Ik weet het eventjes niet meer hoor, wat ik moet doen. Zelf zit ik namelijk erg veel te twijfelen.
Op dit moment zit ik in twee gymnasium, ik volg dus grieks en latijn. Volgend jaar moet ik nog een jaartje beide vakken volgen om daarna er eentje te kiezen en mijn gymnasium diploma te halen. Nu wil ik dit erg graag en is het ook zeker mijn plan om dit vol te houden en voor mekaar te krijgen.

Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dat moet gaan doen. In de eerste lukte Grieks me prima, aan het begin van de tweede stond ik ook nog redelijk. Daarna ging het alleen maar bergafwaarts en kon ik nog net een voldoende staan. Op dit moment gaat het dus écht niet meer, ik sta onvoldoende. Nee, geen 5, maar ondertussen alweer een 4. Ik kijk ontzettend tegen de lessen op, elke keer weer bang dat er een overhoring is waardoor ik nog verder zak. En dat wil ik gewoon niet meer.
Dit wil ik niet, mijn gymnasium diploma 'moet' behaald worden van mezelf. En daar wil ik pas vanaf wijken als het écht niet meer gaat en als ik alles heb gedaan.

To the point:
Ik wil bijles grieks gaan volgen, dit heb ik nog niet met mijn ouders overlegt (ze zijn niet beide thuis). Dat ga ik straks eventjes doen. Maar ik zit er nu wel aan te denken en het laat me nog niet helemaal met rust. De basis lukt me niet eens, simpele zinnen ontleden, en we zijn nu ondertussen al stukken verder.
Het is bijna vakantie, en ik wil graag gewoon een paar bijlessen hebben om weer een beetje mee te komen. Kijken of het wat voor me is.Heeft iemand ervaring met bijles? Goede of slechte? Waar hebben jullie dat gedaan? Weten jullie de kosten ongeveer?
Alvast bedankt!
Ik snap er letterlijk niks meer van. Maar ach, het is al te laat. Nu alleen nog even het examen knallen en dan ben ik er vanaf 
Jij succes!
En nu is het voor mij bijna zover. Grieks wordt in de bovenbouw echt ingewikkeld. Maar het scheelt dat ik Latijn verschrikkelijk vond. Ik heb t/m de 5e klas nooit bijles of hulp gehad. Totdat ik ineens een 2 voor wiskunde stond. Oeps
Nu sta ik met bijles en veel moeite een 5, dus het heeft zeker zin.
Alleen bij grieks, tja, daar ga ik altijd met héél veel tegenzin naartoe.
Beste uitvinding ever was dat.