Ik erger me.. aan mijn collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Ik erger me.. aan mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 13:33

Het is heel erg, ik schaam me maar ik kan gewoon niet meer normaal werken door de geluiden die mijn collega naast me maakt. Het doorbreekt elke keer mijn concentratie, kan moeilijk op woorden komen en ben moe zodra hij er is.

Waar ik me het meest aan erger is het tappen met zijn voeten als hij wat aan het typen is (en dat gaat best hard) en dat ie tussen elke zin in zn handen wrijft. Verder heeft hij last van allerlei complot theorieën waar hij elke keer weer over begint. Ik denk dat het voornamelijk stress is waarom hij het doet.

Ik heb hem er al een paar keer op aangesproken maar hij doet er niks mee helaas. Nu moet ik dus iets vinden waardoor ik hem als het ware "blokkeer" en het buiten kan sluiten. Wie heeft de tip?

belle_boef

Re: Ik erger me.. aan mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:33

Oordopjes in doen?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:34

Oordoppen? Muziek op? Zelf ook gaan tikken?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:36

Misschien moet je het een keer tegen hem zeggen... goh het valt me op dat... of, ben jij je ervan bewust dat? dan hoef je hem niet te blokkeren :) en kan hij er zelf iets aan doen

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:38

Ohh ik weet zo goed wat je bedoeld! Ik heb het al 500x gezegd maar nog komt het niet over. :=

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:39

Elke keer 50cent in een potje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:39

Oordoppen of toch met je baas weer praten dat zijn gedrag jouw werk en gezondheid op negatieve wijze beinvloed en je misschien een andere plek krijgt. Film die collega is en laat het aan hem zien, misschien dat hij dan doorheeft hoe irritant hij bezig is. Veel mensen hebben totaal niet door wat ze doen , bvb neuspulken , velletjes van de vingers trekken, keel schrapen, het gaat vaak automatisch.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:40

Het klinkt mij in de oren als een soort dwangneuroses of tics. Die zijn lastig onder controle te krijgen/houden en ik vraag me af of hij zich er uberhaupt van bewust is dat hij dit telkens doet. Wel ongelofelijk storend, helemaal als het je eenmaal is opgevallen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 13:40

Muziek heb ik een tijdje geprobeerd alleen is dat niet altijd handig ivm telefoon. En met herriestoppers op het werk lijkt me ook niet heel erg handig :') (en zal dan wel de nodige vragen krijgen)

Oh ja voor de beeldvorming, zit in zo'n grote kantoortuin met z'n 50 collega's die veel bellen enz. Kan dus wel wat herrie hebben. Het is denk ik vooral het ritme wat me zo afleid.

@ Wennii heb hem meerdere keren aangesproken, op een aardige vanuit de ik heb er last van modus en kan me daardoor lastig concentreren tot de botte modus van je zit weer te tappen!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:41

Dan heb je dus de mogelijkheid om op een andere plek te werken, zit er niet nog zo'n neuroot, kunnen ze lekker samen zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 13:42

Oh jullie gaan snel!

@ Bigone, mn teamleider zit tegenover ons en die zegt er geen last van te hebben en vind dat ik me er niet op moet concentreren. Daar is wat voor te zeggen alleen nu vraag ik me af hoe krijg ik dat voor elkaar.

Andere plek is lastig aangezien we met 4 man 1 team zijn.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:44

Toch nog eens met hem bespreken? En zeggen dat jij je echt heel erg stoort en zo niet kan werken. Of anders een andere plek aanvragen?
Overleg gewoon of hij er (al dan niet samen met jou) aan kan werken. Elke keer als jij je stoort zeg je het en zo is hij zich er van bewust.
Want waarschijnlijk heeft hij geen idee dat hij het elke keer doet, hartstikke onbewust.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:44

Headset op voor je telefoon, blik op oneindig en proberen je niet te irriteren. Ik ken het fenomeen, heb een collega die me intussen zo mateloos irriteert dat alles wat ze doet een trigger is. Heb er wat van geprobeerd te zeggen (laten we het erop houden dat ze tijdens gewone gesprekken rustig strooit met wereldziektes en heeeeeeeeel irritant grinnikt bij alles wat ze zegt), maar toen werd ik heel dom aangekeken... Dus voor mij is het blik op oneindig en net doen alsof het er allemaal niet is. Probeer me te focussen op mijn werk of op gesprekjes met andere collega's. Het liefste zit ik gewoon met mijn headset op, dan hoor ik het allemaal iets minder!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:46

Ik heb er ook zo eentje... maar dan verbaal geluid.

