Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Als jij op iemands anders la draait kan je geen verantwoordelijke aanspreken lijkt mij. Je weet dan niet wie er de fout heeft gemaakt. Draai jij alleen op een la dan ben jij verantwoordelijk denk ik. Hoe staat dat in je contract? Wat is de policy van het bedrijf in dit soort gevallen?
Het lijkt me dan stiekem meer waarschijnlijk dat iemand een graai in de kassa heeft gedaan óf dat er echt flink verkeerd geteld is. Hier kom je namelijk niet bij met een keertje verkeerd wisselgeld teruggeven.speurneusc schreef:tsja volgende x even een tussentotaal maken op moment dat jij gaat draaien en weer een tussentotaal als jij stopt, heb je altijd bewijs dat JIJ je kas goed gedaan hebt en kan niemand jou bij fouten ter verantwoording roepen of aansprakelijk stellen. En lijkt me voor je zelf ook een goed gevoel dat jij zeker weet dat je het goed gedaan hebt.
Foaly schreef:200 -300 euro kwijtHet lijkt me dan stiekem meer waarschijnlijk dat iemand een graai in de kassa heeft gedaan óf dat er echt flink verkeerd geteld is. Hier kom je namelijk niet bij met een keertje verkeerd wisselgeld teruggeven.
Is er een coördinator of manager van de stand oid? Die zou ik dan aanspreken over hoe en wat.speurneusc schreef:tsja volgende x even een tussentotaal maken op moment dat jij gaat draaien en weer een tussentotaal als jij stopt, heb je altijd bewijs dat JIJ je kas goed gedaan hebt en kan niemand jou bij fouten ter verantwoording roepen of aansprakelijk stellen. En lijkt me voor je zelf ook een goed gevoel dat jij zeker weet dat je het goed gedaan hebt.
Hier ben ik het mee eens.
wyoming schreef:Wie heeft de kassa geteld? Was jij bij het tellen? Was er iemand anders bij het tellen of was hij alleen? Is er iemand alleen met de kassa geweest met opbergen aan het einde van de dag? Zijn ook zeker belangrijke vragen.
Brainless schreef:De baas mag kasverschil niet laten betalen door het personeel(slid).
Ook al is het heel duidelijk dat alleen diegene een fout heeft gemaakt (omdat alleen die op de kassa heeft gedraaid).
Wel mag de baas je (na vaker kassaverschil of vermoeden op verduistering) je een officiële waarschuwing geven en je daarna ontslaan (of bij verduistering aangifte doen).
Sammie schreef:kasverschil op je salaris inhouden mag niet.
Is er geen telfout gemaakt? Ik heb bijv. wel eens 1252 koffie aangeslagen ipv 2 koffie voor tafel 125
Brainless schreef:De baas mag kasverschil niet laten betalen door het personeel(slid).
Ook al is het heel duidelijk dat alleen diegene een fout heeft gemaakt (omdat alleen die op de kassa heeft gedraaid).
Wel mag de baas je (na vaker kassaverschil of vermoeden op verduistering) je een officiële waarschuwing geven en je daarna ontslaan (of bij verduistering aangifte doen).