), ik ben daarvoor in het ziekenhuis geweest en er zijn foto's van gemaakt, gelukkig niets gebroken. Het is wel dik, blauw en pijnlijk maar dacht dat het verder wel mee zou vallen. Gisteravond had ik een korte avonddienst van 4 uurtjes, deze heb ik gewoon gewerkt. Echter begon mijn voet gedurende de dienst zo erg op te zwellen dat ik er weer amper op kom lopen en het deed zo'n pijn
, ik heb mijn dienst wel afgemaakt, maar komende vrijdag, zaterdag en zondag heb ik 8 uurs diensten op de planning staan, ik ben bang dat ik 8 uur staan en lopen op deze voet niet vol ga houden. Dus ik bel met mijn werk om dit te overleggen, ik wil wel werken maar denk dat ik 8 uur gewoon nog niet volhou. Zegt diegene, ja wat wil je want ziekmelden bestaat niet meer, dus je kan of vrije dagen of overuren opnemen... Ik ben hierdoor nogal overdonderd, dus omdat ik zo'n stom ongeluk heb gehad en mijn werkzaamheden daardoor niet kan doen ben ik straks mijn inkomen van die drie werkdagen, die ik wel wil werken maar niet kan, gewoon kwijt? Klopt dit wel? Ik kan wel een paar uur mijn gewone werk doen, zouden ze me dan niet voor die paar uur dat ik dat niet kan ander soort werk kunnen geven zodat ik gewoon mijn volledige inkomen blijf krijgen?Dit is overigens mijn voet vanmorgen, gedurende de dag zwelt het nog veel meer op. En mijn diensten zijn smiddags en savonds. Ik werk 8 uur langs aan een stuk door staand/lopend.
http://i743.photobucket.com/albums/xx79 ... 1406014346
Niet overleggen, gewoon ziek melden.
TS, kijk even in je CAO voor de exacte regels
En soms kan het wel dat ze op je werk aangepast werk van je vragen, bijv. dat je op kantoor komt werken waar je kunt zitten met je voet omhoog. Mijn zwager had laatst zijn enkelbanden gescheurd en moest gewoon komen om zittend werk te doen, terwijl hij eigenlijk huizen stoffeert/vloeren legt etc.