In full english?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Harpoon

In full english?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 15:41

Hoihoi!

Ik doe momenteel havo 5 en hierna wil ik Media and Entertainment studeren.
Mijn Engels is niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Ik zou daarom mijn Engels willen verbeteren.
Naar een engelstalig land gaan is een optie, maar ik blijf in Nederland (Leeuwarden) om te studeren.
Daarom wil ik graag mijn opleiding in het Engels doen, dit kan.

Heeft iemand ervaring met deze manier van studeren? Is dit zwaar of valt dit juist mee? En hoe lang heb je nodig om te aan te kunnen passen?

Patricia78

Re: In full english?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:49

Wat mij destijds veel heeft geholpen is het lezen van "Leuke" boeken in het engels... ik vond toen Harry Potter wel super :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:52

Geen ervaring met die opleiding, maar mijn zoon kwam als kersverse mavo-scholier op een tweetalige mbo-opleiding (IBS) en had er geen enkele moeite mee. Hij heeft wel taalgevoel en las ook al veel Engels.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:56

Volgens mij went het heel snel.
Ga toevallig nu ook een semester in het Engels volgen omdat we 1 Finse student hebben. Mijn Engels is beetje weggezakt dus hopelijk heb ik het snel weer gevonden :')

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:57

Wij moesten voor school veel BBC kijken en (leuke) boeken lezen, ik vind dat dat best wel helpt. Bijvoorbeeld een boek dat je leuk lijkt in het nederlands gewoon de engelse versie nemen, ipv weer de gewone.

Of het zinvol is om je opleiding meteen in het engels te doen? Je leert wel alle nieuwe dingen meteen in het engels, en ookal weet je niet altijd het nederlandse woord ervoor, dat is wel makkelijker dan eerst alles in het nederlands en dan vertalen. Maar hou er wel rekening mee dat je mogelijk veel (minder leuke) teksten of boeken moet lezen voor je opleiding. Dat kan dus ook heel pittig zijn.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:59

Ik heb 2 studies in het Engels gedaan, en echt, je bent er zo aan gewend!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:00

Chatten met Engelstaligen of meld je aan op een leuk Engelstalig forum!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:04

Ik studeer aan een Engels talige opleiding en je kan je zeker redden met 'slecht' Engels. Bij ons op school is het Engels van de leerkrachten (die overigens ook allemaal Nederlands zijn) echt bagger en baggerslecht en de helft van de tijd wordt er alsnog Nederlands gesproken. Aanpassen gaat enorm snel; in het begin moet je even wennen aan de termen maar dat zit er zo in.
Wat mij altijd enorm heeft geholpen; series kijken. Ik kijk enorm veel Britse en Amerikaanse series (en ook films) en daardoor heb ik het meeste 'echt' Engels geleerd. Uiteraard wel zonder subtitles :+ Boeken lezen is uiteraard ook een goeie maar dan mis je wel de uitspraak. Harry Potter is zeker een aanrader, eerst lezen en daarna alles kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:04

Ik heb tweetalig onderwijs op de middelbare school gedaan, en dat vond ik echt niet heel moeilijk. Je maakt de omschakeling super snel en ze zullen het niveau ook wel wat aanpassen aan het niveau Engels in de klas. Als je woorden niet begrijpt kan je altijd even aan een klasgenoot of je docent vragen wat er nou precies bedoeld werd

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:08

Mijn Japans boeken waren Engels en de uitwisselingsstudenten spraken ook alleen Engels een beetje en het ging super goed eigenlijk. We hadden ook ren Londenaar die ons een vak gaf dus sowieso ook Engelstalig. Mijn Engels is dan wel erg goed van zichzelf omdat ik er echt een voorliefde voor heb haha. Tip die ik kan geven is ga role playing doen, je schrijven gaat er enorm door vooruit en je vocabulaire ook. Klinkt misschien stom maar heb het zelf ruim 8 jaar gedaan en je leert er zoveel van en het is nog leuk en fantasierijk ook.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 16:10

Wauw wat een reacties! Echt fijn, dankjulliewel!

Mijn vriendin die goed Engels kan heeft mij aangeraden om op youtube engelse filmpjes te kijken. Dit doe ik ook, maar ik kan geen leuke filmpjes meer vinden. Weet iemand een leuk youtube kanaal?

Ik heb gehoord dat er ook ontzettend veel chinezen en zo zijn op mijn opleiding o.a. die nóg 'slechter' Engels kunnen dan ik. Als zij het redden moet het mij ook wel lukken haha.

Ik zal elke dag BBC worldnews one minute bekijken.

En.. ik ben niet zo'n fan van Harry Potter boeken haha..

