Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Jasmijn159 schreef:Als je op een melkveehouderij woont, dan kun je toch bij wijze van spreken morgen ochtend al beginnen met te leren melken??
je moet veel weten over regelgeving, goede bedrijfsvoering etc. Tegenwoordig is een mbo of hbo opleiding als boer absoluut handig om gezond de toekomst in te gaan! SoAndrea schreef:Ik heb hier al eerder een topic geopend waar ook al in stond dat ik een andere opleiding wou gaan volgen.
nu ben ik vanmiddag bij de infomarkt van het nordwin college geweest en vond melkveehouderij eigenlijk wel heel leuk!
nu zijn we thuis en zegt mn moeder dat ze het eigenlijk niet ziet zitten dat ik deze opleiding ga doen en heb ik zoiets van wat wil je nou?
heb ik EINDELIJK een opleiding die ik leuk vind.
de reden dat ze het niet ziet zitten is omdat ik bijvoorbeeld moet melken en mn trekkerrijbewijs moet halen wat ik allebei nog nooit heb gedaan en dat ik dan stage moet lopen en alles
wat vinden jullie hier van ? je zou dit toch gewoon leren op school?
liefs Andrea
.
SoAndrea schreef:mijn vader vind het goed, als ik dat zou willen!![]()
en daarnaast nogmaals, wij hebben zelf een groot bedrijf met ruim 450 koeien waar nu mijn vader en broer samen in maatschap zitten. hier zou ik na de opleiding bij kunnen.
het plaatje van een mooi plaatje op het platteland is voor mij algemeen bekend, dat dat dus niet zo is. ik ben er mijn hele leven mee opgegroeid dus voor mij allemaal wel bekend