Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bij ons moest je dan ook echt voor alles een 7.6 ofzo minimaal. Succes! laraxXxemma schreef:Ik denk niet dat je zo makkelijk van havo 2 naar vwo 3 mag ? Als ik het goed begrijp begin je dit jaar in havo 2 toch ?
Als dat klopt mis je enorm veel en ik denk zelf te veel. Ik zou eerst eens kijken of je van havo 2 naar vwo 2 kan, ipv naar 3. Hierbij mis je niet veel, maar je moet wel beter je best gaan doen aangezien ze niet hebben besloten om je gelijk in vwo 2 te zetten.
Ben zelf begin eerste klas naar vwo gegaan, en het is best wat extra stof. (later ook weer terug gegaan naar havo)
Volgens mij was bij ons de norm minimaal een 7,5 gemiddeld van al je vakken, maar weet dit niet zeker.
dorientjuh schreef:Vanaf komend jaar is dat niet meer zo simpel helaas! Universiteiten mogen met ingang van studiejaar 2015/2016 aanvullende eisen stellen aan HBO instromers.Wat je ook zou kunnen doen is je havo afmaken, dan een Hbo opleiding gaan doen en in dat eerste jaar je propedeuse halen en dan kun je door naar de universiteit.
Ik ben zelf van 4 vwo naar 4 havo gegaan. Meteen 5 havo kon niet ivm de schoolexamens. Ik kan je vertellen: het niveau van havo was voor mij een lachertje vergeleken met het niveau van het vwo, dus denk er niet te licht om.
Daarom denk ik dat de route die ik hierboven heb voorgesteld, voor jou een goede route is. Je verliest er ook geen tijd mee.
kimberly1995 schreef:Plus dat er een hbo van je opleiding moet zijn, terwijl TS al aangaf dat de opleiding die ze wil doen universitair is..