daarnaast; waarom ga je niet naar school, omdat je een buitenbeentje bent? Daar wordt het ben ik bang alleen maar erger van.. en laat je die andere kinderen je opleiding die +- de rest van je leven bepaald vepesten?
Dus bij deze; dit is je schop onder je kont. Onderneem actie, ga praten! en blijf naar school gaan
Sarah_Stip schreef:Sababber schreef:Bij welke mensen zit je in de pauze? Ik neem aan dat je bij je vriendinnen gaat zitten?
Ja bij mijn vriendinnen maar die zitten of een klas hoger of een niveau hoger
dan ben je meer betrokken bij je klas en krijg je vanzelf meer contact. 
Sababber schreef:Ik zou als ik jou was proberen niet meer zo veel bij je vriendinnen te gaan zitten en je klas wat meer opzoeken in de pauze. Dat begrijpen je vriendinnen vast wel.dan ben je meer betrokken bij je klas en krijg je vanzelf meer contact.
Goof schreef:Ik snap ineens heel goed dat je je internetcontact zo interessant vindt, dat communiceert makkelijker dan in real life he?
Ik kan je alleen maar aanraden je niet te storten op internet, maar op je echte sociale leven. Maak een praatje in de klas, stel eens vragen, wie weet zijn er klasgenootjes met wie je een hobby of interesse deelt.
Kaart het ook aan bij je mentor zodat die weet hoe je je voelt en je erbij kan betrekken.
Spijbelen heeft trouwens nog nooit iets opgelost, dus dat heeft al helemaal geen zin. Schop onder je kont en je niet laten kennen. Door weg te blijven zonder je jezelf nog meer af van de klas.
Celiien schreef:Ga gewoon praten, je kan altijd wel over iets praten (huiswerk, les, leraren). Vraag bijvoorbeeld aan een klasgenoot of ze iets snappen, en ga zo een gesprek in.
Maar het is een goed advies, dus ik zeg doe er wat mee TS
Maar kom voor jezelf op. Heb 1,5 week geleden nog een beetje gebitcht met iemand die dacht 'grappig' te zijn, nu doet ze weer hartstikke normaal tegen me
DeniseBobby schreef:Celiien schreef:Ga gewoon praten, je kan altijd wel over iets praten (huiswerk, les, leraren). Vraag bijvoorbeeld aan een klasgenoot of ze iets snappen, en ga zo een gesprek in.
Zo gewoon gaat dit niet.. Heb vaak genoeg geprobeerd om over iets te praten, met sommigen lukt het, maar anderen blijven je aankijken zo van: waarom praat je tegen me. Dit jaar nog liep ik naar iemand toe om wat te vragen, kreeg gelijk een blik naar me toe die alles behalve vriendelijk wasMaar het is een goed advies, dus ik zeg doe er wat mee TS
![]()
En misschien blijft het wel zo, en misschien niet. Maar blijf proberen! Ik zit eindelijk na drie jaar in een nieuwe klas, en het ging direct veel beter! Blijf proberen, want misschien kenden ze elkaar allemaal al en is het wat lastig om er bij te komen, maar blijf het proberen.
Oh en vergeet niet jezelf te verdedigen hoor, zoals ze gingen lachen zou ik zo 1, 2, 3 niets op weten te zeggen. Maar het is wel een heel naar gevoelMaar kom voor jezelf op. Heb 1,5 week geleden nog een beetje gebitcht met iemand die dacht 'grappig' te zijn, nu doet ze weer hartstikke normaal tegen me
nu doet hij niks meer...