Dat is echter te laat voor mij,omdat mijn contract dan is afgelopen.
Het zit zo.
Ik heb (vermoedelijk op werk) een flinke slijmbeursontsteking opgelopen.(de diagnose kwam ongeveer 2,5 week geleden)
Ik ben hiervoor in behandeling en heb van twee artsen dringend advies gekregen niet te gaan werken.(het is lichamelijk zwaar en belastend werk)
Omdat mijn contract afloopt in augustus,en ik graag wil dat het verlengd wordt, ben ik na twee dagen thuis zitten toch maar naar werk gegaan omdat mijn meerdere dat aan me vroeg.
Binnen twee werkdagen werd het me duidelijk dat ik mijn werkzaamheden niet uit kon voeren.
Ik ben toen weer een dag thuis gebleven. vanaf deze dag moet ik een mitella dragen.
Telefonisch heb ik met mijn meerdere overlegd dat ik graag aangepast werk wilde waarbij ik mijn schouder niet hoefde te belasten. Eerst werd er gezegd dat dat niet kon,maar later werd dat veranderd naar : 'als je maar aanwezig bent zodat je niet uit werkritme raakt.' We hebben hier afgesproken dat ik eerst maar eens een halve dag zou komen werken. (ik zou aangepast werk krijgen)
Ik ben dus opnieuw naar werk gegaan en heb toen mijn zorgen over mijn contractverlenging uitgesproken.
Ik kreeg toen aangeboden dat ik beter gemeld kon worden en dat de gemiste uren van mijn overuren afgeschreven zouden worden.
Omdat ik mijn contract zo graag wilde houden heb ik daarmee ingestemd. (dom)
Ik heb toen wat halve dagen gewerkt,maar er werd langzaam gevraagd of ik niet wat langer kon blijven.
Ik voelde eigenlijk dat het minder goed met me ging,ook in verband met zeer weinig slaap door pijn.
Na het weekend had ik een afspraak bij de arts en kreeg ik wederom injecties in het schoudergewricht.
De arts vertelt me dat het niet goed gaat zo,dat ik echt rust moet nemen en anders moet vragen om een arboarts.
Ik heb mijn meerdere verteld over de adviezen van de arts en dat ik misschien meer baat heb bij even goed rust nemen zodat ik sneller weer terug kan op de werkvloer.
Hij blijft er op hameren dat ik in mijn werkritme moet blijven en dat ik best met 1 hand kan werken.
(dat klopt,maar het is de pijn en het slaapgebrek,in combinatie met de medicatie die me de nek omdoen.)
Ik vraag daarom of er misschien een arboarts ingeschakeld kan worden zodat we samen kunnen bekijken wat nu verstandig is.
Echter,mijn meerdere verteld mij dat dit alleen maar voor mij nadelig zou zijn omdat een arboarts mij zo snel mogelijk weer aan het werk wil hebben,en...omdat we dan zo 6 weken verder zijn,zo zegt hij.
(in die 6 weken is mijn contract al afgelopen!)
Ik krijg dus geen arboarts. Wel steeds meer klachten.
Toch liet ik mij overhalen om voor de 'goede wil' twee uur per dag te komen werken. (daar zijn we afgelopen maandag mee begonnen)
Twee uur klinkt niet zo veel,maar het fietsen naar werk,het twee uur aanwezig zijn vallen me zo zwaar!
Hierbij heb ik al op twee van deze dagen werk aangeboden gekregen waarbij ik veel moet bukken en draaien.
Nu wilde ik graag advies van de rechtsbijstand....want ja, wat moet ik nou doen?
Uit goede wil die twee uur blijven werken tot mijn contract afloopt??
Inmiddels ben ik er achter dat als mijn contract niet verlengd wordt terwijl ik in de ziektewet zit,ik bij het UWV beland voor een ziektewetuitkering.
Maar het probleem is,ik weet helemaal niet of ik nu wel als 'ziekgemeld' te boek sta?
Of dat,omdat ik toch dagelijks naar werk kom,niet ziektewetwaardig ben?
Hoe moet ik nu verder?
Mag mijn meerdere wel van mij verwachten dat ik blijf komen terwijl mijn arts het afraad?
Hij heeft geen enkele keer om doktersgegevens of een verklaring gevraagd, dus hoe zorg ik nou dat die beste man niet denkt dat ik een verhaaltje uit mijn duim zuig?
En als ik bij het UWV terecht kom,wat willen hun dan van mij hebben?
Iemand?
-Hoe kom ik daar achter? M'n baas gaat me er niet mee helpen vrees ik....