Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Jennyj01 schreef:Het is bijna niet te doen. Of je moet je sociale leven volledig on hold zetten en een ijzeren gezondheid hebben. Ik heb het een paar jaar gedaan. Kwam 'smorgens om 6:00 m'n bed uit en stapte om 23:00 van m'n laatste paard. Het is een periode geweest waarin ik, achteraf, eigenlijk nergens meer echt van genoot.
Nou is dat voor iedereen anders natuurlijk.
Ik werk 40 uur per week, heb dieren thuis die verzorgt moeten worden, vriend die soms wel eens aandacht wil, en het huishouden. Op het moment is het helemaal erg qua tijd, want we zijn ook nog bezig met het opknappen van ons huis wat veel tijd opslokt. Paard staat volpension, en gelukkig op het moment 24/7 op de wei met maatjes. In het weekend maak ik echt tijd voor mijn paard zodat ze toch nog een beetje aandacht en beweging krijgt. Mijn bijrijdster heeft me een paar dagen geleden laten weten dat zij ook te druk is voor mijn paard, dus moet ook op zoek naar iemand die 2x per week mijn paard verzorgt/beweging geeft....
. Ik sta elke dag om 6.30 op dan doe ik eerst de paarden, voeren, naar wei brengen (1km lopen) stal uitmesten. Dan kleed ik me snel om en ga naar het werk. Werk tot half 5 en ben rond 5 uur thuis. Ga dan paarden ophalen en voer daarna gelijk brok. Dan even eten maken (en soms ook boodschappen doen) na het eten even uitbuiken en dan rijden. Na het rijden hooivoeren en waterbakken bijvullen en als ik geluk heb ben ik rond 9 uur binnen en kan ik douchen. En dat 5 dagen per week. Probeer 2 dagen niet te rijden maar dan heb ik vaak andere klusjes zoals weide verzetten of mest wegbrengen. In het weekend vaak schoonmaken en op concours en tussendoor feestjes/familie. Oh ja en mn vriend vind het ook nog wel fijn als ik naast hem op de bank zit. MarjanB schreef:Jennyj01 schreef:Het is bijna niet te doen. Of je moet je sociale leven volledig on hold zetten en een ijzeren gezondheid hebben. Ik heb het een paar jaar gedaan. Kwam 'smorgens om 6:00 m'n bed uit en stapte om 23:00 van m'n laatste paard. Het is een periode geweest waarin ik, achteraf, eigenlijk nergens meer echt van genoot.
Nou is dat voor iedereen anders natuurlijk.
Ik heb daar nu ook wel een beetje last van moet ik eerlijk zeggen. Liefst zou ik het paard weer in pension zetten. Helaas is de enige stal in het dorp waar ik haar neer zou willen zetten gewoonweg te duur. (370 per maand) Maar denk soms wel eens van ik ga het niet lang meer volhouden..
ook niet altijd. Het huishouden is een zootje, 1x in de week maak ik alles netjes en schoon en tussendoor maak ik me er maar niet druk om. Stage is bijna afgelopen, dan kan ik weer los