Hele dag aanhoren hoe vaak collega's wel geen fouten maken, zuchten, termen eruit gooien, keihard lachen... Heb weleens gevraagd of ze doof was omdat ze ook qua volume niet onder doet en dus extra opvalt. (we vloeken allemaal vrij veel intern, dus het is geen uitzondering) Ik moet soms ook echt afsluiten en even weglopen hoor :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:47

Kun je ook een scherm oid tussen hem en jou zetten of zitten jullie met elkaar aan één tafel, er zijn ook werkeilanden waar je wel een afscheiding tussen werknemers hebt. En anders, tja, idd een headset op.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:48

Terug doen. Gewoon elke keer als hij zich zit te concentreren hetzelfde doen als wat hij doet.

Overigens is het wel zo dat je na verloop van tijd je enorm eraan gaat ergeren omdat je er juist meer op gaat letten, zoals bij een lekkende kraan. Moeilijk hoor.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:50

Je kan ook aan hem vragen of jij elke keer dat hij met zijn voet ofzo tikt jij er iets van mag zeggen omdat jij het vervelend vind. Ik denk dat hij het wel begrijpt.
Ik tik ook vaak met mijn voet of hand zonder dat ik het door heb, en dan zegt mijn zus bijv: wil je er even mee ophouden? En dan denk ik eerst huh? Maar dan later realiseer ik dat ik steeds aan het tikken was. En als je collega deze
oplossing niet zo waardeert kan je ook altijd muziekje aan zetten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:52

Misschien is het echt een tic en kan hij er niets aan doen.. Ruilen met de teamleider dus.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:53

M_i_R schreef:
Het klinkt mij in de oren als een soort dwangneuroses of tics. Die zijn lastig onder controle te krijgen/houden en ik vraag me af of hij zich er uberhaupt van bewust is dat hij dit telkens doet. Wel ongelofelijk storend, helemaal als het je eenmaal is opgevallen!

Dat denk ik ook. Denk niet dat hij er veel aan kan doen. Terugdoen is echt van de zotte.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:59

Ik denk idd ook dat hij er niet veel aan kan doen. Hij heeft het zelf waarschijnlijk niet eens door.
Tja misschien dat je van plekje kunt wisselen met iemand anders. De andere oplossing is toch dat je moet proberen het te negeren.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:02

Kirrr schreef:
Elke keer 50cent in een potje?

_/-\o_

Dat lijkt mij een hele goede (ook financieel *\o/* ) oplossing!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:05

@ Mir ik denk ook dat dat het is. Heb hem echt al meerdere keren aangesproken en hij zegt dan oh doe ik het weer? Met de toevoeging ja dat doe ik als ik wat spannend vind.. Vervolgens begint hij na 5 minuten weer. Het is een hele aparte man, die ondanks zijn zeer ruime financiële situatie bang is dat hij zijn werk kwijt raakt. Hij zegt altijd dat hij niet hoeft te werken voor het geld en er hoeft maar iets te gebeuren en dan schiet hij zo in de stress dat hij er niet meer over op kan houden. Ik ben daarin heel nuchter ondanks dat ik het geld niet zou kunnen missen en maak me niet snel druk. Snap hem dus ook niet. Het is soms net of er een repeat knop op hem zit.

Iets terug doen zou ik nooit doen aangezien dat het probleem niet oplost en er meer mensen last van hebben.

Met mijn baas praten, tja het heeft wel eens geholpen voor 2 maanden en collega is toen naar een psycholoog gestuurd. Heeft niks geholpen helaas..

Heb net zelfs mijn cv op monsterboard gezet.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:09

Dat is ook een oplossing ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:10

*proest*
Ik begrijp wel dat het niet lollig is maar ik ben een beelddenker.
Ik zat ook met zo iemand op de kamer. Alleen was daaraan het erge dat hij mij druk en luidruchtig vond terwijl hij in zichzelf zat te praten en geluiden zat te maken.
Verder ben ik echt dol op hem :D

We hebben toen ieder een eigen kamer gekregen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:11

Haha kon ik soms ook maar een eigen kamer krijgen ;) Maar ik vind het ook wel weer gezellig met zn allen.