Ik zit een beetje met een lastig "probleem". Ik doe binnenkort examens, en heb ruim van te voren me moeten opgeven voor een opleiding tot operatieassistent.
Inschrijfprocedure
1. Solliciteer 6 maanden vóór de aanvang van de opleiding bij het ziekenhuis van jouw keuze. Een ziekenhuis heeft een beperkt aantal opleidingsplaatsen, dus wees er op tijd bij. Weet je niet aan wie je de sollicitatiebrief moet sturen, neem dan contact op met Personeelszaken. Zij kunnen je vertellen aan wie je de brief kunt richten en of je aan de gestelde eisen voldoet.
2. Het ziekenhuis neemt vervolgens contact met je op. Als besloten wordt dat je in aanmerking komt voor het volgen van de opleiding, wordt er een leer-arbeidsovereenkomst afgesloten.
3. Het ziekenhuis meldt jou aan bij VUmc Amstel Academie die de inschrijving verder in gang zet en afhandelt. Ruimschoots op tijd ontvang je alle benodigde informatie
In november heb ik zo'n 5 ziekenhuizen dus een sollicitatiebrief met CV gestuurd. Van tevoren heb ik ze allemaal even gebeld om aan te geven dat ik graag wil solliciteren. Het kwam er op neer om dus een sollicitatiebrief met CV te sturen. Dit heb ik toen gedaan.
1 ziekenhuis liet weten dat ik niet voor de functie in aanmerking kwam, helaas!
1 ziekenhuis heeft 2 mailtjes gestuurd dat er rond april / mei meer informatie zou komen, en dat de selectieprocedure plaats zou vinden. Ik zou op tijd worden ingelicht. In het andere mailtje (ik denk een automatisch bericht) stond dat mijn sollicitatie was ontvangen.
Verder heb ik dus NIETS te horen gekregen.
Voor 1 mei moet ik me opgeven voor een opleiding... en ik weet eigenlijk NIETS. Ik denk dat ik maar het ziekenhuis ga bellen die informatie zou laten weten. De rest heeft niet eens op me gereageerd. Nu zit ik dus een beetje in de stress.... Help! Wat nu als ik niet aangenomen word? Dan heb ik dus geen opleiding. Kunnen jullie andere opleidingen aanraden op HBO niveau in de richting van natuur en gezondheid / geneeskunde? In ieder geval geen fysiotherapie

Alvast bedankt voor het reageren,
Robin!

Maar een tussenjaar wil ik echt niet, dan raak je helemaal uit dat ritme lijkt me...
Is deze vacature voor mensen die dit al van beroep zijn, of ook mensen die een opleiding hierin willen volgen?
Ziet er erg leuk uit!
) dat het belangrijk is er zelf actief mee bezig te zijn. Ga geen maanden afwachten als je niks hoort maar kruip in die telefoon!
Nouja, operatieassistent zit er iig niet meer in.