Ik heb een probleem.. Ik zal het proberen kort te houden
Ik ben inmiddels 17 jaar, heb rond groep 7-8 in Noorwegen gewoond waar het scholensysteem totaal anders is.
Heb dus veel 'gemist' en heb nooit een cito-toets gemaakt. Het was dus erg lastig om een middelbare school te vinden, en uberhaupt aangenomen te worden.
Na veel gedoe ben ik aangenomen op het VMBO-Helicon en heb inmiddels mijn kader diploma.
Heb tussendoor de kans gekregen om naar vmbo-t te gaan en dan door te stromen naar HAVO maar met m'n stomme kop koos ik voor de sport. Kader was simpelweg veeeeelste makkelijk.
Heel veel spijt van maar helaas niet terug te draaien. Verder heb ik heel veel gereisd (was vroeger een spoiled-brat) daardoor viel mijn oog al snel op de niveau 4 MBO- opleiding luchtvaartdienstverlener op het ROC Tilburg. Ik woon zelf in S-'Hertogenbosch. Afijn, ik aanmelden en op gesprek geweest.
Ben foutloos door de 'keuring' heen gekomen en de volgende dag een brief in de bus: Je bent aangenomen
Inmiddels begonnen sinds maandag aan de opleiding. Heb nu te horen gekregen dat je eind schooljaar hoort of je de opleiding Luchtvaart gaat doen of Front office management?!! Terwijl zij bij mijn intake gesprek alleen hebben gezegd dat het eerste jaar die opleidingen gecombineerd worden. Dan daarbij heb ik me aangemeld op de opleiding luchtvaart en vindt het belachelijk dat je een schooljaar gaat volgen en dan pas hoort wat je gaat doen
Ik ga gewoon simpelweg dit risico niet lopen, dan erbij te vermelden dat het uniform etc een godsvermogen kost. Nu ben ik dus opzoek naar een leuke, redelijk praktijk gerichte niveau-4 opleiding in de buurt. Het liefst spaans in het vakkenpakket. Ik heb al heel veel research gedaan en tot nu toe kan ik alleen maar toerisme vinden en dat is niks voor mij...
Heeft iemand de gouden tip?
Mensen stressen altijd heel erg tussen hun 15 en 20e dat school wel snel en soepel moet verlopen want o jee, straks mis je een jaar! Maar dan denk ik, je moet na je school nog je hele leven werken... Welgeteld een kleine 50 jaar
Dus tenzij je perse heel snel het huis uit wil of ergens anders geld voor nodig hebt zou ik gewoon rustig aan doen, en iets doen wat je leuk vind. Als je hart bij de luchtvaart ligt, kan je het risico best nemen toch