Role playing is gamen toch?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:12

Mijn broer heeft die opleiding 'gedaan'. Het Engels viel hem niet tegen, maar hij vond alles bij hem op school heel slecht georganiseerd zeg maar, dus hij heeft het eerste jaar niet eens afgemaakt. Het is meer Engels durven spreken. Hij had veel mensen die ook niet super goed waren in Engels, maar dat ging allemaal prima :) dus ik denk dat het wel goed met je gaat komen, je went er vanzelf aan

Een opleiding zoals deze is in het Engels zeker een pluspunt :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:25

Heb je geen tv-serie die je leuk vindt? Kan je die in het Engels kijken.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:27

DVD's (films, series, etc) in het engels kijken met engelse ondertiteling werkt ook goed.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:40

Boeken! Ik lees zoveel Engelse boeken dat mijn gedachten soms ook in het Engels zijn. :o
Ik ben sinds kort enorm fan van de schrijfster Robin Hobb. Zij staat bekend om haar waanzinnig goed geschreven fantasy/historische boeken. Ik heb zojuist The Farseer Trilogy van haar gelezen, en deze kan ik je zeker aanraden! Het bestaat uit drie boeken van in totaal 1700 bladzijden.
Hobb schrijft in een stijl die zeker niet snel verveeld, en de boeken barsten van ongebruikelijke synoniemen en mooie verwoordingen waar je heel wat Engels van opsteekt. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik als 17 jarige heb de trilogie prima begrepen en had het binnen twee weken uit. :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:25

Harpoon schreef:
Wauw wat een reacties! Echt fijn, dankjulliewel!

Mijn vriendin die goed Engels kan heeft mij aangeraden om op youtube engelse filmpjes te kijken. Dit doe ik ook, maar ik kan geen leuke filmpjes meer vinden. Weet iemand een leuk youtube kanaal?

Ik heb gehoord dat er ook ontzettend veel chinezen en zo zijn op mijn opleiding o.a. die nóg 'slechter' Engels kunnen dan ik. Als zij het redden moet het mij ook wel lukken haha.

Ik zal elke dag BBC worldnews one minute bekijken.

En.. ik ben niet zo'n fan van Harry Potter boeken haha..

Role playing is gamen toch?

Ik vind zelf de youtube kanalen asapSCIENCE en asapTHOUGHT erg leuk, interessant, heel goed te volgen en je steekt er nog wat van op ook :)*

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:52

Bedankt voor de reacties! Ik zal er zeker iets mee gaan doen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:56

Ik zou absoluut geen opleiding geen volgen in het Engels als je met het Engels eigenlijk niets wilt doen in je toekomst.

Houd er ook rekening mee dat je dan in een klas komt met veel internationale studenten die geen Nederlands kunnen, dus je zult je wel in het Engels moeten redden. Dat dwingt je wel, maar is misschien niet zo handig in een opleiding. Je zult ook veel boeken moeten lezen en stof moeten leren... In het Engels.. En dat 4 jaar lang.

Je voegt een moeilijkheidsgraad toe aan een opleiding die al moeilijk is door de overgang van middelbaar naar beroeps.. Ik zou het niet doen. Gewoon lekker de Nederlandse variant volgen.

Engels kun je op andere manieren leren. Veel series kijken zonder ondertiteling, lezen etc. Desnoods begin je met het lezen van boeken voor kinderen of jongeren.

Je vriendin is goed in Engels, vraag haar of ze alleen maar Engels met jouw wil praten, dag in, dag uit.

Ik heb de opleiding Media en Entertainment Management in Leeuwarden bij Stenden ook gedaan voor een jaar :D. Het was niet mijn opleiding, wilde er niet verder in, maar hij was wel leuk. Succes ermee in ieder geval.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:06

mijn eerste reactie; mag je dat gewoon volgen?! Ik spreek uit ervaring, zit op het TTO onderwijs tweede klas. Ik moet zeggen, het is pittig. Elk vak in het Engels is niet niets, maar het went redelijk snel(voor mij dan) voor jou kan ik niet spreken omdat je erg achterloopt al zou je nu die opleiding volgen.
Op mijn school is er ook een regel dat je niet door kan gaat op TTO als je een jaar die opleiding niet hebt gevolgd.

Het is wel een heel groot pluspunt natuurlijk, ik kan nu een hoger streefdoel halen voor bijvoorbeeld Cambridge als ik dit blijf volgen. Ik zou er eerst goed over na denken, omdat je nu heel erg achter zou lopen, hoe dan ook.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:08

Het is niet alleen mijn bedoeling om beter Engels te kunnen, maar doordat ik dan beter Engels kan dat ik een baan in een internationaal bedrijf kan vinden.
Toch bedankt voor je reactie, ik hoop dat ik de opleiding net zo leuk ga vinden!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:08

Ik denk dat als je de studie in het Engels wilt doen, je er zeker van moet zijn dat je de studie op zich makkelijk kan halen. Het Engels is er namelijk nog een moeilijkheid bovenop.
Daarnaast kun je dit jaar heel hard knokken, inderdaad Engelse films kijken, boeken lezen, een Engelse buddy vinden om daarmee te praten op skype o.i.d. En als je voor je examen niet hoger als een 8 haalt zou ik het afraden.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:09

Ja ik mag de opleiding gewoon in het Engels volgen. Geen testen of iets dergelijks voor zover ik weet.
Wat is TTO onderwijs?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:09

Tweetalig onderwijs :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:11

Ah oke!

Ik heb al een Engels buddy en spreek geregeld met die vriendin Engels.
Ik zal mijn docent Engels raadplegen binnenkort om te vragen hoe hij erover denkt.
Het is inderdaad niet niets en na jullie reacties ben ik weer gaan nadenken en begin ik nu te twijfelen.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:12

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar zijn er geen opties om eerst extra lessen Engels te volgen?